Vinden katten de geur van chloor lekker?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Vinden katten de geur van chloor lekker?

Bericht door yana »

Als ik de vloer aan het dweilen ben met water met scheutje chloor of Dettol, gaat er in elk geval 1 kat, soms 2, lekker rollen over de natte vloer?! Vinden ze de geur lekker ofzo?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi yana,

Katten zijn VERZOT, VERLEKKERD, VERLIEFD, IN DE ZEVENDE HEMEL, enz... van de geur van chloor en dettol !!!!

Katten die niet zindelijk zijn kunnen geleerd worden om op de bak te gaan, door er een geutje cloor in te doen. bij katten die buiten de bak plassen, word altijd aangeraden om je huis niet te reinigen met chloor of dettol, want ze ziijn er zo zot van, dat ze dan net op die plaatsen gaan plassen.

Is dus heel normaal hoor, dat je poezels zo uit hun dak gaan :grin: :grin:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Volgens mij is het ook een combinatie hoor :grin: Ik gebruik geen producten met chloor omdat ik daar zelf slecht tegen kan maar als ik de vloer geboend heb vinden de katten het hier ook lekker om op de vloer te rollen en te rennen en daarbij dus lekker uit te glijden :lol:
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Pas wel op met schoonmaken met chloor; dat wordt toegevoegd aan kattengrit om de geur voor hen interessanter te maken. Zo kunnen ze dus je vloer ook als kattenbak gaan zien 8-)
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Katten zijn inderdaad dol op chloor, maar juist niet op dettol, hoor (althans, dat heb ik altijd gedacht en ook gebruikt om plasplekken shcoon te maken, werkt tot nog toe prima). ;-)
Gebruikersavatar
dj_white
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2003 10:35
Locatie: Poperinge (B)
Contacteer:

Bericht door dj_white »

Hehe, dat is bij mij ook zo, ik had het toilet schoongemaakt met chloor en ze stonden toch te janken voor de deur 8-)
Cats are smarter than dogs. You can't get eight cats to pull a sled through snow
Gebruikersavatar
hanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:09
Locatie: elst gelderland
Contacteer:

Bericht door hanneke »

ik doe altijd een druppeltje gloor in de kattebak dan gaanze altijd er even
op het is dan echt druk snel wie het eerst is. hier zijn ze dol op de greur
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja die geur vinden ze inderdaad erg lekker. Als ik vroeger de kattenbak schoonmaakte met chloor dan konden ze hier lekker rollebollen in de net schoongemaakte kattenbak. Maar dan wel niet nadat ze er iets in gedaan hadden 8-).

Nu gaan ze niet meer in de kattenbak, ze doen alles buiten ergens :roll:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gast

Mijn kater is helemaal gek op chloor

Bericht door Gast »

Ik heb een beetje raar probleem, als ik chloor gebruik in de wc (bijvoorbeeld om de vloer te dweilen in de wc) wordt mijn kater Hercules helemaal wild. Hij gaat liggen rollen op de vloer en valt de dweil aan. Iemand een idee waarom hij dat doet en kan het kwaad?

Groetjes Erika
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Er zijn veel katten die chloorlucht lekker vinden ruiken. Alleen zou ik wel uitkijken met schoonmaken. Ik zou eerst alles goed afdoen voordat je je kat erbij laat. Je loopt anders het risico dat hij chloor binnenkrijgt en dat lijkt me nou niet echt gezond voor een kat.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Als je katten hebt die sproeien of plassen, geen chloor gebruiken. De meesten katten zijn echt maf en vinden dus chloor lekker ruiken. Rare dieren katten :roll:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten