Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Debbie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2005 22:12
Locatie: Tilburg

katje likt vaak aan handen, armen en in nek

Bericht door Debbie »

Onze kitten (Jip) van 11 weken vindt het leuk om als hij lekker bij je komt zitten steeds aan je handen, armen of in je nek te likken. Waarom doet zo'n beestje dat? Het is wel een echte kroeler!!
De laatste paar dagen slaapt hij ook veel en eet hij weinig kan dat zomaar?
Misschien denken jullie wat een domme vragen maar het is ons eerste katje en hebben er al veel over gelezen maar in boekjes staat ook niet alles.
Alvast bedankt voor jullie (serieuze) reacties

Debbie
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!

Over het likken: Jip vind je erg lief en wil graag met je kroelen, dat is gewoon zijn manier om te laten weten dat hij je lief vindt :smile: . Gewoon lekker laten gaan dus.

Over het meer slapen en minder eten: Het ligt er een beetje aan hoe hij is als ie wakker is. Komt hij lusteloos op je over? Speelt hij nog goed? En hoeveel minder eet hij dan? ALs hij namelijk echt suf overkomt en duidelijk minder eet zou het kunnen zijn dat hij iets onder de leden heeft. Is hij al ingeent? Ik zou het even aankijken, maar als ie echt suffig is zou ik toch even langs de dierenarts gaan. Je weet het tenslotte maar nooit met die kleine wurmpjes.

En als laatste: ER ZIJN GEEN DOMME VRAGEN! Je kunt hier alles vragen, want daar is een forum tenslotte ook voor bedoeld.

Veel succes ermee! En laat even weten hoe het met Jip gaat...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ons kitten zit ook erg graag op schoot en beloont me dan met een wasbeurt mijn hele nek wordt afgelikt

hoe is het nou met je kitten toch niet ziek hoop ik?
Desire
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Buffy van ons is ook zo, als ze bij je zit of ze word opgetild krijgen we een uitgebreide wasbeurt :grin:
De andere 3 doen het daarentegen helemaal niet.

Als hij lusteloos overkomt en weinig eet kan het best zijn dat er iets niet helemaal goed is.
Als zn oortjes erg warm aanvoelen en zn tandvlees is rood is een teken van koorts meen ik me te herinneren :ethink:
Zou toch niet te lang wachten om naar de da te gaan als er niet snel verbetering komt.
Zo'n kleintje is nog erg teer en vatbaar.
Enten zou ik een beetje mee oppassen als hij nog niet sterk genoeg is. Beter wat langer wachten dan dat hij er ziek van word.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
mobysy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2005 16:15
Locatie: Zweijndrecht

kitten sabbelt

Bericht door mobysy »

Me buurman heeft pas een kitten, was de laatste van het nestje. Maar nu sabbelt hij constant aan zn hand, arm, maakt niet als t maar huid is... Hoe komt dit? Mist hij zn moeder?? Groetjes, Monique
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Mobysy,

hoe oud is het katje?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hai Monique, welkom hier! Op de vorige pagina van dit topic staan wel wat antwoorden ;-)
mobysy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2005 16:15
Locatie: Zweijndrecht

Bericht door mobysy »

Loontje schreef:Hoi Mobysy,

hoe oud is het katje?
Hij is net 15 weken....
George
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 02:14
Locatie: voorhout

kwijlen van een kat

Bericht door George »

Hallo.
Wij zijn in het gelukkige bezig van 2 katers, nu 2 jaar oud.

Maar 1 van de katers kwijlt als hij het naar zijn zin heeft en ligt te spinnen.

Wij weten het, en houden het wel in de gaten, maar als er vreemde zijn kan dit soms best wel eens vervelend zijn.

Is er een olossing voor dit probleem. Homeopatisch, of andersoort.

ik hoor graag of er mensen zijn die dit probleem (???) ook kennen, en hoe ze dit hebben opgelost..

Groeten
George
Groetjes

George
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Heb je al in zijn bekje gekeken? Zit daar niet iets wat de oorzaak kan zijn?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Het klinkt mij als een ontsteking oid in de oren. En dat is met een antibioticumkuurtje van de dierenarts zo opgelost!

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
SstennizZ
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2005 19:57
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Het valt mij de laatste tijd op dat mijn kat ook af en toe kwijlt.
Ik zie hier dat een hoop katten het doen, maar dat niemand echt weet of het nou kwaad kan of niet.

Ik weet dat mijn kat verder gezond is. Hij is niet dik, maar wel stevig, eet elke dag netjes zijn bakje leeg en drinkt veel. Hij is ook verschrikkelijk knuffelig en moet en zou bij je liggen als je ook maar langer dan 5 seconden stil zit. Ik heb in zijn bekje gekeken, voor zover dat kon omdat hij constant zijn koppie weg trok en ik bang ben hem pijn te doen, maar dat zag er voor mijn gevoel goed uit. Ook heeft hij nergens pijn aan zijn keel ofzo en miauwt en ademt hij gewoon normaal.

Wel is het me nu een paar keer opgevallen dat hij nog weleens de neiging heeft om als de wc deur open staat uit de wc te drinken, ookal heeft hij zelf nog drinken. Dus ik heb het idee dat ik daar wat beter op moet letten. Ook betrapte ik hem een tijdje terug op het feit dat hij uit een pan in de wasbak aan het drinken was waar een laagje water met een beetje zeepsop in stond. Ik schrok me toen dood, maar weet nu dus dat hij het zelf niet door heeft.. Misschien tipje voor de anderen hier, die beesten proeven het verschil niet tussen zeepsop en schoon water..
tom

vraagske: poes likt en zuigt aan je hand

Bericht door tom »

mijn poes als ze s'avonds bij je ligt begint die altijd te likken aan je hand en nadien zuigt ze is dit nog omdat het een jongske is of is dat iets anders ze spint er wel bij en telkens rond hetzelfde uur doet ze dit
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Tom, ze is nog heel jong he?
Meer (jonge) katten doen dit wel, het geeft hen een soort vertrouwt gevoel.
Je moet hier wel zelf je grens in aangeven hoor, want ze gaan rustig door tot je de zuigvlekken hebt staan. :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Tom,

Dat is inderdaad iets dat vele poezen nog doen, t'is een soort overgebleven zuig-instinct van bij de moederpoes, soms gaan ze er ook bij trappelen.

Wat Lotte zegt, klopt, je moet de grens aangeven. In't begin deed Wodan het ook héél erg, vooral in mijn nek, en ik had inderdaad zuigvlekjes... :oops: , door hem telkens even weg te duwen als het te fel ging naar mijn zin, heeft hij geleerd zachtjes te doen.
Maar het is dus maar wat jij vervelend vind...als het je niet stoort, kan je ze rustig laten doen...

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Plaats reactie