Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Mleen »

Hmm ok, wat een apart manier van positiviteit haha! 😅

Het is wel niet alleen ruiken, ze gaat er echt aan likken zeg maar! Niet echt lekker om te zien als ze naast je op de bank liggen! 😉
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Katy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:17

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Katy »

Half augustus heb ik bij een kennisje 2 katertjes opgehaald, 29 april geboren, dus ze zijn ruim 4 maanden.
Ze zijn òf uit dezelfde moeder òf uit de andere moeder geboren. Beide moederpoezen van die kennis zijn ongeveer tegelijk bevallen.

Nu zuigt het ene katertje voortdurend aan de tepel van het andere katertje, die ook zwakker en banger is qua gedrag. Zijn buik is helemaal nat.
Ik heb over dit onderwerp al heel wat gevonden op het forum, waar ik mij zojuist ook heb aangemeld, maar niets over twee jonge katjes, waarbij de een dat bij de ander doet.

Ik maak mij een beetje zorgen over de "zwakkere" kat die dit voortdurend moet ondergaan en ben een beetje bang, dat dit voortdurende gezuig en gesabbel haar een ontsteking o.i.d. gaat opleveren, met in mijn achterhoofd dat we ook voor zijn staart naar de dierenarts moesten, die was onstoken door het voortdurende gebijt in die staart door de "sterkere" kater bij het nogal wilde spelen.

Dat de een mogelijk zijn moeder mist en te vroeg van de speen is afgehaald kan ik inkomen, maar ik maak mij zorgen over de andere kater.
Kan dit kwaad voor zijn tepeltje e/o vacht?

Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Lieselotje »

Geen idee moet ik zeggen, hier wil de een af en toe ook sabbelen en doet dat dan op mijn vingers, niet altijd lekker, want hij zet er ook zijn tanden in.
Ik geef hem dat wat kattenmelk en dan is het weer even rustig.
Na een tijdje begint het weer en dan geef ik weer wat kattenmelk.
Ik denk dat het voor de kleinste niet optimaal is, dus ik denk dat ik zou proberen om de sabbelaar het gedrag af te leren.
Katy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:17

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Katy »

Beste Lieselotje,

kattenmelk heb ik inderdaad geprobeerd. Ik las op het forum ergens dat "afleren" de kat zou frustreren, maar ik ga dat toch maar weer proberen.
Ik hou je op de hoogte!
Grt Katy
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Lieselotje »

Hoe gaat het nu met de sabbelaar?
Clairevh84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2021 19:33

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Clairevh84 »

Hallo allemaal,

Onze poes mili (geboren 15 aril 2021) Komt wanneer ik ga slapen bij mij in bed liggen en gaat dan (alleen met slapen) met haar voorpootjes kneden en sabbelen op mijn kussen alsof ze drinkt bij de moeder. Mili was 10 weken toen we haar ophaalde en dronk al niet meer bij moeder omdat moeder dat niet meer wilde. Ze is dus niet te vroeg gespeend. Is dit sabbelen een teken van ontspanning en onschuldig? Ze doet het alleen wanneer ik ga slapen en ze bij mijn hoofd wil liggen langs mijn lichaam en gaat dan sabbelen aan mijn kussen en trappelt met haar voorpootjes alsof ze melk wilt stuwen.
graag hoor ik van jullie.
Groetjes claire
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door castratenkoor »

Ja hoor dat is helemaal onschuldig, hoef je je geen zorgen om te maken. Dat doen wel meer katten van genot.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Bericht door Zotvanpoezen »

Inderdaad onschuldig :grin:
Hier doen ze het ook . Duvel spant de kroon en die doet het telkens voordat hij gaat slapen, ongeacht op welk tijdstip en op welke plaats. Als hij maar op iets zacht ligt ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie