Leren buiten te plassen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Denk dat ze in belgie inderdaad dan wat meer van elkaar kunnen hebben ;-)
Hier staan ze in de straat gewoon achter hun raam te kijken wat je doet
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

banoentje schreef:Zijn wij Belgen misschien wat toegeeflijker :lol: ???
Euhm... not :icon_shifty:

Kijk he, ik vind andermans katten zelfs relatief leuk maar die moeten écht niet in m'n tuin komen poepen! (of in huis komen pissen, for that matter :roll:)
En ik wil dat ook niet van m'n eigen katten. Zó snel vergaat dat ook allemaal niet hoor, en zo'n goeie gravers zijn ze hier al helemaal niet.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Even serieus
Ik vind dat ieder zijn dieren ook de verantwoording van die gene is
Vind niet dat een ander last mag ondervinden van een ander z'n dier

Meneer de buur kater had eerder het plan om voor mijn voordeur en tegen mijn voordeur te sproeien,zijn behoefte in onze tuin te doen
Ik vind dit gewoon smerig
Het dier kan hier niets aan doen weet niet beter maar de eigenaar wel

Naast mijn huis loopt een uitlaatplek voor honden met opruimplicht
De poep ligt tot op onze oprit
De kinderen lopen erdoor en je kunt als het warm is niet normaal buiten zitten van de stank en strondvliegen

Ok katten begraven het maar als je lekker wat plantjes wilt planten en je hebt de kattenstrond aan je handen zitten word je niet vrolijk van
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou..dominante katten begraven nooit hun ontlasting. Dat zie ik aan onze kater.
En ik vind dus ook dat vaak de verantwoording word afgeschoven op degene die last heeft van andermans katten in de tuin.
Jaag m maar weg, geef m maar een schop, gooi maar water, lekker makkelijk opgelost, en zich dan af gaan vragen waarom er mensen zijn die een hekel krijgen aan katten/honden en eigen maatregelen gaan nemen.
Dan is het Leiden in last :???:
Ik praat het niet goed maar ik kan het ergens wel begrijpen als iemand het helemaal zat is.
Als een dier overlast veroorzaakt is het echt nog steeds aan de eigenaar om daar hoe dan ook wat aan te doen.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

sandy schreef:Nou..dominante katten begraven nooit hun ontlasting. Dat zie ik aan onze kater.
.
Doen katers toch bijn a nooit tenminste hier niet alleen als ze kitten zijn
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik vind het ook echt een probleem van de eigenaar! Hondenbazen moeten de poep van hun honden opruimen, kattenbazen moeten er ook maar voor zorgen dat anderen daar geen last van hebben.

Mijn katten zitten nu binnen, maar als wij ooit verhuizen naar een huis met tuin, mogen ze misschien wel naar buiten, mits de tuin afgezet kan worden.
Gebruikersavatar
serafina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:55
Locatie: den haag

Bericht door serafina »

Ik vind het ook de verantwoording van de baas.

Mijn katten komen wel buiten, maar doen hun behoeftes thuis op de bak. Dit zijn ze zo gewend.

Ik moet zeggen dat de katten uit de buurt ook niet overal gaan zitten. Ik heb er nog nooit 1 in mijn tuin gezien en heb ook nog nooit wat gevonden
groetjes Marion en een pootje van Serafina, Wolfie en Tom
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sKatje schreef: Euhm... not :icon_shifty:

Kijk he, ik vind andermans katten zelfs relatief leuk maar die moeten écht niet in m'n tuin komen poepen! (of in huis komen pissen, for that matter :roll:)
idem hier, ik vind het heerlijk als ik in de tuin zit en ik krijg kattenbezoek van de buurtkatten. Sommige onder hen springen zelfs lekker op schoot, maar ik kan het niet hebben dat ze inm'n tuin poepen, dan jaag ik ze écht weg.

Mijn eigen katten blijven binnen of komen onder streng toezicht naar buiten, mijn buren hebben absoluut geen last van mijn katten, en dat verwacht ik ook terug. Simpel.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Elcke
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 11:56

Buren en buitenplassende katten

Bericht door Elcke »

Ik wil ook niet dat buren er eventueel last van zouden hebben, maar het hele woonerf en de mensen die daar achter wonen hebben allemaal katten (op zich al bijzonder zo'n kattenwijk) en die lopen ook overal. Dus ik denk niet dat iemand het een probleem zou vinden.
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Persoonlijk vind ik het niet erg dat onze katten of de buurkatten in onze tuin hun behoefte doen. In huis of echt sproeien is een ander verhaal, maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Mijn buurt is erg diervriendelijk; vrijwel iedereen heeft katten danwel honden en niemand zeurt erover. Dat is dus mazzel. Enkel onze directe buren houden niet zo heel erg van katten en hebben dus ook liever niet dat ze daar in de tuin komen. De oplossing is heel simpel: In plaats van dure producten te kopen in de dierenwinkel die je in je tuin kan strooien, strooi gewoon wat koffiedik. Dit heeft onze buurman gedaan en hij heeft na twee weken strooien nooit meer last van onze katten gehad. Hij blij, wij blij... En een beetje koffiedik in de tuin merk je echt niet met onkruid wieden (is in ieder geval niet zo vies als poep). Dus dat kan een relatief eenvoudige oplossing zijn :smile:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

En ik blijf het van de zotte vinden dan katteneigenaars zelf niet zorgen dat ze niet in andermans tuin komen.
Waarom blijft die verantwoordelijkheid steeds afgeschoven worden, gemakzucht? :roll:

Wellicht had het wel zo schappelijk geweest als je zelf een handje had geholpen met koffiedik strooien.
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Ik vind het niet meer dan normaal dat katten hun behoefte buiten doen. Onze katten hebben dit de voorbije 30 jaar gedaan. We zijn beiden tuinliefhebbers en slechts occasioneel komen we hun uitwerpselen tegen.

Ik bevraag de buren of ze er last van ondervinden en geef hen tips om onze katten of katten toutcourt bij hun weg te houden of van bepaalde plekjes in hun tuin.

Maar je kan de natuur toch niet tegenhouden! Hebben jullie enig idee wat je nog allemaal tegenkomt als je met de handen in je tuingrond zit te woelen? Ik zal maar geen opsomming maken :icon_shifty:

Nadien je handen wassen!
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

sandy schreef:En ik blijf het van de zotte vinden dan katteneigenaars zelf niet zorgen dat ze niet in andermans tuin komen.
Waarom blijft die verantwoordelijkheid steeds afgeschoven worden, gemakzucht? :roll:

Wellicht had het wel zo schappelijk geweest als je zelf een handje had geholpen met koffiedik strooien.
Ik begrijp deze reactie niet helemaal. In goed overleg met mijn buren hebben wij er gezamelijk voor gezorgd dat ze geen last van onze beesten hebben. Wie nou uiteindelijk zn filters in de tuin leegstrooid doet er dan toch niet toe in mijn ogen (en tevens in mn buurman zijn ogen). Ik ben het helemaal met je eens dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat er geen overlast ontstaat, maar als dit toch gebeurd en je kunt in goed overleg met je buren het probleem oplossen, wat is er dan aan de hand? Niks volgens mij. En ik ben ook zeker niet te beroerd of gemakzuchtig om zelf de handen uit de mouwen te steken wat dat betreft zoals gesuggereerd wordt.

Mijn reactie op dit forum was enkel bedoeld als tip voor mensen die met het probleem kampen dat hun katten in andermans tuin komen, zeker niet als 'buurman los het zelf maar op' reactie.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik vind dat WIJ hebben gekozen voor huisdieren en niet mijn buurt. Dus blijven mijn 4 katten binnen. Wel hebben ze een fantastische grote ren tot hun beschikking zodat ze toch kunnen genieten van een frisse neus en het zonnetje.
Het is natuurlijk niet alleen de ontlasting en urine die overlast veroorzaakt voor de buurt. Denk ook eens aan mensen met vijvers en volières.
En bovendien vind ik het ook wel zo veilig om je dieren thuis te houden.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

a3 schreef: Ik begrijp deze reactie niet helemaal. In goed overleg met mijn buren hebben wij er gezamelijk voor gezorgd dat ze geen last van onze beesten hebben. Wie nou uiteindelijk zn filters in de tuin leegstrooid doet er dan toch niet toe in mijn ogen (en tevens in mn buurman zijn ogen). Ik ben het helemaal met je eens dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat er geen overlast ontstaat, maar als dit toch gebeurd en je kunt in goed overleg met je buren het probleem oplossen, wat is er dan aan de hand? Niks volgens mij. En ik ben ook zeker niet te beroerd of gemakzuchtig om zelf de handen uit de mouwen te steken wat dat betreft zoals gesuggereerd wordt.

Mijn reactie op dit forum was enkel bedoeld als tip voor mensen die met het probleem kampen dat hun katten in andermans tuin komen, zeker niet als 'buurman los het zelf maar op' reactie.
O pardon, ik heb nergens gelezen dat het in overleg was gedaan. Wees dan wat duidelijker dan hoef ik geen suggesties te maken.
Het is vast een goeie tip, maar dan nog steeds zijn wij degenen die er voor opdraaien om er zelf maar voor te zorgen dat andermans katten uit onze tuin blijven.
En in mijn ogen doet het er zodanig toe dat je uiteindelijk zelf niks heb hoeven doen om je katten uit je buurmans tuin te houden, ongeacht of diegene er problemen mee heeft of niet. Daar ging het mij dus om.

En over vijvers gesproken, die hebben wij ook en we zijn vorig jaar wel wat vissen kwijt geraakt aan een rover in onze tuin. Ik kan je vertellen dat je daar echt niet blij van word.
Mij tolerantie naar mensen toe die hun katten maar aan laten gaan en overlast bezorgen is dus niet erg hoog.
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om schrikdraad te plaatsen om onze vissen te beschermen.
Maar leuk is het niet als je op kosten word gejaagd omdat iemand vind dat een kat vrijheid moet hebben omdat het nou eenmaal zo hoort.
Wat ook gelul is, een kat is gedomesticeerd en wennen echt wel aan beperkte vrijheid.
Gesloten