Nachtje weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
agnes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:46

Nachtje weg

Bericht door agnes »

Hoi,

Ik heb een kat maar sinds kort ook een relatie. Tot nog toe ben ik nog geen nacht van huis geweest, omdat ik het niet zo fijn vind om mijn kat zo lang alleen te laten. Heeft iemand van jullie ervaring met het een nacht en een ochtend alleen laten van een kat? ik zou dan om ongeveer een uur of negen savonds weggaan en de volgende dag tegen het eind van de ochtend/begin van de middag terugkomen. Graag zou ik willen weten wat anderen hiervan vinden..

groeten, Machteld
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: nachtje weg

Bericht door Boomer »

Hoi Machteld,

Allereerst welkom :-P

Je kan met een gerust hart weggaan hoor. Als je zorgt dat ze een bakje brokken en water heeft staan, kan ze gewoon haar gang gaan.
Een idee is ook om lekker 'savonds nog met haar te spelen , zodat ze lekker moe is en gaat slapen.
Bij mensen die de hele dag werken , zijn katten ook alleen.
Wel zorgen dat ze verder geen kwaad kan, maar dat snap je wel ;-)

gr Esther
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Re: nachtje weg

Bericht door freija »

hay,

ook ik heb goede ervaringen met een nachtje weg hoor. Als je kat een binnenkat is dan loop je de kans dat ie ook gewoon slaapt en nauwelijks merkt dat je er niet bent. ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: nachtje weg

Bericht door Shaz »

Zolang er voldoende voer, water en een schone kattenbak is kan je dat best af en toe doen hoor.
De kans is alleen wel groot dat je de volgende dag vooral druk bent met knuffelen ;-) :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: nachtje weg

Bericht door Admin »

Dat lijkt mij geen probleem, Machteld. Zolang zijn natje en droogje er staat, hij voldoende te spelen heeft en je ervoor zorgt dat er geen losse dingen liggen waar hij in kan stikken of zichzelf in kan wurgen (klinkt eng, maar katten denken meestal niet na voor ze op avontuur gaan in je huis), kun je gemakkelijk een nachtje wegblijven.
Veel katten slapen dan ook veel, en meestal worden ze pas vervelend als je er weer bent :grin:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten