Buiten gewend, maar nu alleen binnen???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Snoesje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:53
Locatie: Arnhem

Buiten gewend, maar nu alleen binnen???

Bericht door Snoesje »

Heb nu sinds een week Nero en Cleo in huis. Bij het oude baasje waren ze gewend om zo nu en dan naar buiten te gaan, maar meestal waren ze niet langer dan 5 minuten buiten. Nu wil ik dus gewoon absluut niet dat de katten maar buiten gaan. Woon ook 4 hoog in een (ruime) flat hoor dus het wordt ook vrij lastig om ze naar buiten te doen. Maar ik wilde het ook niet vanwege het feit dat ik bang ben dat iemand die beestjes wat aandoet of dat ze iets van gebakken spons eten ofzo.

Nu is mijn vraag of ze er net zo makkelijk weer aan wennen om binnen te blijven??? Ik heb her en der wat kattesnoepjes in huis verstopt, zodat ze toch wat te 'jagen' hebben overdag en er liggen genoeg speeltjes waar ze zich mee kunnen vermaken. Soms zit Cleo namelijk voor het raam maar een beetje naar buiten te staren en dan voel ik me toch een beetje schuldig dat ze niet naar buiten mogen.....

Wat is jullie ervaring?

Liefs Marloes
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Over dat door het raam staren zou ik me echt geen zorgen maken hoor. Katten vinden het gewoon heerlijk om naar buiten te kijken, allerlei dingen te zien bewegen of gewoon lekker te genieten van het zonnetje achter glas.

Zelf ben ik ook een schijterd wat betreft het naar buiten laten van m'n poezels, indd. ik mag het niet gedroomd hebben dat hun iets overkomt. Mijn poezen komen af en toe buiten aan een lijntje, misschien is dat bij jou ook een optie? Verder hebben wij aan ons huis ook een balkonnetje waar ik ze 's avonds vaak eens op laat. Ze zijn buiten, het is hoog, ik weet zeker dat ze d'r niet af kunnen, dus poezen tevreden en ik ook. Misschien heb jij ook een balkon-achtig iets aan je flat en kan je dat ook eens proberen?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Mijn vorige katten konden 11 jaar buiten via een kattenluik wanneer ze maar wilden. De kattenbak gebruikten ze niet maar maar ze hadden een plekje achter de schuur gevonden, welke ik steeds leeg haalde en met zand bijvulde. Na mijn scheiding kwam ik op een flat te wonen waar ze ineens niet meer naar buiten konden. Ik moet zeggen dat mijn katten het snel accepteerden. Ik heb nooit hierom problemen ondervonden. Ze gingen weer op de kattenbak alsof ze niet anders gewend waren. Na 4 jaar op een flat gewoond te hebben kreeg ik weer een huisje met tuin. Na 1 maand binnen gingen ze naar buiten. En ook dit ging alsof ze nooit anders gewend waren.

Mijn ervaring is dus dat (mijn) katten er snel aan wennen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Snoesje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:53
Locatie: Arnhem

Bericht door Snoesje »

Bedankt voor de snelle reacties! Nou, ziet ernaar uit dat ik me niet echt zorgen hoef te maken. Ik heb wel een soort van balkon, maar is meer een soort van serre. Is voor de helf dicht en de andere helft schuiframen. Dus daar hebben ze niet zo heel veel aan. Maar ik ga er vanuit dat ze gewoon wennen aan het binnenzijn. Ze gingen al netjes op de bak dus dat scheelt ook weer.....

Ik zorg er gewoon voor dat het binnen leuk genoeg voor ze is ;-)
Gebruikersavatar
Pirate67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 10:57
Locatie: Terwolde
Contacteer:

Bericht door Pirate67 »

ik heb hier ook meerdere katten gehad als loge, die gewent waren om naar buiten te gaan, waren ook hier heel snel gewent :grin:
zijn hier zo'n 6 maanden geweest
Hans, Michou, Romana, Aphrodite, Gato, RIP Gollum(18).

Een huis is geen thuis zonder kat.
ellebel
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2007 09:42

hier niet

Bericht door ellebel »

Helaas kon onze kat er niet aan wennen datie niet meer naar buiten kon. Hij at en dronk opeens zo weinig, dat de da hem helemaal na heeft gekeken, maar kon niks vinden. Hij leek wel deprie, deed verder ook niks anders meer dan liggen en werd flink passief. Nu zit hij bij iemand waar hij wel weer gewoon naar buiten kan, en is hij weer helemaal opgeknapt. Dus niet alle katten kunnen daartegen om eerst gewoon naar buiten te kunnen, en daarna niet meer.

groetjes
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Ik heb mijn huis Catproof gemaakt door voor openslaande deuren en ramen horren te maken met kippengaas eroverheen. Misschien een idee voor de serre?

Succes!
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gesloten