Aandacht

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aandacht

Bericht door Ilone »

Geen sekte hoor, alleen maar dierenliefhebbers die naast (gevraagd) advies ook hun mening uiten. (wat volgens mij niet verboden is ;) )
En ik vind nou niet dat ik ontzettend ongevraagd advies o.i.d. heb gegeven. Dit krijg je nou eenmaal op een forum, er zitten hier veel mensen met allemaal een andere mening ;)

Maar goed, je zegt het zelf al, je hebt waarschijnlijk de verkeerde woordkeuze gebruikt, en ik denk dat als je je uitleg in jouw tweede reactie in de openingspost had verwerkt, er al een ander beeld geschept zou zijn ;)

Maar misschien is deze kat te aanhankelijk voor je?
Katten zijn stuk voor stuk andere karakters, er zijn ook katten die erg op zichzelf zijn, en af en toe eens om aandacht komen.
Ik heb 1 erg aanhankelijke kat, 1 kat die meer op zichzelf is, en 1 die een beetje dar tussenin hangt ;)
Soms, als ze komen vragen om aandacht, speel ik ook maar net 2 minuutjes ofzo met ze, of haal ik ze gewoon even aan met een babbeltje (soms praten ze terug, erg gezellig :grin: ) hoeft niet meteen een half uur ofzo te zijn ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Aandacht

Bericht door Dafpoetser »

ik ben denk te aanhankelijk voor mijn kat...ik zoek hem meer op dan hij mij...maar we vinden het allebei dik in orde!

Katten zijn inderdaad allemaal karakters, en je moet je daarin kunnen "schikken".

Succes!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aandacht

Bericht door Umimeis »

Ilone schreef:Geen sekte hoor, alleen maar dierenliefhebbers die naast (gevraagd) advies ook hun mening uiten. (wat volgens mij niet verboden is ;) )
En ik vind nou niet dat ik ontzettend ongevraagd advies o.i.d. heb gegeven. Dit krijg je nou eenmaal op een forum, er zitten hier veel mensen met allemaal een andere mening ;)
Precies!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aandacht

Bericht door sandy »

Nou..sorry maar dat vind ik nou dus weer een overdreven reactie repsaj, je komt met een probleem en daar krijg je verschillende reacties op.
Waar jij wel of niet wat mee kan of wil, hoef ik niet als een of ander dom sektelid voor aangezien te worden omdat nou toevallig meerdere mensen dezelfde mening toegedaan zijn nav van jouw bericht.
En adviezen komen daar dus altijd bij of je dat nou bevalt of niet, zo werkt dat nou eenmaal.
Dus kort door de bocht vind ik dat zeker ook niet, wij kunnen ook niet ruiken hoe de situatie is als er een beknopt bericht komt.
Sommige katten vragen eenmaal veel aandacht en ja ik vind nog steeds dat als jij daar niet mee om kan of wil gaan dat jij haar tekort doet en dus wel beter een ander huis kan gaan zoeken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aandacht

Bericht door Umimeis »

Als ik jouw berichten lees, lijkt het net alsof je je kat zat bent omdat ze zoveel aandacht vraagt en dat je het vervelend vind om je kat steeds aandacht te geven. Dus het is dan ook niet gek dat ik en anderen denken dat je misschien een ander huisje voor je kat moet gaan zoeken.

Ja, katten vragen nou eenmaal je aandacht. Je mag blij zijn dat het geen hond is, die vragen nog meer om aandacht en lopen je constant overal achterna (da's mijn ervaring met honden. Ben met honden opgegroeid).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Aandacht

Bericht door Dafpoetser »

Aandacht vragen = Affectie..

meer hoef ik denk ik niet te zeggen.

Wie het niet snapt is geen kat waardig.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Angel_Kitten

Re: Aandacht

Bericht door Angel_Kitten »

pff mensen toch
het gaat hier weer dezelfde kant uit als met Mvdv (of hoe het ook was)
Laat het astublieft niet weer zo ver komen
want dat verbrod heel de bedoeling van het forum

wat berichtje betreft waar dit topic over gaat:
Ik snap je heel goe hoor repsaj,
je zegt zelf dat je een buitenkat vroeg omdat je al van jezelf wist dat een huiskat niets voor jou was,
jammer dat ze in het asiel gemist zijn...
een buitenkat heeft inderdaad veel minder affectie nodig dan een echte huiskat (bij mij dus schootkat)
ik heb ook van die dagen dat ik echt geen zin heb om met angel te spelen en dan maak ik me soms ook onterecht kwaad op hem, maar eens ik dan wat meer tijd heb (dezelfde dag nog natuurlijk) ga ik hem zelf gaan knuffen en begint hij blij te kroelen ^^
nu is het natuurlijk aan jou om te beslissen wat je gaat doen e,
ik zou het niet weten voor jou, ik weet niet hoe jouw gedachten zijn
veel succes nog met de poes en de keuzes die moeten gemaakt worden!!

audrey
(je mag me gerust een prive-berichtj sturen als er iets is hoor ;-))
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aandacht

Bericht door Adriana »

hoi/hoi repsay,

k heb al je berichten op het Forum even teruggelezen en je hebt de pech dat er in het asiel een verkeerde match is gemaakt. tot dusver heb je alles heel goed overdacht en afgewogen zie ik en ga je niet over één nacht ijs.
maar de kat die je van het asiel hebt meegekregen heeft duidelijk meer behoefte aan contact en aandacht nodig dan jij kunt geven. en daar is niks mis mee.
k zou zo snel als mogelijk is naar het asiel terug gaan en het punt daar uitgebreid bespreken. en ook de opties: misschien twee maatjes of indd een kat die wat meer zijn/haar eigen leven leidt?
jullie worden samen niet gelukkig en dat is voor allebei beetje sneu en hoe eerder het wordt opgelost hoe beter. en asiels nemen dieren terug, zeker als je goed doorspreekt waarom het uiteindelijk toch niet zo'n goeie match blijkt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Aandacht

Bericht door Repsaj »

Wat fijn die laatste twee berichtjes. Stond/sta op het punt om m'n account te deleten. Maar ga hier verder geen aandacht aan besteden.

Ja Angel-Kitten net als jij besef ik me ook goed dat mijn ergernissen van mij zijn en geheel onterecht t.o.v. lieve poes. Ik heb vanaf het begin wat problemen gehad met deze mooie asielpoes. Vandaar dat ik nu even wat meer druk achter dit probleem zet.

Dank je voor de aanbieding voor privebericht.

De laatste dagen probeer ik op andere momenten ook wat meer naar haar toe te gaan. En ik merk dat ze eigenlijk mooit boos is als ik 'vervelend' tegen haar ben geweest. Ze is dan alleen tijdelijk even wat bangig. Maar vervolgens krioelt ze weer lekker door. Ze zit nu lekker naast me kopjes te geven tegen m'n laptop terwijl ik dit berichtje schrijf (zal ze dit stukje materie leuker vinden dan mij? :grin: Ik doe op dit moment erg me best om er wat moois van te maken samen. Ook deze poes heeft recht op een huisje.

Nu bijvoorbeeld vind ik het erg leuk zo. Heb van de week ook een lasermuis gekocht. Ze is er dol op, dat rode puntje op grond en muur.

Ja ik heb er inderdaad aan zitten denken om even contact op te nemen met asiel. Gaat misschien ook wel gebeuren. Ook een tweede poes is zeker een optie. Eentje die haar wat meer afleidt dan ik kan doen. Ik woon alleen iets te klein. Wil volgend jaar verhuizen.....dus wie weet.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Aandacht

Bericht door loek »

Repsaj,
Het is mij nog niet duidelijk op wat voor manier ze aandacht vraagt en hoe vaak. Zou je daar wat meer over kunnen vertellen. Is ze 9 van de 10 keer met jou bezig? Of ligt ze 5 van de 10 keer ook gewoon te pitten of zelf met iets te spelen?

Een maatje is wel een idee hoor. Bij mij vermaken ze zich ook vaan met z'n tweeen. Daar hoef je ook niet perse heel groot voor te wonen...vind ik. Alleen moet je natuurlijk geen 'wonderen' verwachten. Want dan valt het altijd tegen. Misschien blijft de kat die je nu hebt meer een mensen-kat dan een katten-kat. Die kans bestaan natuurlijk wel.

Heb je al een beetje uitgevogeld wat ze leuk vind om zelf mee te spelen? Dat kan namelijk ook heel persoonlijk zijn.
Muis is bij mij de grootste mensen-kat, zit het liefst veel op schoot. Maar ze is ook de gene die zich het beste zelf kan vermaken. Dat beestje is dol op haarelastiekjes en kan daar zo een half uur achter elkaar mee bezig zijn. Dat moet je maar net (soms toevallig) ontdekken....Ook tampons heeft ze een tijd leuk gevonden :-), nu gaat ze dus meer voor de elastiekjes.

Diesel wil het liefst vermaakt worden, maar kan ook soms een tijdje spelen met speelgoedmuisjes...en dan wel bepaalde, sommige laat hij links liggen. Of een prop papier vind hij ook leuk.

Nou ja goed, dit om aan te geven dat er misschien best dingen zijn die je kat leuk vind om te doen zonder dat hij jou daarvoor nodig heeft. Alleen moet je ze wel even ontdekken...

succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Aandacht

Bericht door Repsaj »

Hi Loek,

Bij nader inzien geef ik dit forum toch nog maar een kans. Dankzij een aantal goede reacties, o.a. die van jou. Ik zal er wat over vertellen.

Als Dikkie wil spelen dan wacht ze 9 van de 10 keer op mijn initiatief. Zelf spelen doet ze erg weinig. Eigenlijk alleen als ik niet met haar gespeeld heb en het plotseling stil is in huis omdat ik in bed lig. Dan denkt ze waarschijnlijk 'shit ik heb nog behoefte aan spelen laat ik dan toch maar zelf wat verzinnen'.

Ik heb een paar muisjes en ook een speelbuis met bal (http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ils/135818).
Verder heb ik net een laserpen in de vorm van een muis. Is ze erg dol op.In het begin speelde ze veelmet de speelbuis, maar die laat ze nu links liggen. De muisjes vind ze af en toe nog leuk. Goed idee ik zal een aantal nieuwe dingen voor haar neerleggen.

Ik ben er van de week ook achter gekomen waarom ze zoveel naar me zit te kijken. De eerste weken kwam ik erachter dat ze een eetprobleem heeft. Ze schrokt graag de brokjes weg en eet zich tonnenrond als het aan haar ligt. Ik ben naar de DA geweest en die heeft mij een eetbal gegeven waaruit zo af en toe brokjes vallen als ze er mee speelt. Ik heb daar toen dieetbrokjes van de DA in gedaan. Die brokken geven eerder een verzadigd gevoel zeggen ze. Dat ging eigenlijk wel goed. Ze werd wat rustiger.

Als ik haar nu optil en op schoot neem als ze voor m'n voeten zit springt ze meteen weg en gaat me weer aan zitten gapen en gaat heel onrustig rondkijken en rondlopen. Terwijl ze steeds weer aandacht vraagt. Ik besefte me van de week dat ze waarschijnlijk toch geconfronteerd wordt met haar eetprobleem. Dat gedrag is vooral datgene dat mij ergert denk ik.

Ik heb ook gemerkt dat ze 's nachts aan een stuk door ligt te pitten (omdat ik pit?). Als ik 's middags weg ben ligt zij volgens ook alleen maar niks te doen. Ze reageert pas weer als zemij hoort en komt dan tot leven. En i.p.v. zelf wat te organiseren komt ze weer alleen naar mij toe. Vind het zoals je wellicht wel hebt begrepen niet erg om met haar te spelen, maar niet dus altijd maar degene zijn die haar tot leven wekt.

Dank je. Ik ga eens op zoek naar spulletjes die haar tot leven wekken.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aandacht

Bericht door sandy »

Kijk dat is al een heel ander verhaal dan het eerste bericht.
Mijn ervaring is dat katten erg gauw uitgekeken zijn op speeltjes en eigenlijk zelden ermee spelen.
Dat is in elk geval hier het geval, er ligt een arsenaal aan muisjes en balletjes en wat nog meer maar tenzij ikzelf de verenhengel of laserlamp oppak gebeurt er hier ook niks.
Ja tenzij er een piepklein snippertje of blaadje op de grond ligt, dat is dan ineens wel interessant :geenidee:
Heel soms spelen ze met elkaar maar de meeste tijd liggen ze ook te ronken, vaak tegen elkaar aan geplakt, of zitten naar buiten te kijken.
Ik weet niet of het een mogelijkheid is, dan heb ik dat gemist maar een vriendje wil nog wel is helpen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
mendy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2009 09:01

Re: Aandacht

Bericht door mendy »

Dat was ook mijn eerste gedachte, een vriendje of vriendinnetje waar ze mee kan spelen.
Die van mij kijken ook nooit om naar speeltjes, maar spelen daar in tegen wel heel leuk met elkaar.
Zo'n 4 keer op een dag hebben ze een dwaas half uurtje en dan is niets veilig, daarna vallen ze als een blok gearmd in slaap zo ontzettend schattig!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Aandacht

Bericht door Umimeis »

sandy schreef:Kijk dat is al een heel ander verhaal dan het eerste bericht.
Mijn ervaring is dat katten erg gauw uitgekeken zijn op speeltjes en eigenlijk zelden ermee spelen.
Dat is in elk geval hier het geval, er ligt een arsenaal aan muisjes en balletjes en wat nog meer maar tenzij ikzelf de verenhengel of laserlamp oppak gebeurt er hier ook niks.
Ja tenzij er een piepklein snippertje of blaadje op de grond ligt, dat is dan ineens wel interessant :geenidee:
Heel soms spelen ze met elkaar maar de meeste tijd liggen ze ook te ronken, vaak tegen elkaar aan geplakt, of zitten naar buiten te kijken.
Ik weet niet of het een mogelijkheid is, dan heb ik dat gemist maar een vriendje wil nog wel is helpen.
Je haald me de worden uit m'n mond....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Aandacht

Bericht door Repsaj »

Ik zie weinig verschillen met mijn eerste bericht. Slechts een of twee. Maar dat kan al negatieve ideen en gevoelens losmaken op zo'n forum.

Dikkie zit op ditmoment steeds om zich heen te kijken. Ik zie dat ze zich stierlijk verveeld en ze wil dat ik met haar ga spelen. Heb ik daarstraks al een tijdje gedaan en zit nu te typen. Dus dat gaat even niet door. Het zou mooi zijn als ze nu een speelmaatje zou hebben.

Heeft iemand ervaring met een echte buitenkat? Kan je mij dan eens wat vertellen hierover? Hoe vaak buiten en hoe vaak binnen? Hoe is 'ie binnen? Kan 'ie goed overweg met mensen?
Plaats reactie