Rangorde verstoord?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Rangorde verstoord?

Bericht door Rolanda »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik het hier goes plaats.
Ik ben een tijd niet geweest, maar heb nu een gigantisch probleem.
Ik heb 5 katten(15-11- en 3 broertjes van 8jaar).
Meer dan 2 jaar geleden heb ik de moederpoes van de jongste 3 moeten laten inslapen, sinds die tijd lijkt het of de rangorde verstoord is.
De oudste van 15 word steeds gepakt door de jongste 3, en uit angst en stress, plast en poept ze dan in de huiskamer of ergens anders.
Ook die van 11 jaar, die tevens de vader is van die jongste 3, doet dit uit angst.

De jongste 3 plassen en poepen weer uit dominantie, erg vervelend en hou die 2 groepen nu dus apart(aparte kattenkamer), wat aan de ene kant ik ook weer zielig vind, want ze waren altijd goed met elkaar en hadden meer vrijheid in huis, wat nu gewoon niet meer mogelijk is.
Ik heb Bach druppels geprobeert, maar niets helpt, de 2 groepen hebben hun eigen kattenbakken.
Wat zou ik nog kunnen doen? het duurt al meer dan 2 jaar, en begin me nu af te vragen of ik beter een goed huis kan gaan zoeken, ze zijn allemaal lief, ook tegen de honden, maar niet voor elkaar.

Is de rangorde verstoord sinds de dood van de moederpoes?
Alvast bedankt.
Gr Rolanda
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Rangorde verstoord?

Bericht door rieneke »

ik zou hier een gedragstherapeut bij halen, die komt bij je thuis om je katten te observeren en een behandelplan op te stellen.
bij zo een gecompliceerd probleem, wat al zo lang aansleept, kom je er niet met wat tips en een feliway verdamper.
sterkte en succes!
Plaats reactie