Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi :grin:

Wel hartstikke lief dat ze dat doet natuurlijk, maar zoals je zegt; wel pijnlijk :shock:

Misschien kun je proberen om haar telkens (zachtjes) weg te halen als ze het doet. Ik zou niets anders kunnen bedenken :smile:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Caddy doet dit ook, alleen dan door mn broek heen :roll:
Ik verleg ook zn pootjes of leg mn hand eronder, dat doet minder zeer dan op mn benen :wink:

Xonya trappelde eigenlijks nooit, maar sabbelde altijd, maar sinds kort is ze ook echt aan t trappelen, en dan op mn schouder, en gisteravond in mn bil :? :lol: maar dan praat ik tegen haar, en leg haar pootje gewoon anders..

Als je dit rustig doet dan zal ze niet schrikken, en misschien een optie om een hemd aan te doen, en die in je broek te stoppen?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik verleg haar pootjes ook steeds. Soms krijg ik als reactie een verontwaardigd miauwtje :grin: Maar ze legt ook steeds haar pootjes weer terug op een stukje huid.

Ik ben ook zo vertederd door haar gedag dat ik nu maar onder de halen zit :???:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hier geeft Caddy er ook echte liefdesbeten bij, niet beetjes maar echt beten :lol:

Hij bijt niet door, maar zet van puur genot zn tanden in mn hand, en hapt dan wat heen en weer... :grin:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Love hurts.....
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Xandor doet dit inderdaad ook vaak, die zoekt meestal wel stof op maar gaat daar vaak doorheen of zit dan toch nog net op mijn huid. Niet echt prettig maar wel lief :wink: Ik pak zijn pootjes dan vast en masseer die dan een beetje terwijl ik hem inderdaad ergens anders neerleg.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja Lida, love hurts :lol:
Luna doet het ook, ik probeer dan om mijn trui op die plek dubbel te leggen, dan voel ik er minder van. Als ze het echt op mijn blote huid doet, dan duw ik haar wel zachtjes weg. Maarja, het is ook zo lief van ze hè! :grin:
Helemaal in het geval van jouw Liesje kan ik me voorstellen dat je haar niet wil kwetsen, dus dan moet je heel voorzichtig te werk gaan. :wink:
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ebby is ook zo'n blote huid trappelaarster. Zij doet dit elke morgen en allebei mijn armen zijn ongeveer van boven naar beneden gepearst ( hoe schrijf je dat?)
Ze maakt me zo wakker. Ik ben elke keer bang dat ik haar in mijn slaap een oplawaai geef van schrik. Het is echt niet lekker wakker worden. :shock:

Ik heb er ook al vanalles aan geprobeerd maar echt lukken doet het niet. Ze staat gewoon met dichte oogjes te genieten terwijl ze mijn vel aan het openhalen is. (Ik vind haar ook zo ontzettend lief.)
Het zijn dan ook nog eens van die grote coonnageltjes. Ik probeer er iets tussen te stoppen. Mijn dekbed of zo. Soms helpt ook au zeggen wel. Maar ze blijft het doen. :???:

Ievie doet dit op het dekbed of op kleding. Hoe krijg ik Ebby ook zo ver? Ik heb ook altijd kapotte armen.
Een goede oplossing is welkom!
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Dat is het probleem he Gerda....ze zijn zo lief wanneer ze ons martelen
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ja lief zijn ze echt. Maar ik heb geen stukkie hele huid meer op mijn armen. Nu de oplossing nog.
Groetjes Gerda
c@tlover
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2004 16:14

Bericht door c@tlover »

Mjjn kitten trappelt niet maar ik hoef daar niet echt verdrietig om te zijn als ik het hier zo lees ;). Kan het zijn dat hij dat nog wel gaat doen of zou hij het nu al moeten doen dan?
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Mijn katje van een paar maanden trappelt zich helemaal suf op mijn dekbed, en likt er dan ook nog bij. Af en toe belandt ie dan in mijn nek, die masseert ie dan gelijk maar mee. Ik denk dat het een combinatie is van de eendendonsgeur en onze geur. Erg lief, ik smelt elke ochtend weer helemaal weg...
TRappelen op de huid doet ie soms ook, maar dan verzet ik z'n pootjes gewoon. als ie daar ontevreden over is, loopt ie weg. Tja.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lady bijt ook een beetje als ze het lekker vind om geaaid te worden.
Love hurts inderdaad :grin:

Lana die blijft gewoon als een gek koppies geven.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Christiaan
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2004 16:38

Massage

Bericht door Christiaan »

Hallo allemaal!

Onze kitten (Lanka; zie foto-album en aanschaf) is inmiddels bijna 6 maanden oud en we vinden het echt geweldig om een poes te hebben. Het was even wennen (we hebben nog nooit een poes/kat gehad), maar we hebben erg veel plezier met haar.

Nu heb ik een vraagje over het masseren/kneden wat ze echt heel vaak doet. Ik kon er niet veel over vinden en vraag me af waarom ze dat doet. Ze doet het bijvoorbeeld in het haar van mijn vrouw als we 's avonds naar bed gaan....dat is erg vervelend want ze kan er niet van slapen en dus gaat Lanka weer naar d'r eigen kamer....
Ook doet ze het regelmatig op bijvoorbeeld een fleecedeken.

Weet iemand waar dit gedrag vandaan komt? Het is erg grappig en lief om te zien maar het moet toch een reden hebben dat ze dat doet..

Groeten,

Christiaan
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja, zeker heeft dat een reden; ze vindt je lief! :grin:
Of in elk geval heeft ze het erg naar haar zin. Kleine kittens doen dit bij hun moeder om de melkproductie te stimuleren. Op latere leeftijd doen ze het als ze zich veilig en ontspannen voelen. Er is een verband tussen dit gedrag en te vroeg bij de moeder vandaan gehaald zijn, maar dat hoeft niet. Ook katten die lang bij hun moeder gebleven zijn, doen het.
Ik vind het lief als mijn katten zo trappelen, het ziet er schattig uit. Maar het kan wel pijnlijk zijn! :shock:
Fijn dat jullie zo blij met Lanka zijn en dat het goed met haar gaat! :wink:
Plaats reactie