Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Mijn katten (2 en 4 jaar) doen dit beide nog. Niet aan de vinger sabbelen dan, maar ze melken/sabbelen aan mijn trui. Vinden ze heerlijk en ik vind het pittig, dus van mij mogen ze lekker. :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

banoentje schreef:Je duwt hem gewoon weg en negeert hem. Als hij lief is krijgt hij terug aandacht. Zo leert hij, "als ik m'n nagels in m'n baasje zet krijg ik geen aandacht".
Succes!

Groetjes Kathy en Kimba
Ik denk eerder dat zo'n dier dan de indruk krijgt dat hij niet op schoot mag hoor.
Terwijl hij niks kwaads in de zin heeft, zal hij niet begrijpen waarom hij steeds weggeduwd word.
Wat ik eerder zou proberen is steeds zn nageltjes losmaken en niet doen of nee zeggen en zodra hij het goed doet belonen met een extra knuffel.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je er iets onder leggen, zodat hij niet bij je vel kan komen en wel lekker kitten kan zijn ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik heb ondertussen ook al gemerkt dat wegduwen niet helpt. Ik gaf hem trouwens meestal een klein duwtje, maar niet zover dat hij van mij weg moest, dat was misschien wat verkeerd uitgedrukt :oops: . Hij komt gewoon terug als ik hem wegduw.
Als hij nu komt trappellen en hij zet z'n nagels hou ik z'n pootjes even vast zodat hij niet kan trappellen. Ik zeg dan altijd rustig 'niet pijn doen' of 'auw' ('auw' kent hij goed want dat gebruik ik wel meer :-P ).
Meestal stopt het vanzelf na een tijdje en valt hij dan lekker in slaap :verliefd:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
kristy
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2007 13:35
Contacteer:

Bericht door kristy »

bij mijn kitten heb ik gemerkt dat ze voorkeur heeft aan 2 kledingstukken om aan te sabbelen, een rose broek en een wit t-shirt, ze zette altijd af met haar nageltjes dus dat deed redelijk pijn, nu heb ik dat shirt op mn bed gelegd en heb ik van de nageltjes geen last meer omdat ze nu steeds op bed gaat liggen bij dat shirt.

wegduwen had inderdaad geen zin want ze kwam gewoon steeds terug ;)
Gebruikersavatar
SunDai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:20
Locatie: Hoogeveen

Dekbed likken?

Bericht door SunDai »

Onze Spooky heeft er altijd een handje van als ze bij ons op bed ligt dat ze het halve dekbed gaat aflebberen. :???:
Iemand een idee waarom ze dit doet?
Groetjes Anita en de beestenbende
Gebruikersavatar
cvwinkoop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:36
Locatie: Leeuwarden

Bericht door cvwinkoop »

Mijn Harley doet dat ook, komt se op je borst liggen en gaat dan eerst in je nek likken, vervolgens aan je oorlel, en uiteindelijk bijt ze in je oorlel, dat doet zeer. Ook gaat ze vaak aan mn ketting zitten bijten als ze me likt.
joandijkstra
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:23
Locatie: groningen

Bericht door joandijkstra »

zout gebrek??
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

In een enkel geval kan het zijn dat katten likken aan je handen, stenen en andere dingen omdat ze een mineralentekort (o.a. zout) hebben (bijvoorbeeld door bloedarmoede), maar in veruit de meeste gevallen likken ze aan je handen uit genegenheid of als overblijfsel uit hun kittentijd en hoef je je dus meestal nergens zorgen over te maken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Lucifer likt eerst aan mijn hand en als hij een vinger te pakken krijgt gaat hij die eerst likken en daarna op zuigen.
Ik heb er geen moeite mee, als het voor hem maar geen kwaad kan verder..
Judith Gerards
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2007 11:09
Locatie: Almere

Bericht door Judith Gerards »

Hallo


Mijn kat doet het ook al van kleins af aan.

Afbeelding

en haal je dan je hand of vinger weg dan zijn die 2 kleine pootjes zo snel
er weer om heen en houden je hand dan extra stevig vast.

Mijn kat doet mijn gezicht en handen vooral likken als hij 's nachts bij
me in bed komt slapen. Altijd eerst zichzelf en dan als je bijna zelf slaapt
komt er zo'n klein ruw tongetje over je gezicht heen :lol:
Krowka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007 09:33

Bericht door Krowka »

Hallo allemaal,
sinds kort heb ik ook een jong katje genomen maar ze is nog aardig aan de jonge kant (bijna 6 weken). Het probleem nu is dat ze helemaal wild wordt als ze bij mijn vriendin op schoot zit. Ze begint als een gek te likken en sabbelen aan haar arm en dit gaat ook meestal gepaard met bijten en krabbelen. Als we haar proberen weg te halen dan komt ze net zo hard weer terug dus dit is ook geen oplossing. Tijdens dit alles wordt ze ook nog eens heel erg slaperig en begint ze te spinnen. Is dit gedrag typisch voor kittens en gaat het later wel weer over of blijft dit altijd? Heeft het zin om haar te straffen met bv de plantenspuit of helpt het beter om haar een doekje ofzo te geven of een fopspeen? Zo ja, waar kun je zo'n doekje of fopspeen dan kopen en van welk materiaal moet dat doekje dan zijn??? En waarom doet ze het alleen bij haar terwijl ze toch het meest bij mij ligt te slapen?
Help!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

hey,

ik heb een vraagje. Mijn twee dames en dan vooral pitou zijn de week voor ik ongesteld moet worden hééééél aanhankelijk. Pitou begint dan tegen m'n buik te trappelen en geeft kopjes tegen m'n boobies aan. Anders doet ze dit niet.
Bille die wordt, lijkt het wel een beetje krols in die periode. Is heeeeel flemerig en komt met d'r kontje omhoog streeltjes vragen.

Mijn beide dames zijn gesteriliseerd en over het algemeen wel knuffels, maar dit doen ze écht alleen maar dan. iemand een idee hoe dat komt?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

Bericht door Myron »

sorry als ik nu iets dubbel schrijf, heb niet alle 12 pagina`s gelezen :smile:

zover ik weet doen kittens melktrappelen bij hun moeder zodat ze kunnen drinken. misschien dat kittens dit ook gelijk doen bij hun nieuwe eigenaar, weet ik niet, heb geen ervaring met kittens. heb wel gelezen dat als je een kat pas op latere leeftijd hebt gekregen dat hij dit ook gaat doen bij z`n nieuwe eigenaar. meestal heeft het wel wat tijd nodig en wanneer hij zich echt prettig voelt dan gaat hij bij je melktrappelen. op dat moment voelt hij zich zo prettig bij je als dat ie zich ook ooit bij z`n moeder heeft gevoeld. je kunt het dus wel als een compliment opvatten ;-) misschien dat het sabbelen en likken ook iets met de kittentijd te maken heeft, dat ie je vinger voor een tepel aanziet ofzow weet ik het haha. bij myron heeft het wel een tijd geduurd voor hij bij me ging melktrappelen. ik heb het hem niet afgeleerd al had ik wel zoiets van wtf wat doet ie nu?toen heb ik er een boek over gelezen en toen snapte ik het.
prisca
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2007 17:32
Locatie: Groningen

kater bijt kitten

Bericht door prisca »

HOi, Ik heb een kater van min 6 jaar. Die steeds achter mijn kitten van een half jaar aan zit om haar in haar nek of op haar rug te bijten. Ook doet hij dat soms als ze gewoon stil zit en niks doet. De kitten gaat dan piepen van pijn, maar de kater gaat gewoon door. De kitten is een dame die inmiddels gesteriliseerd is. De kater is gecastereerd. Dus daar kan het niet mee te maken hebben.
Weet iemand wat dit gedrag betekend?
Plaats reactie