Drinken van melk of water

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Peet en welkom op de site! ;-) Het klinkt nooit goed als een kat veel spuugt. Kan het zijn dat Alladin last heeft van een haarbal? Het is sowieso verstandig om even contact op te nemen met je dierenarts. Laat je ons horen wat het was?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk niet dat een kat zich gauw overdrinkt hoor of er moet een medische oorzaak zijn.
Wat Claudia al zei, het kan best een haarbal wezen. ;-)
Die raken ze niet altijd al bij de eerste kotsbui, om het zo maar even te noemen, kwijt heb ik gemerkt.
Redney van ons heeft het ook een paar dagen 'volgehouden' hoor dat kotsen en uiteindelijk kwam er een haarbal mee en toen was het over.
Maar mocht het te lang aanhouden zou ik ook zeker even een dierenarts raadplegen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ook ik kan me niet voorstellen dat het van het water drinken komt. Waarschijnlijk is het toeval dat die fontein er net was.
Als hij nu nog steeds kotst, kun je denk het beste even met hem naar de dierenarts gaan. Succes ermee!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond vond ik hem er een beetje sloom uitzien. Zijn buik was opgezet, hij keek een beetje lodderig.... Ik was vastbesloten vandaag naar de DA te gaan...... Hoe het kan weet ik ook niet, maar hij is weer helemaal zichzelf vandaag. Rent door het huis, achter z'n muisje aan, is vrolijk, geeft kopjes enz. Hij heeft gegeten en gewoon, uit z'n bakje, water gedronken en dus niets uitgekotst. Natuurlijk hou ik 'm goed in de gaten. Straks zet ik weer de drinkfontein aan en dan ben ik reuze benieuwd of het spugen weer begint. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Peet
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Hey Peet,

Fijn dat het nu beter met hem gaat. Hoe ziet zijn buikje er nu uit? Ook weer normaal of nog steeds lodderig? Je zou toch zeggen dat er een keer zo'n haarbal uit moet komen.

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Kattenmelk

Bericht door brutus »

hallo!

Mijn htk-cyper-silver-tabby-blotched-vuilnisbakkie-kat, is helemaal dol op kattenmelk, al sinds kitten zijnde.
Elke dag een, zowat, half pakje melk (Athena van de Dekamarkt), als ik hem niet meer kan negeren.. Hij komt buiten, is enorm gezond, ik zeg altijd 'hij is in de oorlog geboren' want hij eet alles!

Maar is dat wel goed voor een kat? Wat kunnen de consequenties zijn?

Dit is meneer, uitbuikend na, natuurlijk, een bak melk...

Afbeelding

alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Marjolein en Leentje!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Welkom hier Marjolein!

Een half pakje kattenmelk per dag is wel vrij veel, maar ik heb niet het idee dat het echt kwaad kan. Zolang hij niet te dik wordt en verder ook goed van zijn brokjes eet, is het gewoon een heerlijk extraatje voor hem!

Prachtige poes trouwens! :woow:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

mijn katje heeft ook een tijdje kattenmelk gedronken, vond ze toen wel lekker. Ook zij werd er niet dikker van en at verder haar brokjes gewoon goed.

Alleen lust ze het nu niet meer :grin: Madame lust alleen nog brokjes en vis :grin:
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

voor sommige kittens is het trouwens wel goed mijn kitten was ondervoed en toen heb ik haar kattenmelh gegeven met rijsetebloem.
en dat gaat geweldig met 2 weken was ze helemaal bij.
in de winter is het 1 keer in de week een goed extraatje vooral als ze naar buiten gaan binnenkatten hoeven dat dus weer niet.
(trouwens wat een schitterende kat trouwens)
groetjes patricia
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Kattenmelk is eigenlijk aanvullend voer. Er zitten extra voedingsstoffen zoals vitaminen, ruwe as, ruwe celstof, etc. in die ook voorkomen in een hoogwaardig voer.

Als je bijv. al hoogwaardig voer aan je kat geeft (de dagelijkse hoeveelheid), dan krijgt hij/zij dus extra voedingsstoffen binnen en is het voer niet meer 'uitgebalanceerd'.

Persoonlijk zou ik het geven van kattenmelk beperken tot 1x in de week.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Aanvulling op Roland: voor jonge kittens is kattenmelk niet goed. Als een jong kitten te mager is, kun je beter goede kittenmelkpoeder kopen om samen met Nutrix pap van te maken ;-)
De stoffen in de melkpoeder bevatten veel meer voeding die speciaal voor het tere kittenmaagje en -darmpjes zijn gemaakt, waardoor ze makkelijker over kunnen schakelen op vast voer.
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Bericht door brutus »

Roland schreef: Persoonlijk zou ik het geven van kattenmelk beperken tot 1x in de week.
Haha, 1x per week! Leendert kills me!
Als ik nu een teil kattenmelk neerzet, doet ie er wel een week mee,hahahahaha

Maar bedankt voor de reacties! Ondanks alle waarschuwingen hou ik me bij het dagelijks geven van de melk, zoals ik al zei, hij is kerngezond, dus het zal wel niet zo schaden.

Groetjes Marjolein
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Brutus, wat een mooi katje heb je!
Puk en Poes krijgen elke dag een klein scheutje kattenmelk en met die warmte wat meer, om wat meer vocht binnen te krijgen. En ze zijn er blij mee!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik geloof dat op de verpakking van de Whiskaskattenmelk een maximale hoeveelheid per dag staat aangegeven. Ik geloof wel dat dat minder was dan een half pakje, maar dat weet ik niet meer zeker. Misschien dat je eens op dat pakje kan kijken?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb Buffy toen wij haar kregen met 10 weken ook elke dag kattenmelk gegeven, ze is nu 9 maanden en krijgt het nog steeds dagelijks alleen doe ik er 3 dagen mee :grin:
Zij was broodmager dus ik vond het wel een goeie aanvulling op haar andere voer en ze deed en doet het er nog steeds goed op en vind het heerlijk dus waarom niet.
Lijkt mij ook dat wel meevalt met het schadelijke hoor ;-)
Onze volwassen kater van bijna 4 lust ook nog wel een slokkie elke dag alstie de kans krijgt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten