flessenkitten alleen houden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

flessenkitten alleen houden

Bericht door Spekkie »

Hallo allemaal.

Ik ben hier behoorlijk nieuw en heb meteen al een hele berg met vragen.
Ik heb 21 juli bij mij in de achtertuin een nestje van 3 kittens gevonden met helaas de moederpoes er dood naast.
Kittens waren nog geen dag oud. Ben ermee naar de DA geweest en verteld dat ik ze met de hand wil gaan grootbrengen, speelde al een jaar door m'n hooftd heen om een kitten te nemen. En nu bij toeval kreeg ik een unieke kans.
Nu is 1 katerje na 4 dagen vechten helaas overleden... oorzaak helaas onbekend gebleven.
De andere 2 katjes deden het echt super goed 1 mooie zwarte/krijgt nu steeds meer cyperse strepen katertje en een mooi vol rood poesje.
Alles ging goed, ze dronken goed, plaste goed, gewicht ging prima tot gister ineens de rode compleet instorte.. beetje een coma beeld.
Urine was er geel dus direct naar de DA gegaan.. wat een nare vent was dat.. heel onpersoonlijk en echt fabriekswerk hoppa vocht erin antibiotica erin en hup ga maar naar huis en kom vrijdag maar weer terug.
Voelde me er helemaal niet goed bij want die rode wou niet meer drinken en kneep heel erg tijdens het ademhalen. Vannochten naar mijn eigen DA gegaan.. (had helaas gisteravond geen dienst). Ik vertrouwde het voor geen meten. Beestje was toen 35 graden veel te koud en had het erg moeilijk met ademhalen, leek een beetje benauwd. 3 kwartier later weer tempratuur gemeten en was toen 33 graden.. de assistent had de DA gebeld en die kwam meteen.. intussen was het beestje weer naar 34,4 gegaan maar nog steeds veels te koud.. vocht toegedient en glucose water. leek alweer een stuk beter te gaan aan het eind van de middag was ze alweer drukker aan het doen en 38,4 graden... alleen hoorde de DA een ruis bij het hartje.. na overleg besloten om foto's te maken.. nog voor de foto's klaar waren.. was de strijd ineens geleverd en heeft ze het opgegeven.. nu achteraf blijkt dat ze een te groot hartje had en dat haar linkerlong vol met vocht zat.. ook had ze een enorm gassig buikje... haar luchtpijp werd ook door het grote hart tegen haar ruggegraad gedrukt wat het adem moeilijk maakt.

Nu heb ik dus nog 1 katje over die het super doet! groeit goed, drinkt goed alleen is hij nu alleen. Wat is wijsheid.

Een 2e flessenkitten zoeken van zijn leeftijd of dit katje alleen laten opgroeien. Ik heb hier nu ook nog een kitten van 11 weken lopen alleen die ziet dit alleen als speelgoed. Dus die samenzetten is nog geen optie.

Graag tips of als er eventueel een katje van rond de 3-4-5 weken opvang nodig heeft hoor ik het graag.

Groeten, Andrea
Luke (kitten van 23dagen)
Daisy (kitten van 11 weken)
Gesloten