Nageltjes niet gebruiken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Nageltjes niet gebruiken

Bericht door dromer »

Hoi

wij hebben sinds zaterdag een katertje van 8 weken. Hij was wat ziekjes maar na de nodige pilletjes en prikjes, begint hij aardig wat te spelen, maar nu vraag ik me dus af hoe leer ik hem om te spelen zonder zn nageltjes te gebruiken? Of "hoort"dat er gewoon bij bij een kitten en word dat minder naarmate ze ouder worden? Het is echt totaal nieuw voor mij, we hebben nog nooit eerder een huisdier gehad..

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Re: nageltjes niet gebruiken!!

Bericht door banoentje »

Tja, Kimba is nu bijna twee jaar en gebruikt nog altijd z'n nagels als hij wat 'hevig' wordt.
Een goede manier om te proberen dit gedrag te stoppen is hem volledig negeren als hij z'n nagels gebruikt. Als hij speelt zonder nagels niets aan de hand, gebruikt hij z'n nagels dan stop je onmiddelijk en negeer je hem een paar minuten.
Bedenk wel dat nagels zetten een heel natuurlijk iets is en ik denk niet dat je het écht kan afleren.
Wat ik meestal doe is gewoon een want aandoen of m'n hand in m'n mouw steken, dat vinden ze ook leuk.

Groetjes Kathy en Kimba
dromer
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 22:47

Re: nageltjes niet gebruiken!!

Bericht door dromer »

Oké bedankt! Ach echt afleren is ook niet mijn intentie, maar van hoe stimuleer ik het niet. Maar dat heb je dus beantwoord... :grin:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: nageltjes niet gebruiken!!

Bericht door Kattenbella »

Het hoort ook wel bij een kitten. De tandjes en nageltjes van een kitten kunnen erg scherp zijn en het diertje is natuurlijk erg speels.
Leuk dat je kitten zo speels is nadat hij ziek is geweest :grin: Ik zou hem niet direkt teveel afremmen, het wordt echt wel minder. Mijn Jerry haalde mij echt helemaal open. Hij is nu, hoewel nog erg sterk een stuk rustiger ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten