Mijn kittens wassen zich niet goed

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Mijn kittens wassen zich niet goed

Bericht door sKatje »

Hallo iedereen,

Ik heb het idee dat mijn kittens zich niet goed wassen. Ze hebben soms vuile plekjes en dat vuil laten ze er dan zo lang hangen... Ik denk dat dit komt doordat ze met twee zijn, en nog zo speels. Ze geven elkaar de tijd niet om zich even te wassen, want jezelf wassen = (natuurlijk op speelse wijze) aangevallen worden. Ze zijn altijd aan het spelen of eten, maar heel af en toe (als de andere nog slaapt) kunnen ze de tijd nemen om zich te wassen...

Kan ik ze helpen op één of andere manier? Of ze aanmoedigen om zich te wassen? Of komt dat ook wel goed als ze wat ouder zijn?

Groetjes
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik weet niet precies hoe oud ze nu zijn maar ik heb bij beide katjes gezien dat ze dit echt moeten leren en dat steeds beter gaan doen. Ik heb ze wel eens geholpen door ze met een washandje schoon te maken, dan zitten de haren niet goed en gaan ze dus ook zelf wassen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ze zijn 9 weken oud...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja dan leren ze het vast nog wel! Xandor is nu 4 maanden en maakt zich nu pas echt goed schoon. Voor die tijd moest hij nog wel eens geholpen worden en ook Quinto had hier last van. Gewoon af en toe even met een lauw washandje eroverheen die iets nat is, vinden ze nog lekker ook! Tenminste hier wel :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Bedankt voor de tip! Ik zal het zeker eens proberen!

Toch denk ik dat het aan het feit ligt dat ze elkaar geen seconde met rust laten, maar als ik ze allebei met het washandje 'behandel' hebben ze misschien wat anders aan hun hoofd dan elkaar...
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

HA! Ik heb het met het washandje geprobeerd en het werkte! Hoera! Bij eentje toch alleszins. Die heeft eerst zichzelf uitgebreid gewassen en daarna ook maar haar zusje, want die was gewoon er uitziend als een pluizenbol gaan slapen... Ik vreesde al dat ze zo uren zouden blijven rondlopen, en ze zagen er niet uit!

Erg bedankt voor de tip!

Groetjes
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik ben blij dat het geholpen heeft!
Nu maar eens zien of ze het snappen en anders doe je het gewoon nog een keer :lol: Zien ze er dan schattig uit he als ze van die pluizebolletjes zijn??!!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

haha, ze zagen er enorm schattig uit, maar ook wel een beetje belachelijk. Zeker omdat ze zo zelfzeker rondliepen alsof ze er heeel normaal uitzagen...

*ze zijn zo lief*
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

onze poes vergeet haar bips te wassen na een poepje..
ik maak het dan goed nat met een watje
dan gaat ze meestal als een gek zelf wassen want dat haaaaaat ze, een natte kont
zo niet, dan is het vuil in elk geval losgeweekt en kan ik het na een kwartiertje zelf wegvegen met een nat watje
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Chippie waste zich vanin begin goed.
Als je het nog eens voor hebt, kun je ook proberen ze alletwee ff apart te houden. Zodat ze zelf tijd maken om zich te wassen. :wink:
Weet niet of dat zou helpen, maar geef je maar een :idea: .
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Wow, ik had niet verwacht dat mijn topic na 7 maanden nog naar boven gehaald zou worden :wink: .
Met het wassen gaat het hier nu al heel wat beter. Daar hebben ze volledig geen problemen meer mee. Waarschijnlijk omdat ze nu (relatief) rustiger zijn geworden plus ouder natuurlijk.
Hun kontjes zijn soms nog wat vuil, maar ik laat het meestal maar zo. Ik blijf het wel in het oog houden, want volgens de DA kunnen ze wel verstoppingen krijgen of zo als er veel vuil blijft hangen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wow, had niet eens naar de datum gekeken.
Zo zie je maar. :wink:
Gesloten