wat kan het zijn?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

wat kan het zijn?

Bericht door GiNi »

vanmorgen had sumi natte achterpoten toen ik wakker werd, ik vermoedde dat het kwam omdat ze in de waterbak was gesprongen (gekke kat ;)). maar ze moet dan in de zetel geslapen hebben (vermoed ik) en daar is nu een plek waar duidelijk vocht is ingetrokken. ik denk niet dat het urine is, het ruikt heel muf en heeft nogal een vreemde geur. weet iemand wat dat kan zijn?

ze is nu 4 maanden oud, kan het al van krolsheid zijn? en wat zijn daar nog kenmerken van?

het zijn misschien domme vragen maar ik vind het maar vreemd. ze gedraagt zich ook heel aggressief (ze doet dat wel meer maar nu is het nog meer uitgesproken). verder mag ik haar overal strelen en aanraken, en zijn er ook geen andere onrustwekkende dingen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ze kan inderdaad al krols zijn, maar wat mij meer zorgen baart is dat ze nog uitgesprokener aggressief is.

Ik weet dat je informatie aan het lezen bent over haar vreemde gedrag in boeken over de psychologie van de kat, maar wat zegt je dierenarts hier nu eigenlijk van? Een aggressieve poes van 4 maanden oud voorspelt niet veel goed voor de toekomst als dit aanhoudt. Is het geen optie om haar in overleg met de dierenarts op medicatie of homeopatische middelen te zetten? Ook raad ik je sterk aan gedragstherapie te overwegen. Ik weet dat je het nog wat vroeg vind, maar het is het overwegen waard.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ik vermoed dat ze gek werd door de warmte vanmorgen. de zon staat op mijn appartementje en ze liep rond te hollen en te hijgen tegelijk... wsl wist ze met zichzelf geen blijf! vanmiddag heb ik haar wat nat gemaakt en is ze beginnen kalmeren, en nu ligt ze hier lief te zijn en te spinnen :)

maar nu weet ik nog niet wat die vreemd geurende vochtplek kan zijn... als het effectief is van krols te zijn, moet ik dan nog iets merken aan haar? en gaat ze nog zo'n plasjes maken dan?


@Sandra: ik ga het met mijn DA bespreken als ik ga voor haar te laten steriliseren. Ik ben voor de inentingen bij een andere DA moeten gaan en die noemde het typisch kittengedrag, maar toen was ze ook maar 12 weken en was het nog niet zo erg. Maar ik bespreek het zeker!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

GIni,

kittens (en dat blijven katten tot ongeveer een jaar) zijn wel vaker heel heftig hoor. Is sumi echt agressief (ik bedoel jou aanvallen als je ergens voorbij komt of zonder aanleiding in je handen bijten ofzo) of is ze gewoon bij tijden erg wild? Zowel pitou al Bille hebben er een periode opzitten waarin ze gewoon erg wild waren, heen en weer crossen, overal opspringen waar ze niet op mochten, in de gordijnen klimmen, ... De meeste katten maken zulk een periode mee en die ligt inderdaad rond de vier à vijf maand (katten komen dan in hun pubertijd)

Wat het Krols zijn betreft, het is inderdaad mogelijk dat sumi al krols is geweest. Mauwt ze luid en gooit ze d'r kont omhoog als je ze aait? DAn denk ik dat het misschien tijd is voor een da-bezoekje ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

dat agressief zijn staat in de andere topic al wel heel uitgebreid beschreven ;) ik merk dat ze ook zo haar kuren krijgt af en toe, maar dan is ze niet echt agressief, dan is ze speels en crosst ze overal tegen, op, onder, langs, ... :) dat is nu ook wat meer uitgesproken door haar leeftijd. maar zij krijgt af en toe haar agressieve bui, dan valt ze me echt aan, uit het niets meestal. het is de ene dag tegen de andere ook wel hoor, en ik weet al wanneer ik het mag verwachten en dan negeer ik haar altijd, in de hoop dat ze er dan mee stopt.

dat luid miauwen heeft ze eigenlijk wel regelmatig, dus ik weet niet of ik een krols miauw zou herkennen tegen haar normale :lol: en ik heb de test gedaan van haar achteraan haar rug te strelen en eigenlijk reageert ze der normaal op (gewoon beetje rug omhoog) maar niet benen open of iets dergelijks. daarmee dat ik me afvroeg of dit wel krolsheid is.

enja, volgende week ga ik er mee naar de DA hoor, krols of niet :p
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

GiNi, ik wil je graag complimenteren met de manier waarop je met Sumi's gedrag omgaat! Hier spreekt veel liefde voor je poesje uit.

Hopelijk gaan met haar sterilisatie de hormonen uit haar lichaam en wordt ze vanzelf rustiger. Ook denk ik dat de grotere leefruimte en het ouder (en hopelijk rustiger) worden een positief rol zullen spelen. Hopelijk weet je dierenarts verder nog raad....

Sterkte en ook heel veel plezier met Sumi!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hey gini,

djessy doet dit bij mij nog steeds en die is ruim een jaar ,
ik beschouw het meestal als een gekke bui die wel weer overgaat maar af en toe gebeurt het ook dat ze de andere aanvalt of soms mij.
wat dat betreft is ze net een klein kind en krijgt ze bij mij een time out in de aparte kamer waar al hun speeltjes staan en meestal raast ze nog tien minuten door en is het dan niet leuk meer,
ik hoef dan verder niets te doen om het te straffen of zo want daar hou ik niet van,
maar voor haar is het dan toch duidelijk dat dat spelletje minder leuk is.

wie weet het proberen waardt ,
maar als ze nog niet geholpen is zou ik dat nog even afwachten dat helpt vaak stukken.
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gesloten