Kat vertoont regelmatig apart gedrag.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat vertoont regelmatig apart gedrag.

Bericht door Chiquita98 »

Geen idee. Moet zeggen dat Caya dit soms ook doet. Ik zie dan spier trekkingen achterop zijn rug. Hij rent dan het huis door en likt en bijt aan zijn achterste. Even 5 min en dan is het weer over. Moet zeggen dat hij ook vaak tussen en in planten ligt. Gebeurd meestal buiten. Heb er nooit wat achter gezocht eigenlijk
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat vertoont regelmatig apart gedrag.

Bericht door Kattebeest »

Vorig jaar zomer bleken de vertrouwde vlooiendruppels ineens niet meer te werken. Kasper deed precies hetzelfde en met dezelfde heftigheid. Na een aantal weken wachten (i.v.m. gevaar voor overdosering) op een ander middel overgestapt en de problemen waren over. Wel een ellende overigens, zou er een apart topic aan kunnen wijden :-( .

Heb goed naar de you-tube filmpjes gekeken. Het kan aan de motoriek van de verschillende katzels liggen maar meen toch een duidelijk verschil te zien. Diesel is met zijn hele lijf bezig en reageert ook met zijn hele lijfje (rent weg). De katten van het andere filmpje (ook verder gekeken) concentreren zich veel meer op een aantal lichaamsdelen en met een veel grotere heftigheid (verbetenheid) dan Diesel. Ze blijven ook gewoon op één plaats zitten of liggen.

Wat staan er nare dierenfilmpjes op you-tube, heb mezelf gelukkig kunnen beheersen en niet gekeken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Dubrute
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 18:53

Re: Kat vertoont regelmatig apart gedrag.

Bericht door Dubrute »

Ik weet dat dit een erg oud topic is maar voor de mensen die dokter of dierenarts google willen raadplegen, ga aub gewoon naar de dierenarts! Merk je iets vreemd of ongewoon op, niet twijfelen!
Ik heb deze middag mijn kat levenloos teruggevonden met vergelijkbare symptomen die in dit topic beschreven staan.
Begin deze week nog maar begonnen, had topics gelezen op bijvoorbeeld dit forum dus was wat gerustgesteld aangezien hij normaal at en dronk en na een vlooienbehandeling zou het wel in orde komen dacht ik.
Niet dus.
Ik zit in zak en as en wil gewoon de mensen waarschuwen.

Aub ga naar de dierenarts! Iedere kat is anders, bij sommigen kan er weinig aan de hand zijn. Bij anderen kan het fataal zijn.
Maak niet dezelfde fout als mij.
Plaats reactie