Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hieke van 3 weken begint nu al met aan mijn lip te zuigen (en te bijten).... sorry :oops: :oops: ik vind het zo lief, geef ze dan kopjes om hen te leren dat bijten voor ons minder leuk is.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ach die kleine Hieke :verliefd:
Ik denk of beter gezegd weet zeker dat ze ons gewoon als een moeder zien.
Dus door kopjes terug te geven begrijpen ze dat dat gedrag fout is? Wat leuk, weer wat geleerd.
Ik vind het ook heel lief hoor dat Yoki dat doet, maar soms is het even lastig, vooral 's morgens om 4 uur :???:
Ik dacht in het begin ik leg hem wel bij Chanel en haar kittens, krijgt die ook wat echte kattenmoeder liefde, maar daar wil die niets van weten, kun je zien dat ze dat niet eens kennen.
Als Chanel hem likt gaat die mooi donderjagen met haar :lol:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou dat sabbelen doet Xandor eigenlijk niet. Hij wil nog wel eens aan je oor zitten likken, maar sabbelen niet :lol:
Maar goed die bezorgt me een blauwe kin door alle kopjes die hij me de hele nacht door geeft. Dus em, fijn hoor dat je ze het bijten afleert door kopjes te geven! :lol: Nee hoor ik vind het alleen maar erg lief, maar af en toe word je er inderdaad een beetje gek van :roll:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

petradenouden schreef:Mickey van 10 jaar, zuigt nog steeds. Niet meer aan mijn oorlel maar aan kleding, dan trappelt ze ook nog naar melk :lol: aan het einde van de zuigsessie is mijn shirt hartstikke nat. Maar goed Mickey spoort gewoon niet helemaal,ze is lichtelijk verstandelijk gahandicapt geloof ik :smile: ze heeft wel meer rare dingen.
Aah Petra zo praat je toch niet over je kat :wink:
de oudere katten hier pompen wel, maar zuigen niet.
Ach al met al is het wel een eer voor ons dat ze ons daar voor uitzoeken toch? :lol: :wink:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Mijn Sammie houdt ook heel erg van sabbelen op mijn vingers, ik dacht eigenlijk dat gaat wel over maar nu een jaar later doet ze dat nog net zo veel maar ik vind het wel lief.
s 'Nachts springt ze soms bovenop me en dan moet ik mijn hand boven het dekbed doen dan gaat ze een paar minuten sabbellen en meestal valt ze dan ook gewoon inslaap, als ik dan eerder mijn hand weg haal begint ze te piepen.

Groetjes petra
Gast

Bericht door Gast »

Onze Diesel bijt ook in mijn vingers, maar dat krijg ik hem nogniet afgeleerd. Het is geen super fijne eigenschap. Zodra ik "Diesel Nee" zeg, gaat ie weer even likken en dan weer zachtjes bijten. Inderdaad steeds harder. Maar ja, hij reageert totaal niet op je, en straffen vind ik ook zoiets! Veel succes, weet dat er dus meer zijn!!
xxx
Saskia
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Dit las ik over bijten:

Bijten

Geef een scherpe, doordringende gil, net als een kat die gewond raakt zou doen.
Haal de hand weg (of als erin dat geval schrammen ontstaan, laat de hand helemaal slap hangen),
draai uw rug toe en negeer de kat enkele minuten.
Mensen kunnen worden verdeeld in een groep die alle schrammen aan de huid kunnen verdragen,
en een groep die tot op zekere hoogte schrammen aan de huid kunnen verdragen.
U kunt uw kat leren voor een van beide groepen met dezelfde methode.
In het eerste geval: altijd jammeren als uw hand wordt bezeerd en biedt dan een speeltje aan als alternatief.
In het tweede geval: pas gaan jammeren als de klauwen uit gaan, maar laat het niet verder gaan.
Bedenk wel, dat een kat die getraind is een mens niet als speeltje te gebruiken,
betrouwbaarder is met een nieuwe baby (zie Nieuwe baby).
U kunt sissen of blazen proberen als de kat blijft bijten.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
mizzb

Afleren of niet..

Bericht door mizzb »

Kris deed het in het begin erg vaak. Dat was geen sabbelen meer, hij greep mijn hand en probeerde een vinger los te peuteren die hij dan geheel in zn bek stopte om daar als een bezetene op te gaan zuigen en inderdaad ook op te bijten. Hij raakte daar echt van in trance! Ik heb het hem toch zo goed en kwaad als ik kon afgeleerd, ik vond het niet prettig.

Als hij die behoefte heeft, ga ik hem uitgebreid aaien en hem lief toespreken en dat heeft hij inmiddels wel als substituut geaccepteerd. Hij doet het nu alleen nog als hij net naar de dierenarts is geweest, of als ie uit logeren is geweest. Het is dan een geruststelling voor hem, thuiskomen en bij het vrouwtje terug zijn en op die momenten laat ik het ook wel even gebeuren, tot mijn vinger weer wat bloedtoevoer nodig heeft :smile: . Het klinkt simpel, maar ik stel hem gewoon gerust op andere manieren en dat helpt....

Groetjes,

Mirjam
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja als het zo hardhandig gaat lijkt het me inderdaad niet zo fijn.
En het is een vorm van geborgenheid, je veilig voelen. Dus je oplossing lijkt me ook heel logisch, voelt hij zich toch nog veilig bij je zonder te sabbelen :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Sabbelen aan vacht

Bericht door Alix »

Hallo,

Onze kater Biskit is nu ruim 2 jaar oud en heeft de gewoonte om aan zijn vacht (bij zijn tepeltje) te sabbelen. Dit is niet zomaar wassen maar echt zuigen. Hij doet dit al vanaf kleins af aan.
Mijn DA zei toen dat het kittengedrag was en dat hij er wel overheen zou groeien, maar hij is nu echt geen kitten meer...
Weet iemand waarom hij dit doet :?:

Groetjes Alix
me myself and my cats...
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Sommige katten blijven dit gewoon de rest van hun leven doen. Het is inderdaad kittengedrag wat van het drinken bij de moeder vandaan komt, net als melktrappelen.

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

He Alix,

Onze Sushi van 4 maanden doet ook zoiets: Als hij moe is, gaat hij heerlijk op zijn staartje liggen sabbelen. Dat doet hij zo'n 10 minuten luid spinnend en dan moet je hem ook vooral niet storen... En daarna valt hij in slaap. Hij is met 6 weken al bij zijn moeder weggehaald, dus we nemen aan dat het kittengedrag is. Al vraag ik me af of het ooit over gaat... hij kijkt er zo gelukkig bij :wink:

Groetjes!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Volgens mij is dit te vergelijken met duimzuigen!

Groeten katten en Bella :wink:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Dat denk ik ook Bella, net als bij mensen, de een doet het niet en de ander zijn hele leven :wink:
Al denk ik ook dat ze het een veilig gevoel vinden.

Yoki pakt wel eens zijn doekje maar hij prefereert mijn oog of oorlel :lol:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Marina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2003 16:09
Locatie: Schoten (België)
Contacteer:

Lieflijk bijten

Bericht door Marina »

De laatste tijd bijt Lara tijdens haar kroelbeurt of 's morgens vroeg om ons te wekken in de kin, op de mond, of op de neus of in het haar.

Het is niet slecht bedoeld, want ze kijkt terwijl heel lief. Het is niet zo dat ze het beu wordt met knuffelen ofzo, want ze doet terwijl gewoon voort met kroelen.

Mijn vriend denkt dat ze dit doet omdat ze last van haar tandjes heeft. Of zou ze ons nadoen, want ze ziet ons soms kussen :lol:
Groetjes Marina, Ninna, Lara & Aramis
Plaats reactie