Mijn hond en zijn kat gaan samenwonen... Hoe doen we dat goed??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
marjolein
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:54

Mijn hond en zijn kat gaan samenwonen... Hoe doen we dat goed??

Bericht door marjolein »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site en heb me bewust aangemeld, want mijn vriend en ik gaan in januari samenwonen in mijn huisje.

Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik zit met het volgende: hij heeft een kat van 13 jaar oud: Ploffie, en ik heb een hond van 3 jaar oud (Frans Bulldogje): Senna.

Ik vind het superleuk dat Ploffie bij ons komt wonen, want ik vind ze erg lief en hou veel van dieren, maar ik heb geen verstand van katten (hoop hier dus veel bij te leren). Ik wil graag dat ze het leuk zal vinden en goed gewend zal raken. En ook dat de eerste weken zo soepel mogelijk voor haar verlopen.

Ik begrijp van mijn vriend dat Ploffie een heel lief en aanhankelijk poesje is, maar ook snel bang en heel erg gewend aan haar huis waar ze al haar hele leven woont. Ze is een binnenkat en komt nooit buiten, dat wil ze zelf niet. Dus én een nieuwe omgeving, en dan ook nog eens een hond in huis...

Ze krijgt natuurlijk een ruime eigen kamer en haar eigen spulletjes, maar toch... Misschien hebben jullie tips om haar gemakkelijker te laten wennen, waar ik als hondenmens niet op kom...?? Ik las in een ander topic al iets over de botermethode, dat kan ik zeker proberen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »