Kat leren op toilet te gaan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door castratenkoor »

Nu al je kattenbakken zat....hmmm dat geeft te denken. Geen enkele garantie dat ze het ooit op het toilet gaan doen.
Als die beesten zo stinken zou je misschien ander voer kunnen overwegen.
Ik heb 8 katten en heb er geen enkele moeite mee.
Kattenbakken schoonmaken, het hoort er gewoon bij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door L33ntje »

Dat weet ik hoor, en ik hoef het ook niet altijd alleen te doen ; het is vooral dat overgevoelige reukorgaan dat me de laatste tijd parten speelt - en niet alleen in dit geval. Ze zitten nu nog op het (kitten)voer dat ze van de eerste eigenaar kregen, en inderdaad is het daarna de bedoeling dat ze overstappen op iets anders.
Sophie en Soetsie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 17:18

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Sophie en Soetsie »

Ik heb er zojuist 1 aangeschaft.
Ben zo benieuwd. 1 plons toilet, 1 plof toilet en 1 invalidetoilet (plons) in de nabije toekomst.
Sophie zal het nog moeilijk krijgen met al die keuze.
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door McSteamy »

Mijn vriendin en ik willen het onze kat ook gaan leren, ik vroeg me af of iemand hier de Litter Kwitter succesvol (of onsuccesvol natuurlijk, kan ook nog) gebruikt heeft en hem nu aan ons door wil verkopen? Ik hoor het graag!
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
prrr
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2012 22:38

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door prrr »

Justice schreef:bij de doe het zelf winkel heb ik een sensor gekocht.
simpel, zodra de poes van het toilet af springt spoelt hij automatisch door.

Dus ik heb nu helemaal nergens last meer van!

Hoe werkt dat met die sensor? Waar koop je die, welke type, merk? Hoe bouw je dat in?
Gebruikersavatar
Dragon Paw
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2012 11:26

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Dragon Paw »

Justice schreef:Nou voor alle geinteresseerde, Mijn 2 sphynx poezen maken gebruik van het menselijke toilet. Ik heb dit aangeleerd nadat ik zag dat bij een familie lid dit werkte.

Nu had ik nog 1 probleem, wou geen drollen zien drijven als ik zelf moest.
Dit was simpel op te lossen, bij de doe het zelf winkel heb ik een sensor gekocht.
simpel, zodra de poes van het toilet af springt spoelt hij automatisch door.

Dus ik heb nu helemaal nergens last meer van!
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd Justice! Hoe heb je dat geregeld?... Graag een doe-het-zelf stappen plan :D...

Waar hebben jullie je Litter Kwitter gekocht en hoe duur was ie? Is er misschien iemand die een Litter Kwitter heeft liggen die weg mag?...
Life is a miracle...
Gebruikersavatar
Liesje92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012 15:44
Locatie: Hoogezand

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Liesje92 »

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb 2 poezen. Een rode en een schildpad. Ze zijn nu 18 weken oud.
Ik ben ook van plan om hiermee te beginnen. Dus ik heb vandaag deze besteld:

http://www.huis-en-comfort.nl/dmc_mb3_s ... 930.0.html

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Justice schreef: Nou voor alle geinteresseerde, Mijn 2 sphynx poezen maken gebruik van het menselijke toilet. Ik heb dit aangeleerd nadat ik zag dat bij een familie lid dit werkte.

Nu had ik nog 1 probleem, wou geen drollen zien drijven als ik zelf moest.
Dit was simpel op te lossen, bij de doe het zelf winkel heb ik een sensor gekocht.
simpel, zodra de poes van het toilet af springt spoelt hij automatisch door.

Dus ik heb nu helemaal nergens last meer van!
Hoe heb je dat gedaan? En waar heb je het gekocht?
Mijn vriend is vrij technisch dus ik zal het vanavond even aan hem vragen maar ik hoor het toch ook graag van een ander.
Pootje van Loulou en Bailey!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Peet »

Had wel eens filmpjes gezien van katten die op de wc gingen. Maar nooit geweten dat er speciale pakketten voor zijn.
Maar ik hou het gewoon lekker bij de bakken, laat ze maar graven. Dat leegscheppen en schoonmaken stelt nu ook niet zo veel voor vind ik.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door achtpuntzes »

wat ik me afvraag bij al die mensen die hun kat op toilet laten:

waar laten jullie het wc-papier?

want als ik de deur van het toilet ook maar 5 minuten open laat staan, vind ik de rol toiletpapier in honderdduizend stukjes verspreid door het huis terug :lol:
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Peet »

Haha, dat is hier ook zo. Heb er van zitten genieten toen ik het zag. Heel zorgvuldig was Dodge de wc rol aan het slopen. En Chevy keekt verbazend toe wat hij aan het doen was.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Liesje92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012 15:44
Locatie: Hoogezand

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Liesje92 »

Mijn twee kittens blijven van het toiletpapier af. Tenminste, ik heb het niet getest uit de houder ;-)
Maar het hangt een beetje onhandig/hoog boven een verwarming....
Pootje van Loulou en Bailey!
Gebruikersavatar
Liesje92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2012 15:44
Locatie: Hoogezand

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Liesje92 »

Ik heb het kattentoilet trainingsmateriaal binnen! (paar dagen terug eigenlijk al). Ik ben gisteren begonnen. Ik heb de gewone kattenbak nog ernaast staan (die had ik net verschoond ;-))
Tot nu toe doen ze de grote boodschap nog in de kattenbak en de kleine boodschap op het kattentoilet. Ik denk dat ze dat vooral doen omdat het makkelijker en sneller is :-)

De link van het kattentoilet die ik gekocht heb staat een paar berichtjes terug. Hij is goedkoper dan de Litter Kwitter. Maar dat is ook wel terug te zien. Hij heeft me 19,95 incl. verzendkosten gekost. Het is gemaakt van dun kunststof/plastic en daarin is de vorm van het kattentoilet ingedrukt. Je moet zelf elke week de opening groter snijden. Ik vond het heel eng om hem op de wc te zetten en was bang dat de poezen erdoorheen zouden zakken. Maar ze zijn er zelfs al samen op geweest. Samen wegen ze ongeveer 3 kg.

Verder vinden ze het leuker om in het kattentoilet met het kattengrit te spelen aangezien dat nu makkelijker op de grond valt.

Over ongeveer een week zal ik weer een reactie plaatsen met de vooruitgang van de dames en kun toilettraining ;-)
Pootje van Loulou en Bailey!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door pinguin »

Veel suc met de training. Leuk dat je ons op de hoogte houd.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
stagger
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2012 20:09

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door stagger »

Hi,

Een paar keer per dag drollen rapen vinden wij helemaal niet erg. Onze katten hebben ook altijd naar buiten gemogen, en hebben daar een ruime tuin om zonder veel overlast hun ding te doen. Ook de twee nieuwe kittens die we nu hebben, gaan binnenkort aan hun buiten-training beginnen.

Maar wat mij op wc-training bracht: onze huidige twee kleine poezenmeiden zijn extreem nieuwsgierig naar het mensentoilet. Wie er ook heen gaat, ze gaan mee, of staan voor de deur. Het lijkt wel of ze het zelf heel graag willen.

Verder:
- Ik heb een diepspoeler (plonsplee), dus geur hoeft geen probleem te zijn
- Altijd toegang tot het toilet hoeft ook geen probleem te zijn, ook met de deur dicht
- Als ik mij tegenover visite moet schamen voor drijvende drolletjes, dan blijft die visite maar weg (we spreken wel elders af, wie hier komt, komt ook bij de katten op visite)
- En een doortreksysteem met sensor is altijd ook nog een mogelijkheid

Zijn er mensen met succesvolle verhalen over katten die zowel buiten kunnen, als het mensentoilet kunnen gebruiken? Dit omdat ik in eerdere posts las dat de begraaf-reactie een begrijpelijk grote rol speelt.

Als de dametjes het mensentoilet interessant blijven vinden, dan kan ik natuurlijk ook gewoon de kattenbak daar neerzetten, of daar een tweede kattenbak neerzetten, en die van de oorspronkelijke plek langzaam 'uitfaseren'.

Alvast dank voor tips en reacties, voornamelijk natuurlijk namens Tux & Izzy.
FenF
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2014 22:31

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door FenF »

Zijn er nog mensen die op het moment de Litter Kwitter gebruiken?!
Plaats reactie