Kat en hond

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Kat en hond

Bericht door Greet »

Mijn dochter heeft al een paar jaar een teckeltje, een schat van een beest. Er zijn sinds mei 2 kittens bijgekomen de hond vindt het geweldig, hij wil ze verzorgen, tegen hun aan liggen enz.
Hij is inmiddels die vriendjes met het poesje, maar het katertje blijft toch nogal vijandig. Teckel en katertje zijn beide gecastreerd.
De teckel is heel voorzichtig begonnen met kennismaken en dringt zich niet op. Wie heeft tips?

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het lijkt me dat het teckeltje (trouwens heerlijke honden!) het prima aanpakt met de kittens en gelukkig zijn ze nog jong dus zullen ze uiteindelijk wel aan elkaar wennen, maar ze worden misschien geen vriendjes van elkaar.

Hulpmiddeltjes als een feliwaystekker of iets dergelijk kunnen wellicht helpen en verder natuurlijk alle beestjes veel aandacht en liefde geven, dan komt het hopelijk vanzelf goed.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Hallo Sandra,

Bedankt voor je reacties. De teckel is indedaad erg lief, daaromvind ik het ook zo zielig dat hij af en toe een pets op zn neus krijgt. Hij doet dan niets, maar neemt meteen afstand. Is het een idee om een middel op zij vacht te smeren of ook op het katertje? (nu al 9 maanden) Gek toch dat sommige katten vanwege hun uiterlijk niet gekozen worden :twisted: Sommige mensen willen waarschijnlijk alleen maar met het uiterlijk van hun kat pronken, bah!

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

tja, je hond laat duidelijk blijken dat hij niet de 'leider' wil zijn van 'het roedel' toevallig bestaand uit een hond en twee katten. Hij geeft zelf aan dat ie het katertje als leider aanziet, weinig aan te doen, denk ik zo; Waarschijnlijk worden ze wel vriendjes, maar het katertje zal af en toe blijven duidelijk maken dat hij de baas is, dat hoort er gewoon bij. ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Bedankt voor je reactie,

Zo had k het eigenlijk nog niet bekeken. Ik hoop niet dat het dus nog een keer uitgevochten moet worden!

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gesloten