Leren buiten te plassen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Elcke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 11:56

Leren buiten te plassen

Bericht door Elcke »

Sinds een maand hebben wij twee scheten van poesjes (ze zijn nu 8 maanden) en mochten vorige week voor het eerst in hun leven naar buiten. We hadden gehoopt dat ze dan ook lekker in onze tuin zouden plassen en poepen, maar nee hoor. Ze rennen weer vrolijk naar binnen (naar hun bak) als ze moeten.
Heeft iemand tips voor ons zodat we ze kunnen leren buiten te plassen?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Waarom zou je dat willen leren :???:
Wees blij dat ze het gewoon op de bak doen, als ze eventueel de tuin uit mogen of ontsnappen doen ze het net zo makkelijk bij een ander.
En geloof me dat is echt niet leuk!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik wil niet eens weten hoe een tuintje bij ons zou ruiken moesten alledrie mijn katten telkens erin poepen :shock:
Ik zou toch nooit meer onkruid wieden of omspitten :lol:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ondanks dat Desy ook in onze tuin poept/plast, ruik je daar helemaal niks van. Echt helemaal niks, want het is immers bedekt...

Hoe je het zou kunnen aanleren? Onze katten deden het op een gegeven moment vanzelf. Bijvoorbeeld als de deur dichtzat, of ze een middag buiten waren en wij niet thuis. Op een gegeven moment snappen ze hem schijnbaar wel.
Mocht dat niet zo zijn en je wilt het toch graag aanleren, kun je misschien samen met hen een kuiltje graven? Even met pootjes helpen, net als een kittentje.
sandy schreef:Waarom zou je dat willen leren :???:
Het scheelt ons enorm veel kattenbakgrind en we hoeven hem haast niet uit te scheppen. Desy doet er heel soms 's nachts een plasje, maar alleen heel soms.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Miranda schreef:Ondanks dat Desy ook in onze tuin poept/plast, ruik je daar helemaal niks van. Echt helemaal niks, want het is immers bedekt...

Hoe je het zou kunnen aanleren? Onze katten deden het op een gegeven moment vanzelf. Bijvoorbeeld als de deur dichtzat, of ze een middag buiten waren en wij niet thuis. Op een gegeven moment snappen ze hem schijnbaar wel.
Mocht dat niet zo zijn en je wilt het toch graag aanleren, kun je misschien samen met hen een kuiltje graven? Even met pootjes helpen, net als een kittentje.
Het scheelt ons enorm veel kattenbakgrind en we hoeven hem haast niet uit te scheppen. Desy doet er heel soms 's nachts een plasje, maar alleen heel soms.
Doen ze het dan alleen in je eigen tuin?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Helmie schreef:Doen ze het dan alleen in je eigen tuin?
In de meeste gevallen wel. Mijn buurvrouw heb ik er een keer over gehoord (die vind het prachtig als Desy weer bij haar omloopt), daar doet ze het schijnbaar ook, maar nog nooit heeft er iemand geklaagd.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Dan mag je van geluk spreken dat niemand klaagt
Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden
Vooral niet omdat mijn kinderen in de tuin spelen en het niet zo fris is als hun erin grijpen en hun handen daarna in de mond stoppen

En ik mijn eigen katten binnen heb en zeker niet wil dat ze een ander tot last zijn.
Mijn buur kat komt hier ook geregeld in de tuin en sproeit de boel onder en doet zijn behoefte, kan nou niet bepaald zeggen hier blij mee te zijn
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Helmie schreef:Vooral niet omdat mijn kinderen in de tuin spelen en het niet zo fris is als hun erin grijpen en hun handen daarna in de mond stoppen.
We hebben hier een straat vol honden en katten, dus ieder is het wel gewend en niemand zeurt over elkaars dieren. Daar hebben we allemaal misschien wel mazzel mee.

Wist je dat in een zandbak op school ook ontzettend veel bacterien (en drollen) zitten? ;-) Ik heb thuis nog nooit in een drol gegrepen...
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Alles hangt natuurlijk af van de karakters van mensen en kat.
Kimba gaat sinds een tijdje ook vanzelf buiten. In onze tuin doet hij wat hij wil, maar hij doet z'n behoeften meestal in de planten. Ik vind dat goed, da's natuurlijke mest :lol: .
Onze buurvrouw heeft dan weer niet graag dat Kimba in haar dierbare bloemetjes zit. Als ze hem ziet gaagt ze hem soms weg, maar minder als vroeger (ze heeft zich erbij neergelegd). Kimba weet dit ook, als hij z'n 'pakje' legt in haar bloemen zie je hem altijd goed rondkijken of niemand hem ziet.
In onze straat wonen een stuk of tien katten en allemaal komen ze buiten. Niemand heeft hier echt problemen mee, dus bij ons is er perfecte harmonie tussen mens en kat ;-) .

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

'ze heeft zich erbij neergelegd' wil niet zeggen dat ze blij is met de situatie. Dus perfecte harmonie zou ik het dan zeker niet noemen.
Ik vind het een beetje egoistisch gedrag dat een ander zich alles maar moet laten welgevallen van andermans katten.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Ik heb zelf ook 2 honden en zorg ervoor dat een ander hier geen last van heeft

Zoals op school de zandbakken zitten ook vol uitwerpselen en bacterien
Juist omdat mensen hun katten buiten laten poepen en plassen

Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen dieren en wat die dieren doen
Wat ze in hun eigen tuin doen moeten ze zelf weten maar om een ander last te bezorgen (vooral spelende kinderen) en te zeggen mensen accepteren het.
Kan me het niet voorstellen
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Helmie schreef:Kan me het niet voorstellen.
Blijkbaar besttan ze toch, die accepterende mensen.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Persoonlijk zou ik ook niet willen dat de poezels buiten gaan hoor. Inderdaad een viezigheid bij het onkruid wieden enzo. Bovendien ben ik zelf een norme kattengek, maar alle andere katten bij ons in de straat lopen los buiten, en dus ook in onze tuin en ik vind het vreselijk als ik kattenpoep in de tuin terugvind. Als ik een buurkat haar gevoeg zie doen jaag ik ze ook weg hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Miranda schreef: Blijkbaar besttan ze toch, die accepterende mensen.
Wil ik ook zulke mensen in de straat ;-)
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kijk, onze buurvrouw was eigenlijk meer kwaad op ons (door iets helemaal anders) dan op de kat want andere katten laat ze rustig hun ding doen.
Ik zag hem een tijd terug in haar groententuin spelen met het net dat ze erover had gespannen en dan ben ik hem ook effe gaan halen. Ik stel nog wel duidelijke grenzen van wat mag en wat niet.
En ik moet zeggen, ik heb laatst de groententuin bij ons helemaal omgespit en ik heb daar geen drollen gevonden hoor. Die dingen verteren toch gewoon?
Een vriendin van mij woont ergens anders en daar is de situatie hetzelfde, véél katten in de wijk en niemand die klaagt.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand uit mijn omgeving problemen had met de kat van de buren.
Zijn wij Belgen misschien wat toegeeflijker :lol: ???

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten