Druk...drukker... drukst...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Miepie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:33
Locatie: IJmuiden

Druk...drukker... drukst...

Bericht door Miepie »

Hallo,

Ik heb 2 katten, broer en zus.
Broer= Bolle
Zus= Witte

Bolle is op het moment echt heel erg druk en valt zijn kleine zusje regelmatig aan en niet op zachte, speelse manier.

Hij is erg onhandelbaar en sloopt van alles.

Ik wordt er echt moedeloos van.
We zijn pas geleden verhuisd en ze mogen binnenkort naar buiten, maar tot die tijd wordt ik er helemaal gek van.
Hij is echt heel druk.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ik hier aan kan doen??
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoe oud zijn de katten?

Hier was het een maand geleden ongeveer hetzelfde verhaal. Mijn twee katjes zijn nu 8 maanden en ons katertje werd nogal dominant naar ons poesje toe. De worstelpartijtjes waren echt niet meer leuk om te zien: platte oren, hele kwade blik, geblaas en een krijs ertussen. Hij probeerde echt alles uit.

Ondertussen is Musti, het katertje, gecastreerd en gaat alles goed. Ze worstelen nog wel heel veel en voor de moment gaat het er dan dikwijls heftig aan toe (met nog wel wat gekrijs), maar geen platte oren en geen geblaas.

Of misschien kan hij zijn energie gewoon niet kwijt en reageert hij dat op een niet zo leuke manier af?
Miepie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:33
Locatie: IJmuiden

Bericht door Miepie »

De katten worden in april 2 jaar.
Bolle is een echte aandacht kat en dat heeft ie al vanaf het begin.

Ik denk dat het nu gewoon komt, omdat we net verhuisd zijn en omdat ie strax naar buiten kan.

Hij kauwt ook plastictasjes helemaal stuk en eet het op (pure aandachttrekkerij).

Ik twijfel alleen of het aan de verhuizing ligt, omdat hij het daarvoor ook al altijd deed.

Witte zit soms echt helemaal bang in een hoekje... ik vind het nu echt zielig worden.

Ik geef 'm nu af en toe een spuitje Bach Bloesem in zijn bek, maar weet niet of dat nou werkt.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een van onze katten gedroeg zich ook als een wandelende sloophamer. Nu hij wat ouder is (2 1/2) en hij (sinds we verhuisd zijn) veel meer ruimte heeft is het een stuk minder met het destructieve gedrag.

Zet een grote klimboom (of twee ;-) ) neer, zoek uit welke speeltjes hij het leukst vindt (hier doen slingers en hengelachtige dingen het erg goed) en put hem elke avond hiermee uit zodat hij zijn energie kwijt is.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Miepie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:33
Locatie: IJmuiden

Bericht door Miepie »

Ow oke...
Ja dat spelen is inderdaad wel een goed idee...
Hij is gek op aluminiumfolie ballen.

Het enige nadeel daarvan is alleen dat ie daar meestal op de bank mee eindigt... met nagels in de stof
:-(

Maar ik ga 'm inderdaad maar proberen af te matten...

Dankjewel!
Droppie300405
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:14
Locatie: Etten-Leur

advies gevraagd

Bericht door Droppie300405 »

hoi allemaal,

ik zit met een groot dilemma..... heb een kater van bijna 2 jaar, Droppie genaamd. het is nogal een wildebras en doet waartie zelf zin in heeft. heb em met zijn 8 maanden laten castreren (heb me laten vertellen dat ze daar rustiger van worden), maar hij is niet rustiger geworden. nu heb ik er een kat bij gehad en die vocht ie het kot uit, dus voor dat "slachtoffer" hebben we een nieuw huisje gevonden. (na 2 maanden hadden ze nog niet beslist wie de baas was).

Droppie is alleen lief alstie honger heeft, dan komt ie kopjes geven... maar zodra hij eten heeft gehad gaat ie weer vervelen. het liefste zou hij naar buiten gaan, maar dat vind ik niet zon strak plan. ben overdag niet thuis en dan kan hij dus niet naar binnen, met als gevolg dat ie dus de boel afbreekt. over de bank heen rennen (met nagels) en springen, in de gordijnen hangen.

dus nu wil het volgende: ik twijfel enorm wat ik nu moet doen, natuurlijk wil ik hem het liefste bij me hebben, maar dat kan niet. ik had me heel iets anders voorgesteld toen ik een kat in huis heb gehaald. ik wilde een rustige binnenkat, die het allemaal wel best vind en op tijd liefde en aandacht wil..... maar nu heb ik dus een kat die helemaal tegenovergesteld is.

wat moet ik nu??? ik vind het zo moeilijk, heb Droppie sinds zijn 12 weken, dus al een hele tijd

wie kan me helpen???? sorry voor het lange verhaal
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Er zit, naar mijn mening, maar 1 ding op: je kat moet naar buiten toe kunnen, want helaas voor jullie beiden heb je een kat getroffen die zich binnen te veel verveeld en nu dus gefrustreerd reageert.

Ik hoop dat je hem bij jou in de buurt buiten kunt laten lopen (zonder te veel verkeer) en als dat niet zo is adviseer ik je een buitenren te maken of je tuin af te zetten of een ander huis voor je kat te zoeken.

Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar ik denk dat je je kat er een groot plezier mee doet.

Als je een lieve binnenkat wilt moet je een keertje naar een asiel gaat, want daar zitten veel oude en dus meestal rusige katten op een huis te wachten en dan heb je precies de kat die je zoekt en zijn jullie beiden een stuk gelukkiger.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Je wilt Droppie niet naar buiten laten overdag omdat je er dan zelf niet bent. Zou ik zelf ook niet doen. Maar zodra je thuis ben en in het weekend zou dat toch kunnen? Dan kan hij toch zijn energie kwijt.
Een kattenluikje zou ook een oplossing zijn ook al zitten er hier ook nadelen aan.
Ik snap best dat Droppie naar buiten wilt in Etten- Leur, Mijn Fristi vind Etten leur ook een heerlijke plaats om naar buiten te gaan ;-)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Ik ken het... Heb nu ook hetzelfde...

Diesel was een hele lieve kat nog nooit wat gesloopt en heel rustig. Fabio daarin tegen is wat wilder en probeert vanalles, maar gewoon kattekwaad niks ernstigs.

Maar nu sinds een week sloopt Diesel vanalles, het behang moet het ontzien, de plantjes, papieren en alles wat op kastjes staat gooien ze eraf. Het is gewoon niet leuk meer want Fabio die gaat meedoen.

Nu vroeg ik me af of het ook zo kan zijn dat het zijn hormonen zijn - Diesel is nu ongeveer 7 maanden. Omdat hij maar 1 bal heeft moeten we zo lang mogelijk wachten om hem te laten helpen.

Wij hebben een 4 kamer appartement met een aparte keuken dus ze hebben genoeg ruimte om te spelen.

Nu ben ik alleen wel op een punt gekomen dat als ik wegga of ga slapen dat ze dan op de gang, keuken en 1 kamer moeten verblijven.

Vanmorgen werd ik namelijk wakker en hadden ze het plantje wat ik gisteren gehad had helemaal uit het potje gehaald !!

Herkent iemand dit ??
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Katjes van deze leeftijd (6 tot 12 maanden) staan er helaas om bekend dat ze de boel nogal eens kunnen slopen. Ze zitten namelijk vol met energie en zijn nog heel speels. Als de kat dan zijn energie alleen binnen kwijt kan gaat er in huis wel eens wat kapot. Vergelijk het maar met drukke kinderen die op een regenachtige middag lekker binnen aan het spelen zijn.... ;-)

groetjes,
Sandra
Miepie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:33
Locatie: IJmuiden

Bericht door Miepie »

Mijn katten zijn al bijna 3 en Bolle is nog steeds druk...

Ik heb van het weekend wel Catnip gehaald en op de krabpaal gestrooid en ze hingen er meteen aan... dus dat maar ff vol houden...

En we gaan een katteluik maken, want hij wilt gewoon naar buiten... en waarschijnlijk laat ie ze zusje dan ook wat meer met rust...

Witte is zich nu ook tegen ons aan het keren... We kunnen d'r bijna niet meer aaien, want dan begint ze te blazen en te krabben...
Ik zou zo graag willen dat Bolle wat rustiger wordt. Wat kan ik hier nou aan doen???
Ik raak me kleine meisje kwijt door Bolle...
Hij is trouwens tegen ons wel heeeeeel lief, het is een echt knuffelkat, deed ie dat dan ook maar met z'n zusje..... zucht....
Tuut tuut... boing boing... Bolle & Witte...
Witte & Bolle...
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

ADHD bij katten?

Bericht door Lies77 »

De zus van Jeroen heeft 2 katten. Een van ong. 1,5 jaar en een zoontje van een half jaar.

Dat kleinste zou epilepsie hebben en daardoor ADHD. :shock:

Ik heb al wel van epilepsie bij katten gehoord (vooral gelezen hier), maar ADHD bij katten??? Weet er iemand of dat kan? En hoe weet je dat dan? Alle kleine katten zijn toch enorm actief om de volgende minuut voor pampus te liggen? En zoals mensen heb je hele actieve en minder actieve kittens...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nou, wij zeggen wel eens dat Kane (ook zo'n stuiterbal) een ADHD-er zou zijn als hij mens was (uit een geintje natuurlijk ;-)), maar dat het echt zo zou kunnen zijn bij een kat..... ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik ben dus ook heel benieuwd naar verdere reacties.

De meeste jonge katten zijn inderdaad erg actief, onbehouden en lomperig :-P . Zeker wel tot 1 jaar, en sommige (Kane dus :grin: ) houden dat nog wel veel langer.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Tja, ons Paddy is inmiddels hard op weg om drie jaar te worden en is nog steeds druk, onbezonnen, onnozel en wenig subtiel in zijn gedrag, maar of dat nou ADHD is durf ik niet te zeggen. Volgens mij is dat toch echt een menselijke kwaal.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Foul Smelling Pig schreef:Volgens mij is dat toch echt een menselijke kwaal.
En zelfs bij mensen vraag ik het me vaak af of het wel ADHD is hoor. Dus of een kat dat dan kan hebben??? Volgens mij niet..
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gesloten