Kattenbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
caramel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2008 20:10

Kattenbak

Bericht door caramel »

Hallo,

onze nieuwe kitten gaat zeer flink in zijn kattebak, ik heb het deksel er af gehaald opdat hij wat meer op zijn gemak zou zijn , kan ik nu het deksel en deurtje er terug op zetten of wacht ik nog even, hij is sinds een kleine week bij ons
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kattenbak

Bericht door jobey »

wat bedoel je precies met flink tekeer gaan??

Onze 2 die maken altijd een keultje als ze wat moeten doen, dus eerst graven, dingetje doen en daarna weer dichtgooien.

Best netjes eigenlijk.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattenbak

Bericht door Leonie89 »

als de kat een beetje gewend is in huis dan kan de kap erop.. ik zou het gewoon proberen.. even goed in de gaten houden of de kat op de kattenbak gaat en zo niet dat haal je de kap er toch gewoon weer af?? :)
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kattenbak

Bericht door jobey »

deurtjes vinden katten soms nog wel eng. Mijn oudste durft wel in een kattenbak met deur, maar de jongste niet.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kattenbak

Bericht door Shaz »

Ik deed de deksel er pas op op het moment dat de kittens wat groter waren en wat makkelijker in en uit de bak kwamen. Voor die kleintjes is het namelijk zonder deksel al lastig zat. Ik zou sowieso nog even wachten tot je kitten er een paar weken is en dan eerst de deksel erop. Gaat dit goed dan na een week of twee het deurtje erin zetten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: kattenbak

Bericht door Sanne_ »

Hebben jullie nog tips over het aanleren van het gebruiken van het deurtje van de kattenbak?

Onze kitten is nu 3 maanden en gaat heel goed op de bak (vanaf het begin af aan met het deksel er op).
Nu heb ik net het deurtje/ klepje er in gehangen en hem er een paar keer doorheen geduwt en een snoepje gegeven als hij er weer uit kwam.
Dus nu op hoop van zegen dat hij geen andere plek uit gaat kiezen!
Iemand nog tips over wat ik verder kan doen om het door het deurtje gaan te stimuleren? ( :grin: het lijkt me niet logisch om eten te leggen in de kattenbak!)
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: kattenbak

Bericht door Beestje »

hmmmmmmmmmm.......
Mijn kattenbakken hadden altijd deurtjes.
Van begin af aan eigenlijk.
Ook kittens hadden meteen in de gaten dat ze iets steviger met hun kopje er tegen aan moesten drukken.
Maar ik weet wel dat ze zonder deurtjes prettiger vinden.
Maar ikke niet!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: kattenbak

Bericht door Sanne_ »

same here! :grin:

Huxley heeft niets buiten en wel veel in de bak gedaan, dus het deurtje blijft ervoor!
(ook al is ze er zelf niet enthousiast over!)

Ik las laatst over katten die niet wat doen als er iemand kijkt, maar daar heeft die van mij echt geen last van!
Ik was gister de bak aan het uitscheppen en mevrouw ging er middein zitten en begon te plassen. Recht voor mijn neus!! :roll:
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kattenbak

Bericht door evaleeuw »

Ari is bang voor het deurtje, (wel van alles geprobeerd hoor) dus het deurtje zit erbij ons niet in. Qua stank maakt het volgens mij niet zoveel uit. Alleen qua privacy wel, gelukkig staat de kattenbak op een hele rustige plaats in het huis.


Iemand nog tips over wat ik verder kan doen om het door het deurtje gaan te stimuleren? ( :grin: het lijkt me niet logisch om eten te leggen in de kattenbak!)
nee lijkt me inderdaad niet zo fris :esick: , misschien is het een idee om dan alleen de kap te gebruiken (zonder de bak eronder) zo kan je wel een snoepje aan de andere kant leggen?

succes!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Sanne_
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:24

Re: kattenbak

Bericht door Sanne_ »

Dat is echt een goed idee! :eclap:

gelukkig niet meer nodig, want ze gaat er nu zonder problemen doorheen!
Gesloten