Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja het idee is erg lief maar de uitvoering is vrij pijnlijk. Ik ben er inmiddels wel achter dat fleece bij katten blijkbaar de herinnering aan hun moeder heel sterk oproept. Quinto trappelt ook alleen maar op fleece, Xandor doet het dan sneller maar die komt heel vaak bij me zitten trappelen. Net tijdens het tv-kijken nog.
groetjes Sharon
Christiaan
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2004 16:38

Bericht door Christiaan »

Mmm, das natuurlijk geweldig...dat ze het zo naar haar zin heeft!

Maar eh, zijn er niet wat afleidings trucjes bekend? Zou fijn zijn als ze gewoon op het voeteneind ging slapen ipv op je hoofd!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik pak Xandor zijn pootjes altijd vast als hij dat doet (om de beurt hoor, niet tegelijk :lol: ) en ga die aaien, dan is hij afgeleid en vergeet hij vaak te trappelen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Christiaan schreef:Mmm, das natuurlijk geweldig...dat ze het zo naar haar zin heeft!

Maar eh, zijn er niet wat afleidings trucjes bekend? Zou fijn zijn als ze gewoon op het voeteneind ging slapen ipv op je hoofd!
Misschien dat fleecedekentje op het voeteneinde leggen?
En inderdaad wat Shaz zegt, afleiden. Maar daar heb je waarschijnlijk minder zin in als je slaapt. :???: :wink:

Minerva trappelt ook alleen op fleece. Ik heb voor haar speciaal een fleecekussentje gemaakt voor in haar mandje, dat is nu helemaal haar plekje. :grin: De andere 2 trappelen juist alleen als ze op schoot liggen.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Puk trappelt alleen als ie bij ons in bed mag, en dan nog alleen op het donzen dekbed. Ik denk dat de geur van eendendons en onze lichaamsgeur en -warmte hem aan zijn moeder doet denken. Hij sabbelt ook op het dekbed, en ziet er dan echt intens gelukkig uit! Helaas verschuiven zijn pootjes soms naar mijn nek, dat doet pijn maar dan trek ik het dekbed zo op dat hij weer op het dekbed trappelt.....

Het lijkt er wel op dat het minder wordt nu ie ouder wordt... Ik denk dat het toch wel kan komen omdat ie nog zo jong is. Hopelijk houdt ie er niet helemaal mee op, want een beetje pijn heb ik best voor dat teken van liefde over!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk niet dat het helemaal verdwijnt hoor. Xandor doet het nu ook minder dan toen hij nog heel klein was (hij is inmiddels ruim een jaar) maar af en toe heeft hij nog zo'n bui en dan is hij ook echt de hele avond aan het trappelen en spinnen. Ze zien er dan inderdaad zo intens gelukkig uit dat je er zelf ook wel gelukkig van moet worden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Juist, door dat getrappel worden allerlei moedergevoelens opgeroepen bij me en voel ik me helemaal happy! :oops: nou ja, zullen mijn eigen hormoontjes wel zijn... :wink:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Eeehh, Pippin wordt volgende maand 3 jaar oud en hij trappelt nog steeds. :???: En dan het liefst als je dunne kleding aanhebt. Ik stop hem door hem zo snel mogelijk zover te krijgen te gaan liggen als ie op schoot springt.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Boefie, de poes van mijn ouders is 13 jaar oud en op schoot liggen trappelen is haar grootste hobby! :grin:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Luna doet het ook graag. Gisteravond hing ik onder de fleecedeken op de bank en kwamen zij en Norris heerlijk bij me liggen. even later begon Luna ook te trappelen op de fleece, maar ze doet het ook ergens anders. Erg lief!!
:pdtmat: Gone with the wind
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik vind het heel vervelend, die pompende katjes :oops: Dus van mij mag het niet.
Pieter, onze oude kat van 16, deed het op schoot en trok dan zijn nagels zover in en uit dat je er schrammen aan overhield. Ook sabbelen mag bij mij niet :oops:
Ze krijgen een bontdoekje of een fleecedeken waarop ze mogen trappelen, sabbelen en wat ze verder maar lekker vinden :wink:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Trappelen vind ik leuk en lief maar niet op mijn buik of borsten :???: , daar hebben ze hier nl. wel een handje van.
Sabbelen heb ik ze nooit zien doen, geen van de meiden maar ik geloof niet dat ik daar blij mee zou zijn. Baja likt wel hartstikke veel, dat vind ik ook wel lief :razz: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Trappelen??? Sabbelen??? Geen van beide in ons huis! Ik weet niet of de mijne wel snappen dat ze katers zijn. Knuffelen is ze blijkbaar ook onbekend. 'k Vind het wel jammer dat ze niet uit zichzelf bij ons komen om te slapen of knuffelen o.i.d. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Christiaan
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2004 16:38

Bericht door Christiaan »

Nou, de fleecedeken truc hebben we ook al geprobeerd....overal waar je zo'n ding neer legt gaat ze er heerlijk op liggen en trappelen.

Maar ja, natuurlijk niet als ie op het voeteneind ligt! :cry:

Gisteravond weer op haar kamertje gedaan.....5 uur mauwen....6 uur mauwen.....we zijn dus weer gebroken!

Nog effe en we slapen met oordopjes in!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Emma Boom schreef:Ik vind het heel vervelend, die pompende katjes :oops: Dus van mij mag het niet.
Pieter, onze oude kat van 16, deed het op schoot en trok dan zijn nagels zover in en uit dat je er schrammen aan overhield. Ook sabbelen mag bij mij niet :oops:
Ze krijgen een bontdoekje of een fleecedeken waarop ze mogen trappelen, sabbelen en wat ze verder maar lekker vinden :wink:
Tja toch komt meneer pomp en sabbel bij jou vandaag :twisted: :lol: Hem op de fleece deken zetten helpt ook niet, heb dat wel geprobeerd maar dan komt hij snel weer bij me op schoot dus blijkbaar gaat het echt om de geur. Als ik mijn huispak (ook van fleece) bijvoorbeeld op het bed heb liggen en mijn geur zit er aan dan doet hij het daarop ook.
groetjes Sharon
Plaats reactie