Achterpoten tegen de muur slaan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Pippiminoes
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 15:48

Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door Pippiminoes »

Hoi kattenliefhebbers,

Mijn kat Pippi rent de laatste tijd vaak naar de slaapkamer waar ze met haar achterpoten tegen de muur aan slaat. Meestal als ik haar eten heb gegeven of ervoor. Ik heb dit nog nooit eerder bij een kat gezien of van gehoord. Weet misschien iemand waarom ze dat doet?

Groetjes,
Jolanda
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door rieneke »

is ze in een vorig leven misschien een konijn geweest? :grin:

maar serieus; ik ken het niet, en heb er ook nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door Sandra W »

Nee, ik ken het ook niet en ik heb toch al heel wat gekke dingen gezien. Wat leuk, jouw kat is dus uniek :-)! Hopelijk doet ze zich geen pijn en is het alleen kolder in de kop....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door yana »

Wij hebben wél een poes die óók schopt naar achter net als een konijn. Maar niet ergens tegen. Zij doet het vaak als ze uit de bak komt. Grit tussen dr pootjes? Als ik haar kriebel onder dr voetjes doet ze het óók.
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door ankalina »

Mijn poes doet dit ook. Met name op momenten dat ze haar energie kwijt moet.
Ze doet dit ook als ze aan het spelen is.
Na het eten heeft ze vaak zo'n bui. Ik denk dat het gewoon een soort spel is.
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door Sweatsticky »

grappig... :lol:
Mar3
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2019 10:29

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door Mar3 »

Hoi Jolanda,

ik heb hier een poes die dat ook doet. Noem hem al gekscherend Stampertje maar leuk vind ik het niet. Hij heeft duidelijk ergens last van denk ik. Hij ziet er normaal gezond uit. Heeft wel een vlooienallergie maar krijgt braaf zijn pipetjes. Kan ook geen vlooien op hem vinden.
Rent als een malle door het huis en bij de muren omhoog. Miauwt op een vreemde manier. Wild likkend en dus trappelend met zijn achterpootje. Heb 3 katten en hij is de enige die het doet. Ze krijgen bij mij voer van Ecostyle.
Hij heeft een keer uitslag op zijn onderbuik gehad en een kale plek boven boven zijn staart. Ben toen bij de dierenarts geweest en zalfje gekregen. Ik gaf hem een half pilletje cetrizine ( bij hooikoorts en vergelijkbare reacties is voor mensen. Heb zelf ook ondragelijke jeuk maar als ik het aan voel komen een pilletje en het is weg) De dierenarts had al meerdere mensen over dat pilletje van de Lidl gehoord en daar mocht ik me door gaan. Hij krijgt nu een heel pilletje. En hij lijkt daar goed op te reageren.
Ik zit er over te denken om ander voer te gaan proberen. Want het is denk ik een allergische reactie op iets en ik denk het voer. Ze krijgen ook Felix als dat andere op is. Ga dat nu in de gaten houden of zijn reactie dan anders is.

Groetjes Margo
Mar3
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2019 10:29

Re: Achterpoten tegen de muur slaan

Bericht door Mar3 »

Sorry zie nu pas dat het een bericht uit 2009 is. Ik was zo blij dat ik een lotgenoot had gevonden dat Ik 2019 zag ipv 2009
Groetjes Margo
Plaats reactie