Kat speelt erg met water

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Pachira
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2010 12:05

Kat speelt erg met water

Bericht door Pachira »

Mijn Minoes speelt steeds dusdanig met water en het waterbakje dat het hele laminaat klets nat is! Heeft iemand tips hoe ik dit voorkom?

Ik heb de bakjes op placemats gezet om het wat op te vangen, maar het komt er allemaal onder en naast!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Pachira,

Ik ken het probleem niet, mijn kat is absoluut een keurige eter, en drinker :-)
Bij de dierenspeciaalzaak heb ik wel destijds onderstaand eten/drinkservies aangeschaft, en zoals je ziet zit er een opstaand randje voor, zodat als er water geknoeid wordt deze in het plateau blijft staan. Ook de bakjes zitten diep verzonken in het plateau, en het is bovendien goed schoon te maken! (ik druk het af en toe gewoon in de vaatwasser)

Hele setje kostte me compleet ongeveer 15 euro.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes,

Rob.

Afbeelding
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door loek »

Ik heb na verschillende bakjes, nu bijna dezelfde drinkbakjes als Rob...en toch het zelfde probleem als Pachira. Diesel vind spelen met water en waterbakjes gewoon geweldig. Daar helpt zo'n plateua niet tegen. Altijd alles zeiknat dus..ben bang dat mijn laminaat binnenkort gaat opbollen...Hij krijgt het ook voor mekaar om de bakjes er af en toe uit te wippen...dit is wel een lastig klusje maar daarom niet minder leuk...in tegendeel: leuke uitdaging. Ook heeft hij weleens het hele plateau omhoog kunnen wippen. Verder hengelt hij gewoon constant met zijn pootjes erin, en schud daarna met zijn poot.s

Ik moet toegeven heb er gemengde gevoelens over, het is wel echt balen als je laminaat inderdaad op een gegeven moment omhoog komt zetten. Maar ik vind het er ook altijd wel heel schattig uitziet. 'yes, nieuw water, spelen maar!' Hij wordt er zo gelukkig van...haha.
Maar ik ben er toch liever vanaf hoor....daar niet van. (maar ben dus bang dat ik in deze niet zo'n goed opvoeder ben. Vanmorgen betrapte ik me er nog op dat ik op een poeslieve toon tegen Diesel zei: 'dat mag niet he, kleine boef etc etc' Toen was het even stil en dacht mmm ik geloof niet dat dit helpt ;-))

Handdoek of iets dergelijks eronder is geen oplossing, omdat dat ook erg leuk is, die handdoek eronderuit trekken (liefst met waterbakjes en al natuurlijk)
Ik zit nou te denken om zo'n stuk hard plastic te halen bij de ikea, die je normaal onder een (bureau)stoel kan zetten om beschadiging van je vloer te voorkomen.

Misschien heb je hier wat aan.

Als je nog een andere briljante oplossing vind dan lees ik het graag!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Admin »

Wij hebben (best zware) geëmailleerde aardewerken drinkbakjes en die staan op een rechthoekig kunststoffen dienblad met opstaande rand. Dat houdt het meeste water wel van de vloer, maar 1 van onze monsters zit af en toe gewoon met zijn poot op het water te kletsen en ja, daar helpt geen enkel dienblad tegen :-D En af en toe trekken ze gewoon het hele drinkbakje om en dan is het gewoon dweilen geblazen. Elke keer sta ik dan weer versteld van hoe groot de inhoud van zo'n drinkbakje eigenlijk is :edoh: ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Claudia007 »

Vooral Gallardo is een waterrat en hoost alles uit het bakje....en we hebben er al veel gehad maar het blijft nat.
Nu hebben een catit nog wat water bol en ook dat word nat nu gaan we maar een lucky kitty proberen hoop dat het helpt anders helaas pinda kaas en word het pakket gewoon lelijk.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door jobey »

Hier doet Stimpy het ook. Pootje in het water en eruit vissen (alsof er nog iets anders in zit dan water). Valt weinig aan te doen, al moet ik wel zeggen dat ik er een tijd op gelet heb en het haar redelijk af heb weten te leren. Ik straf Stimpy door middel van mijn stem laag en streng te laten klinken. Hier reageren ze daar goed op en dat weten ze dat ze iets gedaan hebben wat niet mag.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
XaviMing
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2010 12:44

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door XaviMing »

Tsja, ik ken het verschijnsel. Mijn Mingetje is een enorme waterrat. Ik kan niet naar de wc gaan, of meneer zit al in de wc met het water te spelen, ik kan mijn handen niet wassen, want meneer zit al in de wasbak, ik kan niet onder de douche gaan of meneer staat er al onder. Plantjes water geven? Ming zit al in de plant. Zo hebben wij hier ook het probleem met de waterbakken. Enkel bakje, dubbel bakje, zelfs zo'n betonnen konijnenvoerbakje krijgt hij omver. vraag me niet hoe hij het doet; maar het lukt hem. Gelukkig heb ik zeil op de plek waar de waterbak staat, maar echt blij word je er nog niet van.
Ik heb nu zo'n zelfde iets als Dafpoetser, maar nog krijgt hij het voor elkaar om de bakjes er op de een of andere manier uit te krijgen...
Het is en blijft gewoon een katje dat dol is op water. En ach... ergens is het ook wel schattig :lol:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Camoth »

Ik heb deze bij Zooplus gekocht voor mijn waterratje:

Afbeelding

:lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Claudia007 »

Camoth laat ff weten hoe hij bevalt want vind hem zelf ook erg leuk maar via internet is het zo slecht te zien of het wel wat is.

ben benieuwd hij ziet er leuk uit
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Camoth »

Het is een leuk dingetje. De bodem is van glinsterend materiaal gemaakt om het interessanter te maken en in de speelgoedjes kan je brokjes doen. Vooral met brokjes erop vinden beide katten het hier erg leuk (al pleuren de brokjes nogal eens in het water, haha).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Claudia007 »

Hahaha ik las weer niet goed je hebt hem al :oops: ik denk dat ik hem toch maar eens ga kopen.

Ik heb van dag de lucky kitty drinkbak binnen gekregen dus ben benieuwd wat ze er van vinden.....zo op het keukenblad staat hij erg mooi :lol:
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door ayla »

ik heb laatst bij de kruidvat een speciale dierenplacemat gekocht met katten of hondenpootjes erop. Hij is antislip en neemt veel vocht op. Ook kan deze in de was gedaan worden. Bij mij werkt het super. De katten trekken dit niet onder het bakje vandaan ( wat wel gebeurde met een handoekje eronder) en vieze vlekken van natvoer was ik er zo uit in de wasmachine.
Vrees dat ze hem niet meer hebben bij de kruidvat maar wellicht wel ergens anders...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door Claudia007 »

staat er een naam op? misschien kan ik eens google want het klinkt wel handig voor die nat poten van mij.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat speelt erg met water

Bericht door ayla »

helaas geen naam op, ik zal binnenkort even een foto ervan maken en naar je opsturen en nog even op internet rondspeuren voor je :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie