Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Patty88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2008 09:55
Contacteer:

Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Patty88 »

Hoi allemaal,

Sinds februari dit jaar hebben we een kater uit het asiel gehaald. Hij is ondertussen 1 jaar en 3 maanden en een voorbeeldige kat. Eerst héél erg angstig, maar naar ons toe al na een paar weken niet meer. Alleen bij onbekenden kroop hij onder de bank of het bed.
Sinds 3 weken hebben we een kitten bijgehaald uit het asiel, ze is nu 16/17 weken.
Al vanaf het begin hangt ze in onze broek wanneer we aan het aanrecht staan en we haar eten willen geven. We hebben haar echt al 100 keer eraf gehaald en "nee" gezegd. Maar het helpt allemaal niet. Het kan haar echt helemaal niets schelen.
Sinds kort hebben we nu ook een plantenspuit gehaald. Maar als we deze gebruiken helpt deze ook niet.
Als ik en mijn vriend een spijkerbroek aanhebben, is het nog niet zo heel erg pijnlijk, maar wanneer we een dunne broek aanhebben, hangt ze echt in je vel. Ook als mijn vriend de katten eten geeft in boxer, hangt ze echt in je been.
Soms uit wanhoop, sluiten we haar even op in de badkamer, omdat we het haar echt niet afgeleerd krijgen. Ze hangt regelmatig echt helemaal met haar nagels in je vel en dat is pijnlijk.

Verder heb ik al veel nagelezen over kittengedrag (onze andere kat kregen we met 5,5 maand en was qua gedrag absoluut geen kitten meer, zoals nu blijkt :P) en vond ik het forum erg behulpzaam! :d

Alvast bedankt!

Veel liefs,

Patty
Uno & Evy
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Kattenbella »

Eigenlijk geef je je eigen antwoord al! Het is een kitten en kittens doen dit. Jerry was zo wild, ik lag helemaal open. Hij is nog wel een felle jas, maar het is wel bijgetrokken.

Het karaktertje zit erin. Denk aan een kind die in de "peuterpuberteit" zit of nog jonger. Jij zegt wel nee, maar ze bevatten nog niet alles. Ze willen de hele wereld ontdekken. Zo zit het met jouw kitten ook. Ze ziet alles voor het eerst en ontdekt de wereld om haar heen. Geef haar zoveel mogelijk afleiding en prikkels door middel van speeltjes. Laat haar alles even ontdekken, dat hoort erbij. Uiteindelijk zal ze zelf haar favoriete plekjes in het huis gaan ontdekken die uiteraard door jullie aangeboden kunnen worden ;-)

Succes en heel veel plezier met beide katten!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Seemy »

:lol:
haha ja Brenton deed dit ook! Nu niet meer gelukkig :shock: ! Eindelijk is de boodschap duidelijk dat langs het been omhoog klimmen niet de bedoeling is! auw!
Zelfs bij mijn buuf die 1 x even een bakje voer heeft neergezet toen wij hem net hadden en we een dag weg waren deed hij het!!
Nu is hij bijna een half jaar en doet het niet meer hoor... komt vast helemaal goed bij jullie!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Patty88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2008 09:55
Contacteer:

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Patty88 »

Het lijkt alsof Evy het forum heeft gelezen! :shock:

Ze klimt helemaal niet meer in onze benen of broek! Ze zit netjes op haar kont te wachten, met een piepend miauwtje ;), tot het haar voorgezet wordt, het eten.

wonderbaarlijk! :d
Uno & Evy
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door sandy »

Buffy deed dat ook toen ze nog zo jong was, ondanks dat het geen fijn gevoel was vond ik het wel grappig :lol:
Ging vanzelf weer over ook ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
1nge
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2008 17:52

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door 1nge »

gelukkig doet cody dat niet,hij is graag bij ons ,en voelt zich heerlijk tussen de hondjes.
Hij is wel erg bijterig,maar ondek dat als ik mijn vinger (waarin hij bijt)tegen zijn gehemelte duw ,hij dit niet lekker vindt en onmiddelijk ophoudt met bijten.
Hij bijt intussen al minder hard dan eerst.
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Tommy2008 »

Mijn katertje (nu 16 weken) deed dat ook de eerste twee weken en nu met een klap in me handen is hij het snel afgeleerd !
Als me katertje wat doet wat niet mag is een klap in me handen en een Foei eroverheen al genoeg !
Luisterd echt heel goed ... :grin:
Gebruikersavatar
Patty88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2008 09:55
Contacteer:

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Patty88 »

Haha, bij Evy kan ik doen wat ik wil. Het maakt haar allemaal niet uit.
Foei op Nee roepen reageert ze niet op, "blazen" niet, plantenspuit niet, etc...

Gelukkig doet ze het uit haar zelf nu minder.

Af en toe doet ze het nog wel eens, maar gelukkig niet iedere keer als je in de keuken staat. :grin:
Uno & Evy
Maaikemaes
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 17:07

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Maaikemaes »

hihi, wacko'tje deed dat ook.
Vooral als we begonnen met eten ofzo!

Ach, hij deed dat niet zo veel bij ons en enkel als mij een lange broek aanhadden (zo slim was ie toch :p)
omdat hij dat niet veel deed hebben wij dat eigenlijk genegeerd. (opzich was het wel grappig :oops: )
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: Kitten van 16 weken klimt in broek (en been!)

Bericht door Beestje »

Wees blij dat het geen zomer is :lol:
Ik heb eens een kitten in de zomer gehad en dan loop ik in een korte broek.
Dat is dan niet echt fijn.
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gesloten