Kat samen met kind met pdd-nos

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
davmay
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2007 14:49

Kat samen met kind met pdd-nos

Bericht door davmay »

hallo,

ik ben dorenda,moeder van kind met pdd-nos en heb een oude kat van 13 jaar.Wil graag een poes er bij of kitten maar kan bij deze kinderen?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Dorenda,

Misschien kun je iets meer vertellen over het gedrag van je kind? Ik ben wel bekend met PDD-NOS, maar het is een verzamelnaam voor heel verschillende gedragingen. Ieder kind is anders natuurlijk, ook met PDD-NOS.

Ik denk dat het vooral belangrijk is of je afspraken kunt maken met je kind. Kan hij/zij de poes met rust laten als dat nodig is (tijdens slapen, eten en kattenbakbezoek)? Kan hij/zij rustig en voorzichtig met de kat omspringen?

Hoe gaat het tussen je kind en de oudere poes?
davmay
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2007 14:49

Bericht door davmay »

hallo marij,

hij heeft het op de sociale-emotionele stuk.Met de oude kat gaat dat redelijk goed maar hij kan zich niet aan afspraken houden omdat hij dat weer snel vergeet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

geen idee wat PDD-NOS is, maar het lijkt me wel belangrijk dat een kat (zowel een oudere als een jongere) een beetje rust en veiligheid kan krijgen. Als je denkt dat dat omwille van de aandoening van je lind niet kan, dan zou ik het niet doen. Tenzij je écht op voorhand al een heel goed beeld hebt van het karakter van je kat, is ze heel sociaal en maakt het haar allemaal niet zo heel erg veel uit, dan lukt het misschien. Maar de vraag is natuurlijk ook, wat als poeslief zich verdedigt tegen té doortastende "aandacht".
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gesloten