Kat en zonnebank

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Kat en zonnebank

Bericht door Bomac »

Hallo.

Rare vraag mischien, maar weet iemand of een zonnebank slecht is voor mijn knapzakkies???
als ie aanstaat kan ik ze er niet weg van slaan....en als ik de deur sluit komen ze bijna overdwars, onderdoor of er doorheen....

Dusse....als iemand mij kan helpen...graag!!!

Groetjes
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Denk dat je wel moet oppassen met de oogjes want ik neem aan dat je zelf ook of je ogen dichthou of een brilletje opdoe als je eronder ligt?
Het zal voor de katten ook niet goed zijn als ze recht in dat licht kijken.
Kheb er geen ervaring mee hoor en er zal best iemand op het forum zijn die er meer van weten ;-)
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

oooo dat herken ik. Zodra ik er onderkruip zit Guus al klaar om aan te schuiven 8-)

Van mij mag ze er niet onder omdat ook zij kunnen verbranden en zoals al is gezegd het is ook erg slecht voor hun ogen.

Maar zoals bij alles bij ons thuis...hebben we een compromis gesloten...wanneer de lampen uit zijn mag ze er onder gaan liggen want dan is alles nog zo lekker warm :lol:

Groetjes Renate

ps wij hebben een witte poes waarvan ik de oortje in de zomer insmeer met zonnebrand....ja echt waar geen geintje...haar oortjes zijn een keer verbrand geweest en da's geen pretje....
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Dat van die oortjes klopt inderdaad Renate...dat was het eerste wat mijn da zei, toen hij zag dat ik een witte poes had...zoveel mogelijk uit de zon, en anders zeker goed de oortjes insmeren.

Ik denk overigens niet dat het erg gezond is voor een poes om onder de zonnebank te liggen, het compromis van Renate, vind ik nog een goede oplossing...

Liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Volgens mij kun je van een zonnebank, net als van de zon,huidkanker krijgen, en dat kunnen je katten ook krijgen. dus houd ze er maar onder vandaan (als ie aanstaat uiteraard). Of ze eerst goed insmeren ;-)
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Bedankt voor alle reacties...

En tja....voel me wel erg dommig zo hoor....

Maar dat van witte katten en zon en buiten, dat wist ik echt niet. Nou hebben mijn kanjers rooie oortjes en hebben een beetje een rossige gloed over hun vacht...maar logischerwijze kijkend naar een mens met rooie haren, zou je zeggen dat een witte kat met rooie accenten ook wel last van de zon zou kunnen hebben....

Gelukkig komen ze niet buiten ( woon op een flat) alleen heel af en toe als ik thuis ben op het balkon...(en dan nog aan tuigjes..) dus ik denk dat het me wel gaat lukken om ze uit de zon te houden...

Nogmaals heeel erg bedankt voor alle tips....zo ben ik weer wat wijzer..

Groetjes Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bomac, domme vragen bestaan niet he!!
dus niet dommig voelen, dat is nergens voor nodig en gewoon je vragen stellen!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten