Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat sabbelt op mensenhaar

Bericht door pearlsofpassion »

Je omdraaien en negeren.

Het is een teken van liefde, als je dat iets gunstiger gestemd maakt. ;-)
Ze wil gewoon bij je zijn en je overladen met kusjes. Je laten zien dat ze van je houdt en lekker knuffelen. Je weet zelf vast ook wel hoe liefde kan zijn.
Als je dan wakker bent, en reageert, denkt ze vast aan eten of buiten gaan, als je het dan toch vraagt. Maar ze komt je heus niet wakker maken om naar buiten te mogen of zo. Dan zou ze miauwen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat sabbelt op mensenhaar

Bericht door ayla »

Doet mijn rooie monster ook en is zoals Valerie al zegt een uiting van liefde :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat sabbelt op mensenhaar

Bericht door Adriana »

sommige katten met oosters bloed zoals siamezen proberen wol en haar te eten.
Bolle doet het hier wel en Maks en Enzo doen het niet. en het gaat in vlagen.
die katten kunnen gaten in wollen truien bijten/sabbelen.
verklaring heb ik er nog niet voor gevonden, missch vezeltekort?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat sabbelt op mensenhaar

Bericht door castratenkoor »

Rik doet het ook en Sjaak ook. Is in mijn ogen een teken van liefde.
Van Sjaak is bekend dat hij oosters bloed heeft, Rik is van een zwerfpoes, hij oogt wel heel oosters.
Dus op mijn 8 katten klopt de redenatie dat vooral oosterse katten dat doen.

Bij Jolanda wordt mijn haar ook wel eens "gewassen" door een kat. Die is juist langharig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat sabbelt op mensenhaar

Bericht door Adriana »

Naomijanssen schreef:
    Dit is mega irritant.. Weet iemand een oplossing.
    welkom op het forum! naast de uitleg, die hierboven staat, scheelt het als je je houding wat aanpast. je hebt een dier in huis, dat is ook een levend wezen met behoeftes en daar is aandacht er eentje van..
    heeft je katzel s nachts iets te eten? de meeste katten eten het meest in de schemering dus s morgens vroeg en s avonds/s nachts. je zou het voermoment wat kunnen verplaatsen of s avonds nog (nat)voer voor de nacht kunnen geven..
    groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

    avonturen grijstijgers
    Gebruikersavatar
    JLC
    Jaguar
    Jaguar
    Berichten: 726
    Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
    Locatie: La Nucia, Spanje
    Contacteer:

    Re: Kat sabbelt op mensenhaar

    Bericht door JLC »

    Lizzie doet dit ook, vooral bij mijn man. Wij vinden het vooral erg schattig als ze dit doet.
    Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
    Gebruikersavatar
    Sunnetje
    Poema
    Poema
    Berichten: 388
    Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

    Re: Kat sabbelt op mensenhaar

    Bericht door Sunnetje »

    1 van mijn vorige katten, Simba* deed dit ook, die klom echt in mijn nek, ging liggen en sabbelde al luid spinnend en knedend aan mijn haar :verliefd:
    Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
    Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
    Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

    *~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
    Gebruikersavatar
    catsini
    Poema
    Poema
    Berichten: 266
    Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

    Re: Kat sabbelt op mensenhaar

    Bericht door catsini »

    Winny sabbelt ook midden in de nacht aan mijn haren.
    dat is duidelijk, ze wil eten, dan eet ze, dan is het goed.

    Ik vind het heel leuk, dan miauwt ze zachtjes, dan smelt ik. wow. :eboohoo:
    I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
    Gebruikersavatar
    Tember
    Poema
    Poema
    Berichten: 340
    Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
    Locatie: Utrecht

    Kat likt het hoofd van m'n vriendje

    Bericht door Tember »

    Tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Hai allemaal :)

    Iets is me opgevallen in het gedrag van Erwin (kater, 2,5 jaar). Als mijn vriendje op de bank zit likt Erwin zijn hoofd af. Het lijkt alsof hij z'n haar wast en gericht de gel eraf likt.

    Waarom doet hij dit? Genegenheid? Gek op gel..? Hij doet het niet bij mij of bij andere mensen. Het is wel duidelijk dat Erwin m'n vriendje erg mag, niet alleen door het haar likken.
    "Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
    Gebruikersavatar
    Adriana
    Tijger
    Tijger
    Berichten: 11239
    Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
    Locatie: den haag

    Re: Kat likt het hoofd van m'n vriendje

    Bericht door Adriana »

    jouw vriendje moet anders gaan ruiken vindt Erwin en daarom wordt-ie gewassen!
    en met wassen krijgt jouw vriendje het luchtje van Erwin mee, dus geen gel meer en niet meer zelf wassen, vindt Erwin.. hihi
    groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

    avonturen grijstijgers
    Gebruikersavatar
    Synemios
    Tijger
    Tijger
    Berichten: 5147
    Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
    Locatie: Delft
    Contacteer:

    Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

    Bericht door Synemios »

    Lizzy doet als ze bij me ligt eerst zachtjes bijten in mijn vinger en dan gaat ze sabbelen, soms kwijlen, ach kan mijn handen weer wassen. vind het wel lief ;)
    en Luna en Lizzy doen alle 2 vaak hun kopje in mijn arm duwen dan gaan ze dus echt met hun gezichtjes in mijn arm slapen, maar dat vind ik een beetje eng, bang dat ze stikken, maar ik let goed op.
    Dat melken of trappelen doet Oscar ook nog steeds, ik heb nooit de behoefte gehad om dat af te leren bij geen enkele kat.
    Zolang het geen kwaad kan lekker laten gaan.
    Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
    *Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
    Groetjes, Denise
    Time spent with cats is never wasted!
    Gebruikersavatar
    nellebel
    Tijger
    Tijger
    Berichten: 5453
    Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
    Locatie: venray

    Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

    Bericht door nellebel »

    guusje sabbelt vaak op haar eendje met catnip. die is dan kletsnat. dat wordt zelfs verstopt voor gijs. verder vind ze het heerlijk om op mijn pink te sabbelen, en dan moet ik haar gehemelte kriebelen, vind ze geweldig. gijs probeert het wel eens, maar die kan het niet laten om daarna zachtjes te knabbelen.
    groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
    Jacques en Yuliett

    Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

    Bericht door Jacques en Yuliett »

    Joris ligt 's ochtends altijd aan de punt van een wollen deken te sabbelen als we hem even in de slaapkamer laten, hij is dan helemaal in trance. Ik ben daar niet zo kapot van omdat hij de gestikte zoom van de (dure) deken heeft kapot getrokken. :-(
    xamber
    Kitten
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 14 mar 2012 00:35

    Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

    Bericht door xamber »

    mijn kat is 17, en doet 't nog steeds! Ik dacht misschien word poos dement, maar daar zal 't m wel niet aanliggen, hihi!
    Gebruikersavatar
    pinguin
    Tijger
    Tijger
    Berichten: 2253
    Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

    Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

    Bericht door pinguin »

    Gewoon een nieuwschierige vraag aan de trappelende katten. Sproet vind het tegenwoordig heerlijk om s`avond voor het slapen zich even helemaal uit te leven op een flece deken die hier op de bank ligt. Zijn ogen worden daar bij groot en zijn rug komt om hoog. En maakt met name met zijn voor poten zeer veel stamp bewegingen. Zijn achter poten doen ook wel mee maar minder. Hij maakt daar bij hele apparte snorrende geluiden. Maar wat ik er het meest apparte aan vind is dat snabbel komt kijken hij gewoon schrikt van snabbel en soms begint te blazen. Nu ga ik me dus afvragen hoe kan dat? En zou dit ook uhm laat ik het netjes zeggen en even een word stelen van castratenkoor. Zou dit ook woeperen kunnen zijn :oops: .
    groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
    Plaats reactie