Zork wil niet meer binnen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Major
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2005 07:49
Locatie: Kortrijk

Zork wil niet meer binnen

Bericht door Major »

Zork onze poes wil niet meer bij ons binnen. Het is allemaal sedert de kleine poes bij ons is (zo'n 2 maand). Iedere keer Zork in de buurt is van de kleine poes (Zitka) wilt deze ermee spelen. Ze springt 'm constant om de nek, wat Zork allemaal niet wil. Hij kan zelfs niet op z'n gemak eten, of ze valt hem lastig. Hij is al meer dan een week niet meer bij ons binnen geweest, maar hij passeert geregeld langs de deur. Linda heeft 'm al zien zitten op de vensterbank bij één van de buren (die zelf 4 poezen heeft). Hij gaat er geregeld binnen om te slapen en eten.
Zitka dreigt dezelfde weg op te gaan. Wanneer ik 's morgens opsta zit ze al aan de achterdeur (er komt altijd een vriendje met haar spelen) te miauwen om naar buiten te mogen. 's avonds is ze echt met geen stokken binnen te krijgen en wanneer ze dan eindelijk binnen is, zit ze terug aan de deur te janken... :?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Wat wil je zelf met je katten? Binnen of buiten? Ik denk dat Zork in ieder geval meer rust tijdens het eten nodig heeft. Misschien kan je hem even apart laten eten bijvoorbeeld in de keuken.

Ik vind Zitka wel erg jong om al naar buiten te gaan, maar dat is persoonlijk. Ze zijn dan nog zo onvoorzichtig net als een kleuter. Die laat je ook niet zomaar naar buiten.

Je buren hebben ook andere katten. Misschien kan je daar vragen hoe Zork zich daar gedraagd en daar tips van krijgen wat je zou kunnen doen.

succes.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Nog een vraagje..Is Zork een stuk ouder dan Zitka? Het zou dan misschien ook een idee kunnen zijn voor Zitka een eigen vriendje te vinden waar ze de hele dag mee op kan trekken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Major
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2005 07:49
Locatie: Kortrijk

Bericht door Major »

Zork is bijna anderhalf en Zitka is bijna een half jaar
Zitka blijft gewoon in de tuin en haar broertje komt er altijd mee spelen
het probleem voor Zork is dat hij door de tuin moet om bij ons binnen te komen, en zo moet hij langs Zitka, en dat houdt hem weg.
Ik heb zork nu al twee dagen binnen gehouden, en het geblaas is al ferm verminderd. Ik hoop zo dat ze beter met elkaar zouden omgaan.
Ikzelf heb graag dat hij buiten is, hij is een echte buitenkat, maar het probleem is dat hij ook eet bij andere mensen. Ik voorzie de buitenkat-korrels van RC voor hem, maar je weet niet wat hij bij andere mensen krijgt. Hij krijgt er ook blikvoeding en ik ben daar geen voorstander van.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoi,

blazende en grommende katten in huis hebben is absoluut niet leuk. Dat moet je mij niet vertellen. Maar het is wel de enigste manier om ze aan elkaar te laten wennen.
Toen Woefie en Musti aan elkaar moesten wennen, zei de da ook dat we er voor moesten zorgen dat ze echt bij elkaar moesten zijn. Klinkt zielig, maar als 1 van de 2 zich kan wegsteken/verstoppen en zo de andere kat kan ontwijken, wennen ze dus helemaal niet. En dan ben je de 1 fantastisch gezelschap kwijt.

Je wil je katten een goede voeding geven. Maar zolang je katten vrij kunnen rondstruinen weet je nooit wat ze allemaal binnenkrijgen. Ik heb hetzelfde dilemma, onze buren hebben altijd bordjes met katteneten en ik vermoed dat het geen RC of andere premiumbrokjes zijn. Een groot aantal buurtkatten eten daar hun buikje rond. Ook een aantal verwilderde katten. Met alle gevolgen vandien, maar soit, da's een ander verhaal. Misschien kun je (een deel) van je tuin "kattenproof" maken door hem af te spannen. Op die manier kunnen ze "gecontroleerd" naar buiten.

Succes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ben ik ook vooreen ren of zo, heb ik ook voor mijn katten terwijl ik mijn buurkatten wel RC voer ;-)

Succes, het is soms even doorpakken en afzien.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten