Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
ewalstra
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 23:12

Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door ewalstra »

Hoi,

Mijn kat is nu twee dagen weg en ernstig ziek. Zijn nieren geven het op, is erg mager en gisteren wankelde hij erg. Hij is een buitenkat, maar komt binnen om te eten en te slapen. Zijn behoeftes doet hij buiten. Hij kan door het kattenluik in en uit. We wonen aan binnentuinen, hij kan van daaruit niet de straat op.
Gisteravond is hij weg gewankeld naar buiten en sindsdien niet meer thuis gekomen. Ik vermoed dat hij ergens ligt en al dood is. Waar zou ik 'm kunnen vinden ? Gaan katten meestal onder een struik liggen ? Of proberen ze ergens binnen te komen, in een schuurtje of zo ? We hebben al wat gezocht vandaag, maar niks gevonden. Waar moet ik 'm zoeken ?

Edwin.
"Behind every gifted person, there's often a rather talented cat."
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door rieneke »

wat een rotsituatie edwin :-(
ik zou briefjes in de bus gooien bij de eigenaars van de aangrenzende tuinen, met de vraag of ze even goed willen kijken.
bij de directe buren misschien even aanbellen en vragen of je in hun tuin mag kijken?
het lijkt me niet dat zo'n ziek beestje erg ver weg gaat?
succes met je zoektocht!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door Sandra W »

Wat een verdrietige situatie voor jullie allemaal :-(! Katten die op het punt staan om te sterven gaan vaak ergens onder zitten zodat ze zich veilig voelen, het wordt daardoor, denk ik, erg lastig om hem terug te vinden, maar ik duim natuurlijk dat jullie hem nog op tijd terug zullen vinden.

Als dat zo is raad ik jullie aan om hem in te laten slapen en niet de natuur zijn gaan te laten gaan, want hij vergiftigt zichzelf nu langzaam en dat is echt een hele nare manier om te sterven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door Boomer »

Wat een hele vervelende situatie :(

Heb je al de dierenambulance gebeld ? Het kan zijn dat hij al opgehaald is doordat een buurtje gebeld heeft.

Heel veel sterkte !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
ewalstra
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 23:12

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door ewalstra »

Bedankt voor jullie reakties. We hebben Bram inmiddels gevonden. Hij lag op het bed van de buren twee huizen verderop. Zij waren het weekend weg en kwamen vanavond thuis. Bram was door een kapot kattenluik naar binnen gekropen, op het bed gaan liggen en daar gestorven. Hij was al helemaal stijf, dus waarschijnlijk is het vrijdagnacht of zaterdagochtend gebeurd. Gelukkig heeft hij niet buiten in de kou moeten liggen en is hij gestorven op een favoriet plekje van hem, een bed.

Vanavond hebben we hem begraven op een ander favoriet plekje van hem, onder de appelboom in onze tuin waar hij in de zomer graag lag. Rust zacht lieve Bram.

Edwin.
"Behind every gifted person, there's often a rather talented cat."
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door rieneke »

gelukkig weet je nu hoe of wat, en inderdaad een fijn idee dat hij niet in de kou en nattigheid heeft gelegen.
sterkte edwin, en bram; een goede reis ventje.
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door Luuntje »

Ooooh Bram.......wat een geluk dat je niet koud en eenzaam buiten bent gestorven, maar lekker op een bed.....


Sterkte!!!
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Evil Bunny

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door Evil Bunny »

Veel sterkte Edwin... Troost je een beetje met de gedachte dat hij op een heerlijk zacht en warm plekje heen is gegaan. Het blijft rot natuurlijk.
Gebruikersavatar
ewalstra
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 23:12

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door ewalstra »

Dank jullie voor jullie reakties. Bram ligt inmiddels alweer een tijdje onder de boom. Hij wordt gemist, ook door Thijs, de buur-kater. We gaan dit jaar waarschijnlijk verhuizen, pas dan zal er weer een kat komen. We kijken nu al uit naar dat moment.
"Behind every gifted person, there's often a rather talented cat."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Waar kan ik mijn kat zoeken als hij wil sterven ?

Bericht door daantje »

Jeetje, ik lees dit nu pas :oops: . Wat erg..... Heel erg veel sterkte toegewenst. Ik vind het overigens wel een heel aparte laatste plek, gelukkig wel warm en niet buiten ergens in regen of kou ;-) . Maar dat zal een schrale troost zijn :-( .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten