Kat die je volgt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Kat die je volgt

Bericht door Shaz »

Wat mij steeds meer opvalt nu Quinto wat ouder en wat rustiger wordt is dat hij me heel erg volgt. Als ik in de kamer zit en t.v kijk komt hij daar liggen, ga ik vervolgens achter de computer zitten in de computerkamer dan sjokt hij me daar achteraan om daar in een stoel te gaan liggen. Hoort hij me later weer in de kamer of slaapkamer komt hij me weer achteraan. Dus ik verbaas me er wel eens over, als ik onrustig ben omdat ik nog weg moet kan ik wel 4,5 keer in een uur van kamer wisselen en steeds wordt hij wakker en komt me achteraan gelopen :lol: Hij wordt dan ook onrustig omdat ik dat ben :grin: Herkent iemand dat? Zijn er meer katten die het liefst zijn waar het "baasje" is?
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ja, dat herken ik ook!

Linus had dat in het begin heel erg en nu wat minder. Maar hij wordt wel erg onrustig als ik met stress of haast heen en weer hol! Of aan het was opruimen ben ofzo. Dan loopt ie maar mee, maar dan is het ook meer dat hij aandacht wil en zich ff verveelt.

Smokey heeft dat nu ook. Zij verblijft tot nu toe eigenlijk zo'n beetje in de woonkamer. Als ik dan op de bank zit, komt ze op de rugleuning bij me liggen. En bij de comp. gaat ze vlakbij op de stoel of in de klimpaal liggen.
Heel schattig!

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Ik had dat heel erg met mijn vorige kat, die liep bijvoorbeeld ook gewoon mee als ik een brief ging posten of de vuilnisbak aan de weg zette, dat vond ik juist altijd heel lief.

De katten die ik nu heb hebben het ook wel maar wel minder.
Tijger kan me soms gewoon lopen zoeken dan weet hij niet meer waar ik ben en dan mauwt ie een paar keer en als ik hem dan roep dan komt ie aan lopen om even geaaid te worden.
Als mijn vriend en ik buiten zitten dat is wel grappig dan moeten we eigenlijk 5 stoelen neerzetten want dan willen ze er ook alledrie bij,
gaan we dan naar binnen komen ze ook weer mee.

groetjes Petra
The Lizard Queen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2003 04:30

Bericht door The Lizard Queen »

Raven doet dat ook altijd... en als ie me niet aan het achtervolgen is, zit ie me aan te staren. Hij *wil* altijd wat van me ofzo (snoepjes, knuffels).

Ik zat laatst achter de pc. Wilde even wat uit de keuken halen en weer teruglopen. Raven zit me al die tijd achterna te lopen, zelfs toen ik twee stappen naar achter deed omdat ik wat was vergeten. Ik besloot om hem gewoon te negeren en weer achter de pc te gaan zitten. Dus ik ga weer zitten, hoor ik ZWAAR verontwaardigd "MIAAAAAAAUW!". Was ie er toch niet zo blij mee dat ie geen aandacht kreeg. :P
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mitzy heeft dat eigenlijk van jongs af aan gedaan. En nog!!! ;)
Is inderdaad vervelend als je haast hebt, want dan kunnen ze zo lekker voor je voeten lopen! Maar verder vind ik het wel gezellig op z'n tijd. Alleen vervelend als ze voor het toetsenbord gaat liggen als ik nu net een berichtje aan het typen ben!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier doen ze het ook allemaal, zelfs de kittens!!! ik mag van Xena en Amy eigenlijk niet eens alleen naar de wc. Het is wel zo, dat als ik eenmaal een plek heb gevonden waar ik rustig ga zitten en niet echt bezig ben, dat ze dan ook lekker op de gang gaan spelen. Maar ga ik ff een dutje doen op bed en laat ik alle deuren open, dan komen ze gezellig bij me liggen. Ook moeten ze er altijd bij zijn als ik aan het koken ben. Het zijn eigenlijk net hondjes he :wink: En het is inderdaad errug gezellig!!

Groetjes, Muis
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Boris deed dat vanaf kleins af aan en toen hij niet naar buiten mocht omdat hij ziek was begon hij het weer te doen. Als ik aan het strijken ben komt hij gezellig op het puntje van de strijkplan zitten kijken. Als ik naar de wc ga komt hij bij me zitten, douchen voor de douchecabine zitten kijken en noem maar op. Ik vind het leuk en gezellig en Romeo doet het ook, maar meer bij Peter dan bij mij. Peter volgt Romeo als een hondje, maar Peter werkt 4 dagen dus dan moet hij het met mij doen en hij volgt me dan wel maar minder fanatiek als Peter.
Als ik in 'rust' ben (rustig op de bank zit of in bed lig) komen de heren bij me liggen slapen, maar als ik druk ben zijn zij ook druk.

Groetjes Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Al hebben wij Baco pas sinds begin april, hij volgt ons overal. Je kunt wel merken dat ie naar 1 persoon meer komt. En gelukkig ben ik dat. Marcel, mijn man, is brandweerman, en dus 24 uur van huis. Op die dagen verzorg ik 'm alleen en dat vind ie wel fijn. Je merkt het dus dat ie ook al zijn we met z'n tweeen thuis hij toch vooral naar mij toe komt. Hij zit op het aanrecht als we het eten klaarmaken, mag eigenlijk niet, maar ja. Inderdaad, strijken vind ie ook heel leuk, vooral die plekken op de strijkplank waar het lekker warm is nadat je gestreken hebt. In de douche zit ie ook te wachten tot je de douchecabine uitkomt. Hij heeft zelfs al een keer geprobeerd door de douchecabine heen te springen. Ik stond onder de douche en hoorde ineens een doffe klap, maakte de deur open en daar zat ie heel versuft om zich heen te kijken.... zielig .....
Verder loopt hij me iedere keer achterna en wil hij heel graag met ons mee naar buiten. Dit mag hij alleen aan een lijntje omdat ik bang ben dat hij weg loopt, of onder een auto komt of zo. Aan een lijntje lopen vind hij heel erg leuk en heeft ook zeker geen last van het tuigje wat ie om heeft. (dit is een ander onderwerp volgens mij...)
Maar de conclusie is dat onze kat heel graag bij ons is gelukkig.

Groetjes Joyce.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Lynx en Linus volgen ons ook overal (vooral mij ook, omdat ik vaker thuis ben). Ze vinden het vooral leuk als ik naar de slaapkamer ga (via een houten trap), want dan kunnen ze op het bed spelen en in de kast klimmen :twisted: :twisted:. Linus kijkt ook altijd toe als we aan het afwassen zijn en ze komen ook graag in de buurt van de visite zitten (die worden altijd helemaal door Lynx geinspecteerd :lol:).
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Sam en Sushi volgen me meestal alleen rond etenstijd en als ik met etensbakjes rondloop, raar he? :razz:
Ze willen wel altijd graag op dezelfde verdieping zijn als ik, maar dan gaan ze daar met elkaar stoeien. En als ze dan erg druk bezig zijn met elkaar pootje haken, hebben ze niet eens in de gaten dat ik allang weer naar beneden/boven ben gegaan....
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

ik denk dat het best een verschil zal zijn of ze met zijn tweeen zijn of alleen. Als ze elkaar hebben, hebben ze jou immers minder nodig. k hoop dus maar dat Quinto nog steeds graag bij mij in de buurt is als hij straks Xandor als speelkameraadje heeft :roll: Maar inderdaad als je eten in je handen hebt zijn ze helemaal niet meer bij je weg te slaan :lol:
groetjes Sharon
arabrab

Bericht door arabrab »

Hoi!
Wat leuk om te lezen dat die poezenbeesten zoveel overeenkomsten hebben! Ook Minous loopt me de laatste tijd heel veel achterna om zoveel mogelijk te kroelen; de tuin in, naar de keuken, de computer, de wc, de badkamer. Zou ze voelen dat de vakantie nadert? Ze ligt nu ook naast me achter de computer, lekker te "slapen". Heerlijk dat zo'n dier zo graag bij je wil zijn; ik voel me helemaal vereert!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Gizmo doet dit ook heel erg....

Ik had verwacht caddy, omdat die eerst veel knuffiger was, maar nu doen ze beiden...
als ik naar de wc ga savonds lopen ze allebei mee, en gaan ze voor de deur liggen.

Als ik buiten naar de brievenbus over het pad loop, gaan ze soms allebei mee, maar gizmo zoziezo als ie in de buurt is.,..
En als ik dan terug loop naar huis, gaan we verstoppertje doen, doet ie net of ie weg is en ik roepen en dan komt in met een mwraaauw me voorbij spurten.

Als we savonds thuiskomen, staan ze allebei op de spoorbielzen en sjouwen mee naar de deur, gizmo meestal, caddy denkt dat ie dan naar binnen moet en peert m weer :lol:

Als ik aan t afwassen ben ligt een op de krabpaal en de ander achter me...
als ik bij de ratjes ben, en tegen ze praat zitten er 2 aan de deur te krabben, en als ik sochtends wakker word en gizmo of/en caddy hebben dat door dan gaan ze een keer mauwen en dan ga ik er meestal af om ze ff heerlijk te knuffen,. of ik praat terug en zeg: nu ff stil hoor, mams is erg moe, en gaat nog ff slapen, dan gaan ze allebei zelf ook weer slapen... en als ik dan weer opsta liggen ze erbij van nu blijven wij nog ff liggen :)

Maar ze lopen ons dus ook veel achterna :)
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Resora

Bericht door Resora »

Is het mogelijk dat dat vooral gedrag van katers is? Vroeger hadden we vooral mannetjes in huis en we hadden bij elke bezigheid gezelschap. Sinds Mauriceke gestorven is, is het hier soms maar een saaie boel. We hebben geen gezelschap bij het afwassen, niemand die schooit als we koken of eten, het koffiezetapparaat blijft onbezet, terwijl ik voor de ontbijtboel zorg en geen kat die naar mijn stofzuiger komt slaan, als het huis aan een schoonmaakbeurt toe is...Hoewel we hier nog drie zussen van hem rondlopen hebben en zijn mama. Onze dikke zwarte poes doet nu ook even niet mee want ook zij is ziek.
Een van de zusjes, Matou, kan we plots het huis binnenstormen, hard miauwend omdat ze ons zoekt. Als ze dan iemand gevonden heeft eist ze met een nadrukkelijk ge-prrrrt de aandacht en wil ze geknuffeld worden. Haar zus Wacka legt zich plompverloren voor onze voeten als ze aandacht wil, of ze brengt speelgoedjes aan. ook zij apporteert, net als haar moeder, voor ze jongen kreeg. En Mopsie, die gromt als een uit de kluiten gewassen hond als ze een hond ziet...
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Leuk he dat katten precies aangeven wat ze van je willen. Ik geloof niet dat volggedrag alleen door een kater wordt gedaan. Volgens mij is het meer karakterafhankelijk. Zo heeft iedere kat weer z'n eigen gebruiksaanwijzing.
Gesloten