Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Dinky »

zou wel in de gaten houden of het gaat irriteren bij Odie want die moet er geen geirriteerde huid van krijgen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door eveline1982 »

Het kan gaan ontsteken. Beer mijn kater heeft dit ook heel lang toegelaten bij de opvangkittens die hier hebben verbleven, gelukkig is het nooit gaan ontsteken maar het is wel een punt waar je op moet letten. Verder zou ik hem iedere keer als hij het doet en je het ziet afleiden met een speeltje of een doekje op zijn zusje haar tepels leggen waar hij op kan gaan sabbelen, hopelijk gaat hij het doekje dan voortaan te lijf ipv zijn zusje.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
GarfieldOdie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2013 09:03
Locatie: Zutphen

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door GarfieldOdie »

Ja een doekje had ik al geprobeerd maar dat mept ie vakkundig aan de kant :-P en als ik m weg haal duwt ie met zijn hoofd net zo hard dat Odie op de andere zij komt en gaat ie daar vrolijk verder. Heel soms loopt ie weg en kijkt nog eens boos achterom naar mij en geeft me nog een sneer... Hifi eigenheimers zijn t! Vanmiddag liep Odie voor t eerst weg toen Garfield er weer eens lekker voor ging liggen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door eveline1982 »

Als ze het zat is zal ze dat uiteindelijk wel aangeven aan hem :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Esmeralda1988 »

AnneLore schreef:alright, misschien een beetje een rare vraag.
Joost gaat altijd uitgebreid op zijn rug liggen slapen op mijn schoot na een sabbelsessie. nou viel me gisteren ineens op dat zijn penis rood was en wat naar buiten stak. en net weer. Krijgt ie nou een erectie van het sabbelen? en hoe moet ik dat dan zien?
Hij 'rijdt' niet, lijkt het zelf niet eens door te hebben, is niet krols, zit er zelden aan, alleen als hij zich wast...

Dat heeft mijn kitten ook, ook tijdens het sabbelen aan zijn staart komt zijn penis na buiten toe.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Anne87 »

Dat heeft Milo ook. Tijdens het spelen of kroelen, als hij op zijn ruggetje ligt, heeft hij een erectie. Het betekent vast dat hij heel erg gelukkig is... Hij rijdt niet, zit er niet aan, lijkt het nauwelijks door te hebben, dus ik maak me er ook maar niet druk om.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door eveline1982 »

Mijn 2 reuen en Beer zitten regelmatig met hun piem naar buiten. Complete ontspanning noemen we dat hier ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Anne87 »

Alles wat leeft moet lucht hebben, toch? ;) Gewoon lekker compleet ontspannen / gelukkig. Ik vind het prima hoor, stond de eerste keer wel even raar te kijken, maar inmiddels, ach...
Luv my cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2014 15:23

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Luv my cats »

Is vaak omdat ze te vroeg weg gehaald zijn bij de moeder/ met de fles groot gebracht zijn. Ik heb er ook een gehad en zij is na 3 jaar gestopt met sabbelen. Zelf ben ik geen voorstander van doekjes omdat ze stof daarvan binnen kunnen krijgen waardoor ze kans krijgen op verstoppingen. De beetjes zijn vaak liefdesbeetjes. Bij mijn katje werkt het als ik zeg dat ze zachtjes moet doen. Zij doet het alleen met haar voortandjes.
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Nemo 2014 »

Nemo vertoont dit gedrag ook, sabbelen op een zacht kussen en met de voorpootjes pompen, het knabbelen op mijn vingers doet hij ook. Ik laat hem maar, hij ziet er op zo'n moment erg tevreden uit.
Gebruikersavatar
coatedgoat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:49

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door coatedgoat »

Mijn kater sabbelt erg graag op zijn eigen penis. Dan klimt hij eerst bij mij op schoot en duwt net zo lang met zijn hoofd tegen mijn armen dat ik hem als een baby (op zijn rug) op pak en dan kan hij zich dubbel vouwen en sabbelen. Ook kneden met zijn voorpoten en rond draaien terwijl hij bezig is hoort er bij. Vind het zelf soms wel schattig dat hij dit doet, maar heb gelezen dat het eigenlijk moet worden afgeleerd. Weet van het asiel dat hij te vroeg bij de moeder weg moest en hij is ondertussen al weer 3 jaar. Is het raar dat hij dit dan nog doet? Moet ik er echt iets aan doen? Doet er niemand kwaad mee en hij valt zo ook in slaap (kan ook normaal slapen)
Muppet (23-04-2012) & Jailey (01-08-2012)
Pip 2015
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2015 16:03

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Pip 2015 »

Hoe leer je een kitten dit sabbelen af?
Gebruikersavatar
IzzyDiesel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2014 00:37

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door IzzyDiesel »

Ik weet niet of afleren mogelijk is, maar ik probeerde Diesel altijd zoveel mogelijk af te leiden als hij het deed. Lekker spelen of een beetje kattenmelk op een schoteltje. Nu doet die het bijna niet meer. Hij valt nu sowieso na een paar minuten in slaap als hij begint te sabbelen.
Sara
Izzy 07-05-2013
Diesel ?-12-2013
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door castratenkoor »

Pip 2015 schreef:Hoe leer je een kitten dit sabbelen af?
Waarom zou je dat af moeten leren? Neem dat liever aan als een eigenaardigheidje van je kat. Katten hoeven niet gekneed en hervormd te worden. Iedere kat heeft een eigen persoonlijkheid met bepaalde gewoontes en gebruiken. Dat moet je helemaal niet willen veranderen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sherron
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2015 13:41

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door sherron »

advies..Ik heb een kater van 5jaar.nu ineens gaat hij met zijn kussen in zijn bek zitten te slepen en daarbij zit hij ook nog te trappelen.Hij is gecastreerd.Dit heeft hij nog nooit gedaan.vraag me af waar dat gedrag ineens vandaan komt.wie weet wat voor gedrag dat is,en wat dit betekent? heb al lang katten maar dit is de 1e keer dat 1 van de katten dit gedrag vertoont.
Plaats reactie