Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Dit klinkt wel bekend. Pluis heeft de gewoonte om lekker op schoot te komen zitten en dan, na eerst een paar kopjes en likjes te hebben gegeven, me zachtjes in m'n neus te bijten. Heel lief bedoeld allemaal, maar die tandjes zijn zo scherp... :???:
Als ze hier willen dat ik ophou met aan ze friemelen, dan wordt er ook gebeten. Eerst wordt dan mijn hand tussen de kattenklauwen beetgepakt en volgt er een beet. Dit gaat echter nooit hard. Het is echt een signaal van "Kappen nou!"
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Luna beet in het begin echt hard als ze niet (meer) wilde knuffelen. Nu springt ze meestal van mijn arm, maar heel soms krijg ik nog een beet.

Ook Caitlin en Kyran geven liefdesbeetjes, zachtjes in mijn hand. Ik vind het wel lief (zolang het in mijn hand is)
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Luna bijt ook wel eens uit liefde, maar de laatste tijd bijt ze gewoon van: 'en nu ophouden met dat gekroel'. Ze heeft haar oren dan naar achteren en nou ja, ze kijkt dan ook niet echt lief...
Mauw
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hihi, ik krijg soms van die liefdesbeetjes als ik Goya eten ga geven :lol:.
Ik vind het wel lief als ze dat doen. Als het maar niet te hard is :roll:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Nooit kneden/trappelen met pootjes

Bericht door rian »

Hoi,

ik heb trouwens nog een vraagje: Luna 'kneedt' of trappelt nooit met haar pootjes zoals andere katten dat wel doen als ze op je buik of op een kussen staan te knorren.

Ik heb gehoord dat katten dat doen van kleins af aan, als ze met hun pootjes tegen de buik van hun moeder trappelden, dan kwam er melk uit. Betekent dat dan misschien dat Luna dit nooit heeft gedaan?
Mauw
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat betekent dat ze niks anders heeft dat ze daarmee associeert.
Niet alle katten doen dat hoor. Quinto doet dit heeeeeel af en toe en alleen op een fleece deken. Xandor doet dit wel regelmatig en maakt het niet uit op welke stof. Dit terwijl Xandor door mensen (Emma Boom) met de fles is grootgebracht dus daar kan je verder weinig conclusies aan verbinden.
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hier doet Boris dit in hevige mate, terwijl hij al heel jong bij z'n moeder weg was. Remi doet het heel af en toe en Romeo (raskat) heb ik het nog nooit zien doen. 't is dus heel verschillend.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hier doet Barney dat in hevige maten en die was 8 weken toen die bij de moeder poes weg ging. Binky was daarin tegen pas 6 weken toen die bij de moeder poes weg ging en die doet het niet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hiet doet Spooky het alleen bij mij op schoot, en dan nog alleen wanneer hij met z'n kopje (en dus voorpoten) tegen mijn buik aanligt. Soms gaat z'n neus dan ook druppen. Als hij alleen ligt, doet hij het haast niet, tenzij je haar heel erg aan het spinnen krijgt en dan gaan haar pootjes ook weleens. Ik vind het wel schattig! :wink:

O ja, zomers vind ik het minder, want een t-shirtje is maar dunnetjes en haar nageltjes voelen niet bepaald prettig aan of zo. :razz:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ook hier doet de ene kat het wel, de andere kat weer niet. Sommigen doen het inderdaad alleen op een bepaalde stof. Het is dus niets om je zorgen over te maken :wink:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Goya hier doet het de ene keer wel en de andere keer dan weer niet :???: Maar als hij het doet, kan hij er wat van. Dan moet ik hem echt naar beneden duwen met z'n kont, want anders is m'n buik platgetrappeld :lol:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Kwijlen tijdens kroelen

Bericht door 6-2love »

Nina kwijlt altijd wanneer ze op schoot ligt en je aait haar. Eerst dachten we dat dit kitten-gedrag was maar na goed een jaar mag je toch wel denken dat ze kitten-af is.

Ze heeft er zelf schijnbaar geen last van. Wij zijn er aan gewend alleen voor bezoekers is het vaak een onaangename verrassing wanneer ze opeens onder gekwijlt zijn :lol: We vergeten het wel eens te melden :oops:

Ik maak mij er verder niet druk om maar ik zou wel graag willen weten waar zoiets vandaan komt. Kan dit te maken hebben met het feit dat ze te vroeg van haar moeder is gescheiden? Of dat ze heel ziek is geweest als ukkepuk? (niesziekte, longontsteking) Of is het gewoon een kwijlebal? :lol:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Hoi,

Millie doet dit ook wel eens en meestal spint ze dan ook enorm hard. Ze doet het meestal als je haar op schoot hebt gepakt, niet als ze gewoon op haar plekje ligt en je haar aait.

Of zij vroeger veel ziek is geweest of dat ze te vroeg bij haar moeder weg is gehaald weet ik niet. We hebben haar uit het asiel gehaald toen ze 3 was. Ben er wel benieuwd naar!

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Twee van onze katten kwijlen ook als ik ze aai, en dus ook als ik ze controleer op teken, héérlijk vinden ze het! Het drupt ze gewoon de bek uit :grin: .
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Mijn moeders poes doet het ook de laatste jaren, het begon pas toen ze een jaar of 9 was, ondertussen is ze al weer bijna 12. Ik vond het zelf altijd erg lijken alsof het spinnen het speeksel zo laat vibreren dat het eruit drupt... Dat ze vergeten te slikken ofzo..
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Plaats reactie