Muizen!!!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
valarie

Muizen!!!

Bericht door valarie »

Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat je kat je elke dag een muis brengt?!?!

Vandaag heeft ze me een muis gebracht zo groot als een rat.... Ik ben het nu toch wel zat om elke dag een kadaver opteruimen.. Het eten dat ik voor haar klaar leg hoeft ze gewoon niet!!

Als je een goede oplossing weet hoor ik het graag!!

Groetjes valarie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Geen flauw idee want mijn katten blijven binnen. Ik vind hooguit een keer een vermoorde vlieg.

Daarnaast is het een cadeautje van je kat aan jou. Dus eigenlijk is het heel lief :silly: :???:
Misschien dat je kat zn voer niet zo lekker vindt. Dan zou ander voer misschien kunnen helpen.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Euh, wachten tot de muizenfamilie uitgeroeid is :icon_shifty: Wij kregen in het begin ook elke dag verse muis, tot ze op waren...
Gebruikersavatar
Tensy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:40
Contacteer:

Muizen vangers, ik vind het zielig

Bericht door Tensy »

Hoi,

Ik weet niet of sommige van jullie hetzelfde probleem hebben, maar ik heb 2 katjes, jongen en meisje, broertje en zusje. Ze zijn het meeste van de tijd buiten en 9 van de 10 keer komen ze terug met een muisje.

Het zielige hieraan is dat Julia, mijn meisje er gewoon mee speelt tot de dood :-| wat al erg genoeg is... Maar katsumi mijn jongen, hij vangt ze en speelt ermee net als zijn zusje, maar... hij peuzelt ze daarna nog lekker op! :!: Ik probeer als ik ze betrap het muisje te redden, maar ze laten niet los, wat ik ook probeer, ik vind dit zo zielig voor de muisjes.

Ook weet ik niet wat voor bacterien ze met zich meedragen en Katsumi eet ze op... :icon_shifty:

Wat ze ook doen is ze regelmatig proberen binnen te brengen, gelukkig sluit ik de deur net op tijd. Ik heb me laten vertellen dat de katjes dit doen uit dankbaarheid, nu ik hoef geen muis als dankbaarheid liever een knuffel dan jawel :smile:

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem? En wat denken jullie hierover?

Groetjes Tensy ;-)

xoxox
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Hier zijn het niet van die goede vangers,dus het blijft bij vliegen, spinnetjes e.d.
Een buurpoes die bij ons in was getrokken deed dit wel.
Voor mij hoeft dit ook niet en wanneer het lukt zal ik echt wel een vogeltje of muisje redden uit de bek van de katten. Maar het is wel de natuur van de kat en je kan er verder niets aan doen.
Misschien denkt de kat wel:al die knuffels ik heb liever een muis :lol:.
Ze bedoelen het goed moet je maar denken.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het met die bacterien wel mee valt. Het blijft iets natuurlijks
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Tensy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:40
Contacteer:

Bericht door Tensy »

Ok lianne alvast bedankt voor je antwoordje :-)

xoxox
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

hoi hoi

ons keesje doet niets anders dan vogels meenemen
de laaste week was het al 5 keer gebeurt
waaronder er nog 1leefde die heb ik vrij gelaten in het bos
als ze al dood zijn dan ach eet hem maar op dan zit ik er niet echt mee
maar niet in mijn huis!!
hij neemt alles mee in huis brrrrr

zelf had ik het nooit verwacht van dit katje we hebben er drie maar dit is toch echt wel een rover hoor
keesje is zelf ook maar een kleintje maar ja hij komt zo met kraaien in huis lopen iechh
maar het zit er in dat is de natuur

groet jennie
Gebruikersavatar
Tensy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:40
Contacteer:

Bericht door Tensy »

oei Jennie, vogels, das maar zelden gebeurt bij ons, enkel Julia durft wel eens een vogeltje te vangen, maar das dan ook gelukkig zelden... oef :-)

Tensy xoxox
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

het beestje redden is vaak zieliger. Heel vaak overlijdt de muis of vogel later als nog omdat ze al veel meer gewond zijn dan dat je aan de buiten kant kunt zien.

Als de katten bij mijn ouders iets vangen (en dat is vrijwel dagelijks, zeker deze tijd van het jaar) laten we ze dus ook gewoon begaan.
Meestal gaan we wel even kijken na een tijdje of het beestje ook echt dood is, want ze laten ze ook wel eens half levend liggen. Dan maken we ze zelf dood.

Dat opeten en niet weten wat ze binnen krijgen hebben we het thuis ook al vaak over gehad. Vooral omdat je niet weet hoeveel en welk gif het beestje op had voor dat een van onze katten ze vangt.
Onze conclusie was daarbij toch eigenlijk dat dat het risico van buiten laten lopen is. Want ook al haal ik 5 keer een muis weg, heb ik nog geen idee wat ze al opgegeten hebben voor ze thuis kwamen met deze muis.

Volgens mij is de enige remedie tegen het vangen, doden en opeten van muizen en vogels door katten, heb binnen houden van de kat zelf.
(en zelfs dat is geen garantie, want mijn eigen katje vangt hier vogels op het balkon).
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Tensy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:40
Contacteer:

Bericht door Tensy »

Bedankt Lotte, hoe erg het soms ook mag zijn het is en het zijn katten en blijven roofdieren, instinct.

thanx voor je posting

xoxo Tensy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als je echt niet wilt dat je kat een vogeltje of muisje vangt kun je hem natuurlijk altijd nog een halsbandje met belletje omdoen, dan horen ze je kat van een kilometer afstand.

Wel heb je dan de risico's dat ze blijven hangen aan hun halsbandje, maar daar heb je tegenwoordig hele goede oplossingen voor (bijvoorbeeld halsbandjes die los springen).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Die belletjes werken niet echt hoor ;)
Ik heb al heel veel katjes met belletjes met muizen en vogels thuis zien komen ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

En als die belletjes werken, dan nog meer voor een vogeltje, dan voor een muis.

Desy zit de hele avond al bij een mollenhoop, die zo nu en dan beweegt... :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Tensy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jun 2007 16:40
Contacteer:

Bericht door Tensy »

Met akkoord die van mij allebei hebben een belletje en hallt niet zo heel veel uit bij vogeltjes :-(

Tensy xoxox
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Ik heb net geprobeerd een nest merels te redden. Papa en mama merel hadden het briljante idee hun nest te bouwen in de klimop achter de veranda vlakbij onze katten. Tot hiertoe bleef het bij veel getsjilp, veel lawaai om onze kat af te leiden van het nest. Zelfs enkele spectaculaire duikvluchten (toratoratora) op Nerrivik deden haar niet afschrikken.

Vandaag waren de mereljong groot genoeg om uit te vliegen. U raadt het al. De helft valt uit het nest en Nerrivik staat daar te wachten nog net niet met de mond open. Eén direct slachtoffer en drie heb ik kunnen redden. Voorlopig althans. Ik heb ze bovenop de haag weggezet in de hoop dat de ouders hun daar verder het leven in leiden.

Ik heb horen vertellen dat de ouders, eens je de kleintjes hebt aangeraakt, achterlaten? Hopelijk is dit een uit de lucht gegrepen verhaal. Voorlopig geen merels meer gezien.

Nerrivik heeft een deel van de prooi gedeeld met haar zus.

Hoe beoordeel je dit nu? De natuur is wreed maar moet je dit zijn gang laten gaan? Eigenlijk doe je er niets aan. Ik heb misschien drie mereljong gered maar voor hetzelfde geld worden ze gedumpt door hun papa en mama?

Onze katten zijn echte jagers. Jullie willen niet weten met wat ze uit onze eigen hof komen aandraven. Ik heb ooit verbaasd naar een programma op National Geographic gekeken over de enorme nachtelijke buit van onze lieve katten.

Sinds dan houd ik onze katten 's nachts binnen.

Veel en lekker eten thuis aanbieden, helpt niet om hun jagen te temperen.
Eerst eten dan de moraal
Gesloten