kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
rachel

kittens

Bericht door rachel »

hallo allemaal ik heb een vraagje, mijn heilige birmaan poes heeft net een kleintje gekregen en na een aantal dagen van slepen met die kleine had ze eindelijk een plekje gevonden om lekker met die kleine te liggen.
nou wil het geval zo zijn dat ze daar niet meer wil liggen (tja het zijn eigenzinnige beestjes).
ze loopt nu konstant met die kleine naar de slaapkamer en weer terug en hoevaak we haar terug op haar plekje leggen ze komt gewoon weer terug.
is dat normaal en kan dat kwaad voor het kitten?
ik hoop dat iemend daar antwoord op heeft.
groetjes rachel
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Gewoon stoppen het kittentje terug te leggen en de moederpoes laten beslissen waar ze het kleintje wil leggen (tenzij het een hele gevaarlijke plek is), dan komt het vanzelf in orde. Ze is het duidelijk niet met jullie keuze eens en dat gesleep is, naar mijn mening, daar een gevolg van.....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Beste lezer,

Ga vooral niet zelf slepen aan een kleintje. Dit is stress voor mama en het kleintje.

Jou idee van een goed plekje hoeft niet te stroken met de ideeën die mamapoes hier over heeft.

Leg als eerste een handoek of een knuffel of iets dergelijks op de plek waar ze nu ligt.
Zet een paar dozen of kistjes klaar op rustige plekjes.
Doe hier de doekjes of knuffels in.
Nu ruikt dit naar het nest.
Mama gaat dan waarschijnlijk een plekje veroveren voor haar nest.

Succes.
Groetjes Gerda
rachel

kitten

Bericht door rachel »

dank jullie wel.
ik ben het er mee eens dat mama zelf een plekje voor haar kind moet zoeken maar ze legt de kleine tegen 1 van ons aan en gaat snachts zelf op de dekens liggen. als die kleine piept gaat ze er wel heen dus ze is wel een mama gelukkig.
ik heb nu een mandje waar ze eerst in lag tussen ons ingelegt en nu maar hopen dat ze daar ingaat .
hebben wij eindelijk ook weer eens een goede nachtrust hahaha.
we wachten het wel af
gr rachel
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Euh, misschien de slaapkamerdeur dicht houden? Ik zou echt bang zijn dat ik op een kitten zou gaan liggen :oops:
rachel

kitten

Bericht door rachel »

de slaapkamerdeur dicht houden was ook geen optie hebben we wel gedaan maar moederpoes krapt net zo lang tot we wakker worden en komt dan gewoon weer bij ons liggen.
wel erg lief dat ze ons zo vertrouwd hihi
maar het is opgelost ze ligt weer heerlijk met die kleine in haar mandje en komt zo af en toe nog even bij ons kijken.
met die kleine gaat het ook super hij groeit als kool en kan na net 2wkn oud zijnde al bijna lopen volgens mij loopt ie met alles een beetje voor het is een klein nieuwsgierig mannetje die na een week al zijn ogen en oren open had.
bedankt voor alle info en veel plezier met alle katten :grin:
Gesloten