Mee op bezoek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

O nee hoor Quinto is ruim een jaar en ook wel zo naar de da gebracht maar hij gaat nog steeds graag in de bench. Dit omdat hij dan ook wel eens mee mag ergens naar toe en omdat hij er ook vaak gewoon lekker in ligt te slapen. Ik denk dat het daar meer aan ligt. Hier is de bench gewoon een vaste plaats voor ze en dus vinden ze het helemaal niet erg om er in te gaan.
Een speeltje met catnip kan prima hoor die heb ik hier ook liggen.
Goed dat je nu al aan het oefenen bent!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Sja, ze kunnen gewoon enorm op mijn emoties werken, dus ik wil niet dat ze heel de reis gaat huilen! Mijn ouders hebben mij nog zo gewaarschuwd. Die katten manipuleren u zo hard dat jij afhankelijk wordt van hen, maar andersom zal het niet zijn hoor... Die voelen zich de koning te rijk, en jij bent hun slaafje...

Sja, een beetje onderdanigheid kan soms geen kwaad neem ik aan! Da's gezond!

Heb net ergens gelezen dat catnip geen invloed heeft op kittens. Is dat zo ook bij jullie of hebben jullie daar andere ervaringen mee?

Groetjes,
Kat(rien)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hier staan de vervoermandjes ook gewoon in de kamer. EN daar kruipen ze ook gewoon in, om te spelen of om in te slapen. En ze zijn al enkele keren naar de DA geweest. Het maakt ze nix uit.
bagera

Bericht door bagera »

sKatje schreef:

Heb net ergens gelezen dat catnip geen invloed heeft op kittens. Is dat zo ook bij jullie of hebben jullie daar andere ervaringen mee?

Groetjes,
Kat(rien)
Hier spelen de kittens ook met het speelgoed met catnip en ze zijn er zot van.Ik weet dus niet of het niet bij kittens werkt maar ik denk toch van wel hoor.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik vind speeltjes met catnip maar duur heb ik vandaag ontdekt. Dus heb ik maar losse catnip gekocht en ga ik er zelf wat speeltjes mee maken... Wish me luck!

Heb ook snoepjes gekocht, maar die vinden ze dus echt niet boeiend. Willen ze niet eens opeten! Vind ze zelf ook maar stinken, maar toch...

Worden mijn madammen kieskeurig of wat? NIET MET MIJ HOOR!
(zullen we nog wel eens zien denken zij)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

oké, morgen is de grote dag! Ik ga dus voor een weekendje, hoop dat ze niet al die dagen moeilijk gaan doen. Dit huis is wel veel groter, dus duurt langer om te (ver)kennen, maar hier waren ze na een paar uurtjes al oké. Plus nu kenne ze mij ook al he... Pff ik zit mezelf maar moed in te praten...
Mijn moeder komt me halen met de auto, dus dat is al heel wat minder reistijd en treingehobbel...

*wish me luck*
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Veel succes hoor, laat even wetren hoe het is gegaan!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Oh nou lekker joh! Met de auto scheelt je mooi een hoop tijd en als ze dan zouden piepen hoef je je in ieder geval niet opgelaten te voelen :wink: Ben benieuwd wat ze er van vinden!
Wat het wennen betreft; dat is vaak niet zo'n probleem hoor. Mijn katjes waren bij mijn ouders ook zo gewend.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

bagera schreef: Dat zal er nog wel uitgaan hoor.Eens als ze dat weten dat ze dan naar de DA moeten kruipen ze er niet meer vanzelf in denk ik. :wink:
Dat valt dus reuze mee!! De mandjes worden niet alleen gebruikt voor de ritjes naar de dierenarts, maar ook voor ritjes naar bijvoorbeeld mijn moeder ofzo. Meestal nemen we de katten gewoon mee. Ze waren trouwens allemaal al een keer of 3, 4... naar de dierenarts geweest.

Het voordeel is dat de reismandjes altijd in de kamer staan en dat ze er lekker in kunnen spelen en slapen. Ze zijn dus al goed vertrouwt met de mandjes.

groetjes, muis
merlin
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door merlin »

Wij reizen regelmatig met de auto van Leeuwarden naar Venray... Isis miauwt dan ongeveer tot aan Zwolle en dan heeft ze door dat we haar echt niet uit de mand halen. Dan gaat ze vaak ook slapen, totdat we in de buurt van Venray zijn.
We weten nog niet echt hoe Anubis op reizen reageert, maar toen we laatst met haar naar Marjolein gingen (en dat is hooguit 10 minuten met de auto) was ze wel flink aan het miauwen. Ben dus benieuwd hoe dat gaat als ze straks verder moet reizen. Daar komen we volgende week wel achter :roll:

We hebben Isis trouwens ook meegenomen op vakantie naar Hochsauerland, omdat ze toen net aan was komen lopen, en we niemand hadden die op haar wou passen (mn moeder had dat op zich best wel gewild, ware het niet dat zij zelf mee was op vakantie :)). Dat ging best wel goed, ondanks de hitte en dat we af en toe in de file stonden. Wel wat gemiauwd natuurlijk, maarja, dat zou ik ook doen als ik zolang in de hitte in n mand moest zitten :wink:
Het leven is als een neus... je moet eruit halen wat erin zit
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Oké, ik ben nu sinds gisteren weer thuis. Kort reisverslagje dan maar:
de weg heen was een absolute hel. Zap deed ongelooflijk moeilijk en maar miauwen en haar zusje vertrappelen zodat zij ook helemaal geïrriteerd werd en drie afschuwelijke stinkdrollen waarvan ik de geur erg lang in mijn gezicht heb gekregen.
Maar de reis terug was fantastisch, ik ben erg trots. Ze hadden dus duidelijk geleerd dat er niets ergs met ze gebeurt na het reisje... Ik ben met de trein teruggegaan, en dat is toch zo'n anderhalf uur. Ze hebben in het begin wel wat gemiauwd, maar niet hysterisch rondgelopen als opgesloten wolven. Daarna hebben ze maar gewoon een dutje gedaan. Te voet gaat altijd perfect, dan zijn ze erg rustig. Alleen op de tram nog heel wat geklaag, maar dat is omdat die altijd zo bruut is. Al dat geschok en dat bruuske gerem. Elke keer als de tram remt vliegen ze met hun kopje tegen de voorkant. Zou ik zelf ook niet leuk vinden.
En geen enkel drolletje! Jeej! Dus die reis vond ik heerlijk!! Ben blij dat ze daar nu ook wat ervaring mee hebben in elk geval.

Denk dat het ook wel helpt als je zelf niet al te moeilijk doet. In het begin zat ik altijd maar tegen hen te praten en te zeggen oooh lieve zoeties doe nou kalm (jankjank). Ik denk dat je ze niet mag laten merken dat je er zelf zenuwachtig van wordt, want dan worden zij dat ook.

En inderdaad, zo op de trein en tram heb je veel bekijks! Wel leuk hoor. Maar alleen leuk als ze rustig zijn, anders voel ik me zo aangekeken als in ja ik ben een slechte moeder boehoe.

Bedankt iedereen voor de tips!

Groetjes,
Kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik ben blij voor je dat de terugweg al beter ging, dat geeft hoop voor de toekomst! Nu het wel regelmatig blijven doen zodat ze er ook echt aan wennen en je niet over een paar maanden weer overnieuw moet beginnen :wink:
En het klopt inderdaad, hoe meer je er op in gaat hoe meer je het gedrag stimuleert, dus gewoon laten gaan dan heb je meer kans dat ze het opgeven en ze lekker gaan slapen.
groetjes Sharon
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,Wat mij opgevallen is bij Dikkie is dat hij met de trein reizen prima vindt.Maar in de auto is ie niet te houden.Heel de weg janken enzo.In trein is ie altijd erg rustig.Groetjes
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

toen ik Minoush een 3 maand (geloof ik) had, hadden mijn ouders een familieweekend op texel gepland. Volgens de da moest ik de poes meenemen omdat ze nog zo klein was. Dus Noushje mee. In de auto naar Den Helder...op de 50km weggetjes geen probleem. Op de snelweg ging ze janken en dat heeft ze vol gehouden tot aan Heerenveen (snelweg, rij je harder, meer herrie??). Op de boot, ben ik in de auto bij haar gebleven. Ik moest wel even plassen, en daar zag ik een meisje met een kat in een tuigje gewoon op de boot banjeren, dat kan dus ook nog. Maar ben snel terug gegaan naar de auto. Noushje had ik uit het mandje gelaten en die lag lekker relax op de hoedenplank. Toen ik weer ging rijden was er niks aan de hand (ookal moest ze van mij terug in haar mandje). Terugweg had ze geen zin. Heeft ze zich heel erg oplopen fokken. Ze had er zweetkussentjes van, het arme beessie.
Maar naar de da is nooit een probleem. Het ligt volgens mij echt aan de herrie die het rijden op de snelweg veroorzaakt.

Fijn dat de terugweg trouwens zo is meegevallen!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hallo lieve mede-forummers,

Ik haal een heel oud topic naar boven, dit omdat het gebruikelijk is dat je je verhaaltje bijvoegt bij soortgelijke topics.
Onze Tux is nu twaalf weken oud en hij doet het ontzettend goed. We hebben eind van de maand vier nachtjes in een hotel geboekt in Nijmegen. Omdat hij heel goed tegen bus en trein kan, nemen we hem mee. We hebben het hotel er speciaal op uitgezocht, en Tux is van harte welkom.

Hij kan dus heel goed tegen bus en trein, maar hij is nog nooit ergens anders geweest dan bij ons thuis en buiten op het balkon aan een lijntje. Hoe kunnen we het zo gemakkelijk mogelijk maken voor Tux in de hotelkamer?

We zijn van plan zo'n disposable wegwerpkattenbak mee te nemen en zijn eigen voerbakjes, voer en speeltjes e.d. Moeten we dan gewoon net zoals we thuis hebben gedaan hem eerst op de kattenbak zetten en het hem verder laten uitzoeken?
En hoe zit het met de krabpaal? Bedoel, die kunnen we moeilijk onder onze arm meenemen. Wat kunnen we in plaats daarvan gebruiken? De muur of het vloerkleed is natuurlijk geen goed idee. En moeten we er het eerste uur (ofzo) in de hotelkamer bijblijven?

Sorry voor de hoop vragen, bedankt voor het lezen!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gesloten