Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Astrid,

Je schrijft niet wat voor voer je de kat geeft. Voor elk merk gelden er wel weer eigen regels. Een kat van 5 maanden zou ik Young Adult geven van Royal Canin (krijgen ze hier ook). Daarvan geef je ca. 33 gr. per dag en als je 's avonds blikvoer geeft, zou ik daarvan niet meer dan 40 gr. geven. Het droogvoer kun je in 2 of 3x geven.

Zie ook:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2322

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1886
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik geef Harry 'gewoon' voer van de supermarkt dus...
Helaas hebben wij het niet zo breed, dus moeten we elk dubbeltje omkeren.
De DA zei wel dat Harry er hartsikke goed uitzag, dus hij doet het er goed op :)
Ik geef hem dus tegenwoordig de hele dag brokjes, en s'avonds een bakje 'lekker' voer, en volgens mij werkt het wel goed...
Hij eet nu ook gewoon brokjes, en de hond eet meteen zijn 'lekkere' eten op als hij het krijgt.
Dus harry kan er ook niet meer van snoepen :)
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Zo doe ik dat ook met mijn katten. Gewoon brokken en 's avonds een klein beetje lekkers (ze komen snel aan en het is heel moeilijk om het eraf te krijgen) en meer is ook niet nodig.
Gebruikersavatar
Shaka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2003 21:26
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Shaka »

Harry schreef:Ik geef Harry 'gewoon' voer van de supermarkt dus...
Helaas hebben wij het niet zo breed, dus moeten we elk dubbeltje omkeren.
"Gewoon" voer en bv RC schelen niks in prijs. Lees voor een berekening maar eens dit topic.
Het komt altijd goed. De vraag is alleen voor wie en wanneer.
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

als je kat het nu goed doet op purina, dan zou ik het lekker zo laten. Ik voer wel RC, en ze gingen er wel beter uitzien nadat ik dat ging voeren (gaf eerst felix) maar verder ach.....Maar ik weet in ieder geval zeker dat het goed voer is wat ze krijgen nu.
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Gebruikersavatar
Hasse
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2003 14:41

Bericht door Hasse »

Hai Ingrid!

Ik heb even de foto's van jouw katten bekeken, en wat lijkt Mazzel op mijn nieuwe kitten Tony zeg!!! Ik keek er echt van op! :shock: Tony heeft net zo''n soort tekening, wit met een soort cyperse tekening die bij de buik bij elkaar komt, ik noem hem altijd Zorro met zijn cape, over de oren, rug en staart, samengebonden bij de buik en Tony heeft dan ook nog 1 pootje cypers! Echt grappig!!! Hij staat ook bij mijn fototopic, maar daarop is zijn tekening niet zo heel goed te zien!

Groetjes en nog bedankt ook voor je antwoord op mijn vraag natuurlijk!
Paco en Tony...worden het vriendjes???!!!
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wij hebben een kitten van nu 16 weken en hij heeft eerst whiskas junior gehad, maar wij zijn overgestapt op de Babycat voeding van Royal Canin en we zijn er erg over te spreken.
Van de Whiskas moesten we maar hopen dat hij genoeg at en de Royal Canin is bij wijze van spreken niet aan te slepen. Hij eet heel goed en is nu op zijn goeie gewicht.
Wij hebben onze Norris vanaf zijn 4e week, omdat zijn mams hem had achter gelaten in de tuin.
Ik kan Royal Canin echt aanraden! Er zijn bij veel dierenwinkels ook proefzakjes te verkrijgen van dit merk. Wie weet moet je dat een proberen! :smile:
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Ik geef mijn beide (volwassen) katten ook Purina en ze doen het er echt prima op, daarbij vinden ze het nog heerlijk ook. Toen mijn kater nog een kitten was gaf ik Whiskas junior. Op den duur werd zijn vacht een beetje dof maar hij groeide goed. Toen ben ik tijdelijk overgestapt naar Technical. Uiteindelijk ben ik toen hij volwassen werd overgestapt naar Purina en daar doet hij het net zo goed op. Ik heb zelf nooit RC gebruikt maar ik hoor er wel goede verhalen over. Volgens mij is het inderdaad beter om je kitten het eerst RC babybrok (of een ander premiumvoer) te geven en kun je daarna feilloos overstappen op Purina. Zoals Marjolein zegt, volgens mij komt het zelfs van dezelfde fabriek.
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik voerde in t begin de jongens Whiskas, maar daar waren ze steeds van aan de diarree.

Op een gegeven moment ben ik Perfektbrokken van Poeisz gaan gebruiken waarbij ze dus niet meer aan de diarree waren.
Voor de lekker mengde ik af en toe weleens Purina erdoor, maar nu meng ik standaard een half blik Perfekt en een half blik Purina door elkaar (heb zon leuk Purina kattenblik gekregen met voerbak :wink:) en hier doen ze het hardstikke goed op.

Dus ik zou je volwassen kat gewoon dit blijven voeren, en op den duur kun je het voer van je kitten gaan mengen totdat je alleen op Purina zit wil je je kitten ook op dit voer hebben.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hee! Lady is ook telkens aan de diarree. En ik heb ook Whiskas.
Dat wordt dus overstappen :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Zou best aan Whiskas kunnen liggen hoor.

Ikzelf vind Perfekt gemengd met Purina prima, ze vinden het heeeeerlijk :grin:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Roland schreef:Astrid,

Je schrijft niet wat voor voer je de kat geeft. Voor elk merk gelden er wel weer eigen regels. Een kat van 5 maanden zou ik Young Adult geven van Royal Canin (krijgen ze hier ook). Daarvan geef je ca. 33 gr. per dag en als je 's avonds blikvoer geeft, zou ik daarvan niet meer dan 40 gr. geven. Het droogvoer kun je in 2 of 3x geven.

Zie ook:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2322

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1886

33 gram per dag :shock: :shock: :shock:

IK denk dat de mijne dan vermageren...
Ze zitten nu op 60 gram fit van RC (ken young Adult niet)
En ze zijn goed op gewicht, te groot voor hun leeftijd, maar absoluut niet dik.
Vind 33 gram wel weinig hoor.
Ik was al bang dat ik ondervoerde....
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Brenda And The Cats schreef: 33 gram per dag :shock: :shock: :shock: Vind 33 gram wel weinig hoor.
Ik was al bang dat ik ondervoerde....
Ja, dat zou inderdaad te weinig zijn, maar je leest er waarschijnlijk overheen dat ze daarnaast ook 40 gr blikvoer krijgen.

We geven onze katten nu sinds jaar en dag 3x 12 gr. RC en 's avonds 40 gr. blikvoer. Oordeel zelf of ze ondervoed worden. (zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=864)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Emma Boom schreef:Met Purina One is op zich niks mis (volgens mij komt het zelfs uit de RC of Hills-fabriek), maar voor een jong kitten kun je beter baby- of kittenbrokjes in huis halen. En dan kom je snel terecht bij RC of de andere 'top'-merken; die hebben nu eenmaal goede kittenbrok.
Kitten- en babybrok bevat meer vet en andere voedingsstoffen die goed zijn voor de groei van het jonge dier.

Natuurlijk kunnen sommige kittens best Purina One eten, maar dat is een persoonlijke keuze.
Hier voer ik altijd hoogwaardig voer omdat de kittens die hier binnenkomen vaak een achterstand hebben (dumpers) en dan wil ik er zeker van zijn dat ze een goede start krijgen.

Als ik het goed gezien heb op de zak, komt Purina One uit de Felix fabriek, maar ik kán het mis hebben.
Er stond het icoontje van felix op....
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Roland schreef: Ja, dat zou inderdaad te weinig zijn, maar je leest er waarschijnlijk overheen dat ze daarnaast ook 40 gr blikvoer krijgen.

We geven onze katten nu sinds jaar en dag 3x 12 gr. RC en 's avonds 40 gr. blikvoer. Oordeel zelf of ze ondervoed worden. (zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=864)

Nee nee nee, begrijp me niet verkeerd hoor!
Ik zeg niet dat je ze ondervoerd!!

Ik vind het erg moeilijk om te bepalen hoeveel juist is om te geven.
Ik geef het volgende aan de mijne, zijn nu 5 maanden:

2x per dag 65 gram RC fit
1x per dag (moeten ze samen delen) 50 gram Whiskas junior vers zakje met een paar schepjes Whiskas brokjes, of felix, als het maar een ander smaakje is...


Geef ik misschien veel te veel?
Alles gaat wel schoon op hoor!
En ze zijn ook vrij groot al, denk tussen de 3.4 en 4 kilo....
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Plaats reactie