Kat leren op toilet te gaan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Van 2002
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2010 21:49

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Van 2002 »

Ik gebruik de litter kwitter al een aantal weken en ik ben er heel tevreden over. Je hoeft alleen maar door te trekken. Dat is toch makkelijker dan de kattenbak verschonen. Een vraagje aan Claire, hoe is het afgelopen met jouw katten?
Maak dat de kat maar wijs!
Gebruikersavatar
pat en dais
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:16
Locatie: Middelburg

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door pat en dais »

Ik vind het persoonlijk (mening dus) jammer dat er zo'n product bestaat. Uiteindelijk alleen voor de mens en het gemak. Een kat heeft als natuurlijke behoefte "graven" en dat kan zo niet meer... Mijn katten zijn dol op graven, en ik vind het niet erg om daarvoor één keer per 2 weken de bak uit te soppen en elke avond even snel de drolletjes eruit te scheppen en goed te roeren (silicaat) (misschien net 1 minuut werk)
Die tijd dat je bezig bent met je kat zoiets te leren ben je ook kwijt als je zijn hele leven de bak uitschept in 1 minuutje per dag en 5 minuutjes om de bak uit te soppen 1 keer per 2 weken.
Is het dan alleen voor je eigen gemak of om de visite te laten zien: kijk eens wat mijn kat kan! Of heeft het een andere reden? (slechte rug dan kan ik het me nog enigzins voorstellen...)
Ik vind dat kattenbak scheppen bij het nemen van een kat hoort...

en het doortrekken: als je dan visite hebt moet ook de WC-deur constant open staan. Of je stapt naar binnen met hoge nood, zit de kat er net op!!! of de visite ziet een drol drijven in je wc.... ieeehhhwwllll!
Van 2002
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2010 21:49

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Van 2002 »

Allereerst leer ik het mijn kat niet om te pronken bij mijn visite. Puur voor mijn eigen gemak. Dat ten eerste. En ten tweede, het is goedkoper. En ten derde, het is hygiënischer. Voor zowel de kat, als voor mij. En ten vierde, geen vieze kattenbak meer. Genoeg voordelen.

En ik denk niet dat mijn kat het erg vindt. Want toen hij zijn behoefte in een kattenbak deed, rende hij altijd keihard weg. Omdat hij het zelf ook hartstikke vies vindt, en hij krijgt ook natte pootjes. Maar nu springt hij gewoon van de wc, en klaar is hij. Geen vieze pootjes meer. Heel relaxed. En wat het graven betreft, dat kan ook op andere manieren.

Ik kan het je alleen maar aanraden. Ik vindt het wel de moeite waard om een aantal maanden daarvoor uit te trekken. Als het eenmaal lukt, heb je er heel lang profijt van.
Maak dat de kat maar wijs!
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Viper »

Had de filmpjes ook wel gezien bij homevideos maar heb mij nooit gerealiseerd dat je er zelfs speciale trainingspakketten voor hebt :lol: .
Voorlopig blijf ik gewoon kattenbakscheppen. Misschien dat ik ooit nog een overweeg om naar zo'n trainingmethode uit wijken als ik tijd over heb 8-) .
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door ayla »

nou ik ben blij dat de heren niet in de badkamer komen waar het toilet staat... anders wordt er nog meer omgegooid in huis :lol: Ik blijf gewoon scheppen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Justice
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2011 15:32

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Justice »

Nou voor alle geinteresseerde, Mijn 2 sphynx poezen maken gebruik van het menselijke toilet. Ik heb dit aangeleerd nadat ik zag dat bij een familie lid dit werkte.

Nu had ik nog 1 probleem, wou geen drollen zien drijven als ik zelf moest.
Dit was simpel op te lossen, bij de doe het zelf winkel heb ik een sensor gekocht.
simpel, zodra de poes van het toilet af springt spoelt hij automatisch door.

Dus ik heb nu helemaal nergens last meer van!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door jennli »

Grappig. Hou het hier toch maar bij kattenbakken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door helskinky »

Ik zou het wel willen proberen ,maar heb het geduld er niet voor. Zou het reuze handig vinden hoor en als de katten er zelf geen moeite mee hebben
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door L33ntje »

Vorige week hebben we -eindelijk- onze poesjes op kunnen halen ; ze zijn nu bijna 13 weken oud. En gelukkig superzindelijk ; nog geen enkel ongelukje gehad. Maar dat mag ook wel op die leeftijd ;-)

Al voor we deze kittens hadden uitgezocht, hebben we ons voorgenomen te proberen ze gebruik te laten maken van de Litter Kwitter. Niet omdat ik te beroerd ben om een bak schoon te maken, maar voornamelijk vanwege het milieu. Vooral omdat het wel eens flinke beesten zouden kunnen worden en het niet primair de bedoeling is dat ze veel buiten gaan zijn. En hoe je het ook wendt of keert, en hoe milieuvriendelijk je ze ook maakt, kattenbakkorrels zijn geen aanwinst voor het milieu, en de tuinen van de buren zijn niet mijn kattenbakken.

Affijn, op hoop van zegen dus de litter kwitter. Veel goeds over gehoord en eigenlijk weinig negatiefs (althans, niks waar ik van onder de indruk ben), dus ik ben in elk geval bereid de gok te wagen, al lukt het maar met ééntje. Omdat ze echter nog zo jong zijn, heb ik wel goede hoop. Vandaag besteld, hopelijk volgende week in huis. Omdat er hier echter helaas nog maar erg weinig ervaringen te vinden zijn, al ik proberen de onze hier een beetje bij de houden. Ter lering ende vermaak.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Ozzyzorro »

Ik had er nog nooit van gehoord ben enieuwd of het werkt mijn katten zijn denk ik te oud( 10 jaar)
Maar scheelt wel tijd en rotzooi en stinkende kattebakken als het werkt
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door L33ntje »

Toch heb ik ook wel gehoord dat het bij oudere katten prima werkt, hoor. Maar het is wel een gok, en als het niet lukt zelfs wel een dure gok (al heb je ze tegenwoordig al voor 35 euro plus verzendkosten). Wat dat betreft zouden ze veel meer gebruikt en gepromoot moeten worden ; dan kwam er op een gegeven moment wellicht ook iets van een tweedehands markt op gang. Tenslotte heb je ze als het lukt maar enkele weken nodig.

En het heeft natuurlijk consequenties waar je wel rekening mee moet houden, en wat niet iedereen kan of wil : de deur naar het toilet moet altijd open zijn, het toilet moet altijd open zijn, ze kunnen zelf niet doortrekken, je moet een 'dieplader' / plonstoilet hebben (geen Hollandse inspectiepot) ; voor niet iedereen is dat even haalbaar.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Ozzyzorro »

Ik wacht op de ervaring die jullie er mee hebben maar ben wel geintereseert in het principe .
Je kunt ook een kattenluikje maen in toiletdeur zitten ze prive en heb je geen openstaande deur.
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door L33ntje »

Was ik ook van plan ;-)
Eerst even zo kijken of het lukt, voor ik in de deur ga zagen, en dan een kattenluikje er in.
Sowieso zijn wij erg van de 'deur achter je dicht !' - dus als de katten binnen moeten blijven maar wel in het hele huis mogen komen, zullen er op wel meer strategische plekken luikjes moeten komen.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door Ozzyzorro »

Ik ben benieuwd of het al werkt l33ntje ik zie dat je nog geen verslag hebt gedaan misschien nog niet begonnen?
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kat leren op toilet te gaan

Bericht door L33ntje »

Hahaha, nee, we zijn inderdaad nog niet begonnen ; voorwaarde één voor het gebruik van de litterkwitter is dat je een zogenaamd 'plonstoilet' met hebben, en dat hebben we dus nog niet, helaas. Door wat uigelopen werkzaamheden op de zolder gaat dat ook wat langer duren dan voorzien.
Wel hebben we inmiddels de kattenbakken op de badkamer, maar ng geen kattenluikje, en dat zou eigenlijk ook wel een stap vooruit zijn. Eerst nog wat kluswerk aan de winkel dus.....
(En van mij mag het, want ik ben die kattenbakken eigenlijk NU al wel zat. Allemachtig, wat poepen die beesten veel ;vermoedelijk omdat ze nog in de groei en erg actief zijn. En altijd binnen natuurlijk. En sinds ik niet meer rook, is mijn reukvermogen beter, wat ook op dat gebied een ZEER groot nadeel is :lol:
Het ding zelf is inmiddels wel binnen trouwens , dus de eerste stap is gezet.
Plaats reactie