Ik weet het echt niet meer, Moortje is weer terug bij af!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Onder de kraan houden heeft geen zin daar zijn we het over eens maar ik vind het wel heel eerlijk van Princess dat ze dit durft neer te zetten.
Doen we niet allemaal wel eens iets waarbij je achteraf denkt oeps kort lontje.

Ben eigenlijk heel benieuwd
wat nog meer verboden gebied is voor jullie katten
Hier mogen ze met stip op 1 niet op de aanrecht en niet op de salontafel.
Waarom ze niet op de aanrecht mogen * Je kunt je eten dan nog geen drie tellen laten liggen, de veiligheid (gasfornuis) beetje de hygiene toch wel, ik vind bloemkool met lapjes haren niet zo lekker, die voetjes die eerst in de bak geweest zijn daar let ik eigenlijk niet zo op.
De salontafel hetzelfde: koffie met haren, zet je iets te eten neer dan zouden ze eigenlijk niet meer op tafel kunnen, lijkt me ook verwarrend voor ze.

Oja, of ze het ook doen.
Fristi kwam in het begin wel op de aanrecht maar ook met herhaaldelijk een harde nee roepen doet ze het niet meer
Pepsi ehhhh, ja ik heb weleens in mijn fotoalbum vermeld dat zijn snappertje niet zo groot is. Hij heeft dus nog nooit een poging gedaan ( hij is nu zo'n 7 maanden)
Guusje ( nu zo'n 5 maanden) onderneemt ook nog geen poging.
Guusje klimt wel regelmatig in een staande rieten lamp om boven op de kast te komen, mag ook niet maar onze nee is maar tijdelijk.

Op de salontafel komen ze alleen als ze achter elkaar aan het racen zijn
dan schiet er een met 80km en met piepende achterpootjes over de tafel.
Dat gaat voor ons op zo'n moment te snel om te reageren :oops:

Voor de rest mogen ze wel overal komen
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden.
Alsof hij weet dat ik het hier neergezet heb, is hij vandaag al de hele dag een schatje, lekker slapen op schoot, knorren...
Ik heb gemerkt dat hij meer "stoute dingen"doet als ik niet alleen met m thuis ben, zoals nu, ik ben alleen thuis met hem Joey en de hond, en er is geen gezeur, misschien een keer p het aanrecht, maar dan is een MOOR! al genoeg! Terwijl, als er iemand anders is, dan is het zo....

Ik hebz elf niet verzonnen wat ze niet mogen hier, Joey mag van mij best op het puntje van de tafel zitten als er geen eten op staat, maar mam is dichtbij hysterie... Op het aanrecht heb ik ze liever niet, omdat Moor al drie keer op het hete fornuis is gesprongn, met alle gevolgen van dien, dan zou hij het toch moeten snappen!
Afbeelding

Wat een drukte om mij! Ik doe toch niks?! :smile:
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Bij ons kwamen ze ook nooit op het aanrecht om stoute dingetjes te doen hoor. Ze zouden niet durven! :eliar: :eliar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hier mogen ze ook niet op het aanrecht of de (salon)tafel. Het aanrecht vooral omdat het gevaarlijk is. De tafel moeten ze ook niet als speelplaats/bed of wat dan ook gebruiken. Daar ligt eten op en (ook al weet ik dat ze dat toch nooit afleren) ik vind dat ze niet aan ons eten moeten komen. Wij eten ook niet hun eten op. Er is poezeneten en er is menseneten en dat is niet hetzelfde (en menseneten is slecht voor poezen en andersom).

Hier proberen ze het nog steeds, ook al weten ze heel goed dat het niet mag en we proberen daar consequent op te reageren, maar dat lukt niet altijd. Meestal horen we ze op het aanrecht springen, soms ook niet.

Ik vind schoonmaken een heel vervelend jobke waar je niet onderuit kunt, dus wil ik niet elke dag het aanrecht of wat dan ook moeten schoon boenen. Dat houdt in dat er wel eens vuil op de vloer ligt en de zetel vol haren. Maar dat hoort erbij. Maar dat wil niet zeggen dat dat op alle plaatsten zo moet zijn.
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

het gaat al een aantal dagen redelijk tot goed! Heb mam kunnen overtuigen dat ze ook rustig moet blijven, en mezelf ook O:)
Boos worden heeft alleen een boze kater als uitkomst... en Moor boos tegenoverje... dat wil je niet !

Bednakt!
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
santo
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2006 07:48
Locatie: almere

Bericht door santo »

Mijn kat mag ook niet op het aanrecht of op de tafel.. En als ik eet word er niet gebedeld.. En 99% van de keren gaat dat goed..
Maar hij weet ook, als ik niet in de huiskamer ben, mag hij ook niet in de huiskamer.. Omdat ik dan niet kan zien wat hij doet.. En als hij dan wel op het aanrecht kan, omdat ik hem niet kan corrigeren, ben ik bang dat ik hem dan helemaal niks kan aanleren..

Toen ik het hem in het begin leerde... zei ik drie keer zijn naam... reageerder hij niet, dan moest hij van mij 10 minuten in de gang.. Daarna liet ik hem weer binnen.. ging hij dan weer op het aanrecht, dan 15 minuten in de gang...

Hij vind het niet erg in de gang, maar hij vond het wel erg om niet bij mij te kunnen liggen.

Als ik ga eten zit hij gewoon naast me.. Hij weet dat hij niks krijgt, dus hij vraagt er nu ook niet meer om.

Ik denk dat het bij een kat belangrijk is, om telkens bij je standpunt te blijven... Dus niet op het aanrecht als ik het niet wil, ook niet om water uit de kraan te drinken..

Ik weet niet of het bij jou kat helpt... Maar bij de mijne heeft dat wel geholpen.. Hij komt nu niet meer op het aanrecht..

En als ik niet thuis ben.. dan is hij niet in de huiskamer..
Zelf als ik even naar de wc ga loopt hij achter me aan omdat hij weet dat hij niet alleen mag blijven.. Alleen als hij in diepe slaap is, reageert hij daar niet op.. maar als ik dan even naar de wc ga.. hoef hij niet mee... Maar als ik langer dan 10 minuten niet in de huiskamer ben, gaat hij mee.

hopelijk heb je er wat aan
Gesloten