Lange tijd in kattenbak blijven

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
An4Kitty
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2006 02:57

Lange tijd in kattenbak blijven

Bericht door An4Kitty »

Mijn poes Kitty heeft een verleden- 11 jaar en haar baasje moest haar weggeven. Dus veel van haar gedrag moet ik interpreteren op basis van wat ik met mijn vorige poes (van 14) heb meegemaakt.
Eén ding dat mij opvalt: mijn vorige poes sliep weleens in haar eigen kattenbak (vies of schoon) en rook dagen naar kattenbakvulling. Dit verklaarde ik door te zeggen dat ze oud en dement was. Vanavond zag ik echter Kitty (nog jong van geest en alert) hetzelfde doen! De geur sloeg van de overdekte kattenbak af en nog ging ze er rustig in liggen. Nadeel voor mij is dat ze nu zo stinkt, maar wat zegt dit over haar gemoedstoestand?

Kan iemand mijn verbazing wegnemen en een eventuele verklaring geven? Ik denk ergens aan een behoefte van Kitty om een overdekte slaapplek te willen.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi An,

heb je Kitty nog maar net? Dan zou het kunnen dat ze een veilig plekje voor zichzelf zoekt. Wat je zou kunnen doen is een doos halen (bij bijvoorbeeld de supermarkt) daar een gat in maken en er een handdoek of fleecedeken inleggen. Hetzelfde idee, maar een stuk frisser ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
An4Kitty
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2006 02:57

Bericht door An4Kitty »

Loontje schreef:Hoi An,

heb je Kitty nog maar net? Dan zou het kunnen dat ze een veilig plekje voor zichzelf zoekt. Wat je zou kunnen doen is een doos halen (bij bijvoorbeeld de supermarkt) daar een gat in maken en er een handdoek of fleecedeken inleggen. Hetzelfde idee, maar een stuk frisser ;-)
Ah goede tip :)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

klinkt mij inderdaad ook erg naar een veilig plekje zoeken.
Heb je meerdere dieren? Dan hebben ze soms wat meer behoefte aan een "eigen en veilig" plekje.

Je hebt op de markt ook wel van die "Harige" stof te koop, soort nep-bont. Vind mijn kat heerlijk om op te liggen, dus dat zou je ook nog in de doos kunnen leggen
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ik herken het ook wel. Toen Gizmo pas net bij mij was, deed hij dat ook. Heb er zelfs toen een foto van gemaakt. Na een aantal dagen/weken en hij meer op zijn gemak was, deed hij het niet meer.

Afbeelding
Knuffels van Doerak & Gizmo
An4Kitty
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2006 02:57

Bericht door An4Kitty »

Ghehe, een doos helpt! :D
Ze ligt er nu elke avond in en het is haar EIGEN plek- durf er ook niet met mn vingers bij te komen. Haar nagels zijn vlijmscherp en haar humeur vaak ook :P

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

mooi dat die doos helpt!!

Geduld en rust zijn vaak wel tover woorden. Blijf rustig contact met haar zoeken, dan kom je steeds een klein beetje verder.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten