alleen uit hand eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

alleen uit hand eten

Bericht door mickey »

Ruim anderhalve maand geleden is Tim aangereden, hij had een longbeschadiging en toch een ferme tik tegen zijn hoofd gekregen. Zijn kaak was niet gebroken, maar wel een beurs en dik. Hij kon ook zijn mond niet ver openkrijgen.
Als hapje blikvoer geef ik vaak van die brokjes in gelei, maar op dat moment waren deze te groot voor hem, dus scheurde ik ze doormidden en gaf ze uit de hand in hele kleine stukjes. (Hij is nu gelukkig wel weer genezen!)
Later ging hij weer gewoon eten tot vorige week. Hij eet zijn gewone brokken wel normaal, maar het blikvoer alleen maar weer uit de hand.
Nou is Tim echt niet gek op aandacht, dat zzal het niet zijn. Wat het wel kan zijn is een stukje bescherming, Mickey heeft redelijke voernijd. Ik ben er zowiezo wel altijd bijgebleven bij het eten en er nog nooit iets raars gebeurt, maar iets anders kan ik niet verzinnen.
Hebben jullie tips en/of ideeen hierover?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je kunt best gelijk hebben dat Tim het prettig vindt om door jou "beschermt" te worden tijdens het eten.

Misschien kun je het uitproberen door de katten in een verschillende ruimte eten te geven, dan hoeft hij niet beschermt te worden en als hij dan nog uit je hand wil eten kan het toch een vorm van aandacht vragen zijn.

Aandacht geven is namelijk niet alleen aaien, maar ook tegen hem praten en laten weten dat je met hem bezig bent. Veel katten vinden dat heel plezierig. En als je het zelf niet erg vind om te doen kan het zelfs heel leuk zijn om je kat te voeren, want je hebt dan op dat moment contact met hem.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Dat is ook wel een beetje de reden dat ik het doe. Hij houdt er namelijk absoluut niet van om geaaid te worden en een beetje contact hier en daar is natuurlijk erg leuk.
Als ze eten gaan krijgen, roep ik ze alle 3 en hij komt altijd fanatiek aangerend, staart omhoog en als ik het in de bakjes doe, begint hij ook altijd te spinnen. Allen als ik het bakje gewoon voor hem neerzet, likt hij even wat en draait zich dan om en loopt weg :???: Als ik een paar stukjes op mijn hand doe, komt hij enthousiast terug.
Gesloten