Help, mijn poes doet raar..

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mndy007
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2021 11:23

Help, mijn poes doet raar..

Bericht door Mndy007 »

Hoi Allemaal,

Ik heb een 9 jarige lapjespoes. Ik heb haar als kitten gevonden en daarna is ze bij ons gebleven. Ik heb nog een 10 jarige tijgerpoes, ook haar heb ik al sinds ze een kitten was.

Sinds een aantal dagen doet de lapjespoes (MIEP) heel erg raar, en ik weet even niet zo goed wat ik moet doen (buiten de DA bellen). Want ik maak me wel zorgen om haar.

Het begon allemaal afgelopen weekend. Als mijn vriendin op bezoek komt, is het eerste wat ze doet de hond en de poesjes wat lekker geven. Deze zitten dan steevast op een rijtje te wachten tot ze wat lekkers krijgen. Miep was er ook, ze ruikt aan de snoepjes en rent heel snel naar buiten.. dit vonden we al vreemd maar oke. Dag erna precies hetzelfde. Ik heb nog geprobeerd om haar de snoepjes buiten te geven, ze pakte er 1 en rende weer heel snel weg. Normaal ligt mevrouw altijd op de tuinmeubels te slapen, maar ze komt nu de tuin nog niet meer in.
Eergisteren dacht ik, weet je wat ik geef dr een stukje worst..ik haar geroepen, ze kwam naar binnen, ik wil haar de worst geven, ze blaast ernaar en rent weer heel snel weg. Uiteindelijk had ik haar gisteravond gevangen (normaal als ik roep komt ze meteen en kan ik dr aaien en alles, nu dus niet ze bleef op afstand) om dr mee naar binnen te nemen, maar ik moest de lamp uitmaken buiten, ik had de deur nog niet op een kier of ze was alweer weg. Nu ging ik haar net buiten de tuin zoeken, ik zie haar, ik roep haar, ze kijkt naar me en wist niet hoe snel ze weg moest komen.. mijn man vertelde dat hij haar vanmorgen nog had kunnen aaien op de schutting..

Zo ken ik mijn poes totaal niet, en ik maak me best wel zorgen.
Ik weet dat ik met haar naar de dierenarts moet, maar ja dan moet ik haar ook kunnen vangen wat op dit moment dus bijna onmogelijk is.

Ze is altijd wel een schuwe kat geweest richting anderen maar nooit richting mij.

Heeft iemand dit ooit mee gemaakt of tips over hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt!

Liefs,
Een ongeruste poezenmama
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help, mijn poes doet raar..

Bericht door nellebel »

kan misschien 2 dingen bedenken. of ze is ergens heel erg van geschrokken en linkt dat nu aan jullie, of het binnen zijn. of ze heeft last van iets in haar bekkie waardoor ze niet wil eten. eet ze anderen dingen wel?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Help, mijn poes doet raar..

Bericht door Synemios »

Inderdaad wat Wendy zegt.
Timmy reageerde ook zo, dat lag aan de schoenen van mijn man.
Soms kan het iets heel kleins zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie