Zijn mijn katten extreem wild?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Zijn mijn katten extreem wild?

Bericht door KellyVG »

Hallo!

Mijn katjes zijn nu al meer dan twee weken bij ons. Sinds begin deze week zijn ze echt ongelooflijk wild! Is dit normaal? De eerste week konden wij hen veel oppakken en aaien, zaten ze soms op onze schoot terwijl we naar tv keken. Nu is dat onmogelijk. Ik neem hen 10 seconden op als ik thuis kom, en dan beginnen ze al te spartelen en beginnen ze te spelen. En soms echt heel wild! Ze vliegen overal op en onder en tegen! En ze willen helemaal niet meer gepakt worden. Is dit normaal?

Groeten, Kelly
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Zijn het kittens? In het begin waren ze nog onder de indruk van alle nieuwe dingen en daardoor wat beduuster. Nu beginnen ze te wennen aan de nieuwe omgeving en gaan ze zich weer als kitten gedragen, dus spelen, slopen, rennen, en dat alles met een aandachtsspan van twee seconden per activiteit. Ik denk niet dat je je erg druk hoeft te maken om je beesten, maar meer om dat ze je huis niet compleet afbreken. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Ja, het zijn inderdaad kittens. Bestaat de kans dan dat ze terug soms kalmer gaan worden en ze soms wel knuffelen? Want dat mis ik nu toch wel een beetje :cry: Ik vind het heel leuk dat ze zich goed voelen en zich samen amuseren. Maar ik wil zelf ook wel een beetje aandacht :grin:
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Naarmate ze ouder worden zullen ze hun wilde haren ook wel gaan verliezen. Of ze knuffeliger worden hangt ook van hun karakter af.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Hier ook zo`n gestoord exemplaar.
Ziggy van ong 5 maanden. Wanneer ze zo jong zijn zijn het net ongeleidde projectielen.
Vanochtend nog had Ziggy zo`n bui. Raar en hard mauwen, met piepende achterpootjes schiet hij het huis door, een blad van de leeesmap kon ik redden maar toen is hij aan de wc rol gaan hangen.
Ach dan is tie moe en gaat hij heerlijk dutten een paar uur lang.
Overdag is hij vaak in mijn buurt te vinden maar kroelen doe hij ook wanneer het hem uitkomt.

Maak je niet teveel zorgen. Ze hebben gewoon geen tijd om te knuffelen.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Ik heb ook 2 kittens van bijna 5 mnd. Xeon ( een rode) komt regelmatig knuffels vragen en op je schoot uitgebreid liggen. En Kira (cyperse) wil alleen een knuffel als het haar echt uitkomt. Oppakken wil Kira ook niet.
Mijn vorige katten waren in het begin ook geen knuffels. Later werden ze de grootste knuffels , soms zo erg dat je er gek van werd :smile:
Zodra ik ergens ging zitten kwam er altijd wel 1 op schoot.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Boomer schreef:Ik heb ook 2 kittens van bijna 5 mnd. Xeon ( een rode) komt regelmatig knuffels vragen en op je schoot uitgebreid liggen. En Kira (cyperse) wil alleen een knuffel als het haar echt uitkomt. Oppakken wil Kira ook niet.
Mijn vorige katten waren in het begin ook geen knuffels. Later werden ze de grootste knuffels , soms zo erg dat je er gek van werd :smile:
Zodra ik ergens ging zitten kwam er altijd wel 1 op schoot.
Dat is nog een hoopvol bericht :grin: Ik ben wel blij van iedereen te horen dat het normaal is. Maar toch zou ik graag hebben dat ze niet spartelen als ik hen eens opneem.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Op het moment dat ze (eindelijk ;-) )uitgespeeld zijn en diep in slaap zijn kun je dan niet naar ze toe en kroelen en aaien?
Dan leren ze dat dit fijn is.
Niet zo lang dat ze weer klaarwakker zijn tuurlijk.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Als ze druk lopen te spelen, kun je geen enkele kat oppakken (en dat ie dan blijft zitten). En op rustige momenten hangt het vaak ook af van de manier van oppakken en vasthouden. Bij onze 4 rakkers is het zo: de een vindt het niet erg om als een baby opgepakt te worden (op zijn rug in je armen) en de ander gaat dan spartelen en moet perse op je armen 'zitten' alsof hij aan de bar hangt, zeg maar. Weer een ander hier kun je alleen half oppakken, waarbij je van achteren alleen zijn bovenlijf van de grond tilt en hem dan knuffelt, en de laatste komt alleen op schoot (althans, ik pak hem op en zet hem op schoot) als het diep in de nacht is en het is stil in de kamer.

Ach ja, zo heeft iedere kat zijn eigen 'ding'. Voor jou is het nu zaak om erachter te komen welke handleiding bij welke kat hoort :-D
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Ik blijf proberen. Maar zelfs als ze even stil zijn en onder de zetel kruipen om te slapen (wat ik ook niet echt leuk vind, maar ja...), probeer ik ze op te pakken, maar dan zijn ze terug klaar wakker en gaan ze terug spelen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Misschien kun je ze beter eerst "trainen" met knuffelen en aaien totdat ze dat echt lekker vinden en daarna pas met het oppakken beginnen.

groeten,
Sandra
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Dat is het nu juist. Ze vonden het in het begin geen probleem. Ze kwamen het zelf vragen. Dat is dan toch raar?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Ik herken het wel met Kira hoor. De eerste dagen konden we alles doen met haar en kwam ze regelmatig bij je liggen. Na 2 weken of zo was dat over. We aaien haar nu regelmatig en de ene keer laat ze het toe en de andere keer loopt ze weg.
Ik maak me er niet druk om. Het komt allemaal wel goed.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

In het begin hadden ze jouw steun blijkbaar nog erg nodig, nu voelen ze zich veilig genoeg om lekker te spelen. Of ze straks weer meer komen knuffelen, als ze wat ouder en rustiger zijn, hangt inderdaad van het karakter af.
Belangrijk is wel om het contact niet op te dringen. Hoe meer je ze oppakt om te knuffelen, hoe meer ze zich over het algemeen afzonderen. Het helpt beter als je lekker bij ze op de grond gaat liggen, met ze gaat kletsen en ze dan aait terwijl je ze gewoon laat liggen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Mijn Hubby kan ons Guusje optillen en als een baby in zijn armen laten liggen, wanneer ik Guusje optil gaat hij rechtop zitten en houdt hij altijd 1 poot op mijn borst om afstand te houden. Hij hang dan bijna helemaal achterover.
Ziggy slaapt daartegen weer 's nachts in mijn nek of op mijn hoofd.
En Pepsi vind alles wel best. Hoezo gebruiksaanwijzing? :roll:
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gesloten