Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door nellebel »

guusje heeft dit in haar mandje. dan staat ze het hele dekentje in het mandje te kneden ook helemaal in trance. als ze gestoord wordt, bijv door gijs schrikt ze ook omdat ze hem helemaal niet hort aankomen, zo in trance is ze.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
manon3

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door manon3 »

Ik vindt het altijd weer zo vertederend als een kat zo in trance staat te trappelen.Hier nog zo iemand die altijd op het dekbed staat te trappelen.Door die zachte knispergeluidjes dat het dekbed maakt raakt ze helemaal in trance.
We hebben ooit een stuk noppenfolie in een kussensloop gedaan,de arme schat heeft zich helemaal gek getrappeld. :lol:
Gebruikersavatar
Kittycat78
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:42

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Kittycat78 »

Onze kleine turf sabbelt sinds een week of twee aan m'n oorlel. Ze ligt dan heerlijk te spinnen en zachtjes te sabbelen totdat ze in slaap valt. Het eerste wat ze doet als ik thuis kom uit m'n werk is tegen m'n broekspijpen omhoog rennen om in m'n nek te klimmen :D Het nadeel is alleen dat m'n haar daarna zeiknat is en m'n nek en oor onder het kwijl zit lol Het is echt heel aandoenlijk, alleen soms wel eens vervelend. Ik kan haar wegzetten, maar dan is ze net zo snel weer terug.
Karo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 14:24

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Karo »

Ik heb vorige week twee kittens in huis gehaald. Ze zijn broer en zus en als kleine stakkers achtergelaten bij het asiel, zonder mama.

Dotje (grijs, getijgerd poesje) is de kleinste van de twee en doet het heel goed. Oscar (rosje en kater) is een hyperactieve kerel :-). Oscar sabbelt constant op zijn eigen staart, die van zijn zusje of op mijn broek, t-shirt, lakens... wat hij ook maar kan vinden. Dotje vindt het meestal niet erg als haar staart er weer van langs krijgt (meestal 'jaagt' hij erop en begint dan te sabbelen). Als hij op zijn eigen staart wil sabbelen, jaagt hij ook op zijn eigen staart. Ik straf hem daar niet voor, ik wil gewoon niet dat hij die gewoonte gaat blijven aanhouden van constant rondjes te draaien.

Maar het is meestal een ritueel die een uur kan aanhouden. Ze slapen allebei bij mij op de kamer (ze gaan niet naar buiten). Hij heeft de tweede helft van het bed helemaal voor hem en die palmt hij ook in met zijn avondritueel (jagen op staart en sabbelen tot hij in slaap valt, overgelukkig). Goede tactiek, denk je? Morgen ga ik in ieder geval naar de dierenarts, ze hebben de tweede ronde nodig wat vaccinaties betreft. Kan ik hem ook ineens advies vragen.
Pootjes van Oscar & Dotje (02/06/2012)

In loving memory: Poes (24/02/2012)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door castratenkoor »

Komt meer voor en sommige katten houden dat gedrag. Mijn Joep is 9 en sabbelt nog steeds op zijn eigen achterste tepel als hij gaat slapen.
Teun is 3 en sabbelt regelmatig in Sjaak van 14 zijn nek.
Sjaak vindt dat prima dus laat maar gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door metalmeisje »

Een vriendin van me heeft net twee kittens en een daarvan sabbelt/zoogt ook nog, heel erg schattig (ondanks het kwijl) ;) Maar zij wil het ze liever afleren :/ En haar vriend pakt er zelfs het waterpistool bij... Da's toch zielig, ze doen er niemand kwaad mee. :/
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb daar maar een woord voor : b e l a c h e l i j k.

Dat is niet DE manier om een band op te bouwen met je kat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Natasja en yoda
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2012 18:25

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Natasja en yoda »

Yoda van 12 doet dat ook nog steeds. Heb hem afgeleerd om het bij iedereen te doen. En hij mag altijd bij mij mits joggingbroek en fleecetrui aan. Dit weet hij nu zo goed dat helaas iedereen die in een fleecetrui aankomt, zeker een sessie van hem krijgt. Heel aandoenlijk! Gelukkig is het u zomer, dus vrienden worden minder afgelikt en ik doe dan later op de avond een fleece aan en dan kan hij heerlijk zijn gang gaan!
Gebruikersavatar
Zelfbedacht
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2012 12:49

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Zelfbedacht »

Bo (4) sabbelt ook nog steeds graag. Daarom heb ik zo'n harig kussen gekocht voor haar sabbel en trappel plezier!
saar17
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2012 14:56
Locatie: Antwerpen

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door saar17 »

Ook Sookie sabbelt en trappelt. En ze spint terwijl ze het doet. Ze deed het vroeger op m'n kleren, maar doet het nu enkel op 'haar' dekentje, meestal wanneer ik thuiskom of wanneer ik ga slapen, dan komt ze bij me liggen en daarna is ze weer weg. Ik vind het heel schattig! In het begin dacht ik dat ze misschien te vroeg bij de mama weg was, maar nu ik lees dat veel katten dit doen, maak ik me geen zorgen meer.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door eveline1982 »

Kittens die te vroeg bij de moeder zijn weg gehaald hebben meer kans op sabbelneigingen. Feit is wel dat elke flessenkitten die ik heb gehad stopte met sabbelen (bij mij, ik liet niet toe dat ze op andere mensen mochten sabbelen) rond de 7de week. En ik heb ook nog nooit gehoord dat 1 van die kittens bij hun huidige eigenaren sabbelt. Sommige katten vinden het gewoon heel erg fijn om te doen, het geeft ze een vertrouwt gevoel.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door AnneLore »

alright, misschien een beetje een rare vraag.
Joost gaat altijd uitgebreid op zijn rug liggen slapen op mijn schoot na een sabbelsessie. nou viel me gisteren ineens op dat zijn penis rood was en wat naar buiten stak. en net weer. Krijgt ie nou een erectie van het sabbelen? en hoe moet ik dat dan zien?
Hij 'rijdt' niet, lijkt het zelf niet eens door te hebben, is niet krols, zit er zelden aan, alleen als hij zich wast...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door BloemTetsu »

Dat doet mijn gecastreerde kater ook weleens. Hij zit dan langdurig en vol concentratie aan zijn penis te likken en het komt er dan ook uit, roze/rood. Volgens mij heel normaal en de mannen zullen wel jaloers zijn.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door AnneLore »

maar ook na sabbelen? sabbelen aan mijn trui bedoel ik trouwens, niet aan zichzelf ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door BloemTetsu »

Oh, dat soort sabbelen ;-)

Dat zou kunnen denken, als hij het prettig vind en er ontspannen van wordt. Bij honden krijgen ook een erectie als je zit te knuffelen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie