Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Camoth »

Zodra de verpakking open is geweest zijn de brokjes nog 1 maand houdbaar. Daarna verliezen ze voedingswaarde en structuur. In een ton doen of de sluiting weer dichtmaken helpt daar niet bij ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Roos en Minousch »

Niets mis met die brokken hoor, zolang het goed is afgesloten blijven ze nog een hele tijd goed.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:45
Locatie: Almelo

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Dees-Nicky »

Aha oke,
En wat zou dan het beste zijn als je 2 kittens hebt? Dan maar voor de zak van 4 kilo gaan?
We geven de kittens in het begin alleen droog voer en wij kunnen lastig inschatten hoeveel een kitten eet, we hebben op internet gezocht maar op bijna elke site staat wat anders?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Camoth »

Kittens mogen zoveel eten als ze maar willen. Je kan gewoon de hele dag brokjes laten staan. Ik zou eerst eens inderdaad zo'n 4 kilo zak doen, kijken hoe hard dat gaat. Is dat binnen 2 weken op dan neem je de volgende keer een 10 kilo zak.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
bokkie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2009 14:14

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door bokkie »

Ik ben nu thuis en zie dat ik de 2 kg-zak heb. Ik deed met de eerste zak 35 dagen en het etiket zei dat het voor 33 dagen is. (Ik heb nog maar 6 weken mijn poes)
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:45
Locatie: Almelo

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Dees-Nicky »

Wij gaan maar eerst voor een zak van 4 kilo, we willen wel graag dat ze verse brokken krijgen en geen oud spul :-P
Camoth schreef:Kittens mogen zoveel eten als ze maar willen. Je kan gewoon de hele dag brokjes laten staan. Ik zou eerst eens inderdaad zo'n 4 kilo zak doen, kijken hoe hard dat gaat. Is dat binnen 2 weken op dan neem je de volgende keer een 10 kilo zak.
is dat echt zo? De kittens de mogelijkheid geven om de hele dag brokjes te eten?Wij hebben namelijk gelezen dat je een kitten 5/6 keer per dag voedsel kan aanbieden en dat je hem daarbij moet roepen zodat hij sneller een band krijgt met ons!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door rieneke »

het beste is inderdaad doorlopend toegang tot voer te geven bij de kleintjes.
er zijn zo veel manieren om een band met ze op te bouwen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Anne »

Iemand bekend met de kittenbrokjes van prins? Over een anderhalve week komt er hier een kitten wonen, die is dan 8 weekjes oud.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Camoth »

@Dees-Nicky: Dat kan je ook doen als ze wat ouder zijn ;) Of je biedt 5x per dag een volle bak aan. Dat heb ik met mijn kitten ook moeten doen, omdat ik hier nog een oudere kat met overgewicht heb lopen die absoluut geen kittenbrokjes mocht eten.

@Anne: Prins is prima voer.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door NaNe »

Ik wil als me voer op is (whiskas) ook gaan kijken naar een van de beste voermerken.

Heb bijna 2 maanden royal canin hypo allergeen gebruikt, en nu is die periode voorbij,
en zitten ze aan de whiskas, maar je merk het echt aan de drollen alleen al, hebben ze ook
meer urine door ander voer, of dat niet? want dat lijkt ook zo namelijk.

Welke raadde jullie aan behalve dan royal canin, en hills, welke is wat goedkoper maar evengoed?
En waar moet je op letten? zoals in whiskas zit groenten bv, maar dit is niet de bedoeling toch?

Ik weet dat het hier op 1 van de pagina's ook wel staat, maar even geen zin
om al die pagina's door de spitten.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door rieneke »

als je niet de hoofdprijs wil betalen, zijn techni-cal en prins een goede keuze.
Salima
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 nov 2008 15:48
Locatie: Drenthe

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Salima »

Zo te lezen ben ik de enige die het anders heeft gedaan. De 2 katten (nu 14 maanden) kunnen de hele dag bij hun eten. Ze eten alleen wanneer ze trek hebben; soms gaat dat in etappes van 'n paar keer 'n beetje. In het voorjaar en in dit najaar aten ze duidelijk meer (verandering van vacht) en van de zomer was het beduidend minder. Het ging allemaal vanzelf. Ze zien er prachtig stralend uit; goed in hun vacht. Ook dierenarts was tevreden. Geen over- of ondergewicht; geen gebedel om voedsel. Ze krijgen van mij alleen maar brokjes, dit op advies van mijn dierenarts. Ik heb wel, na veel informatie ingewonnen te hebben, een minder bekend merk. Is erg goed, dus helaas kost het nogal wat. Het was moeilijk om uit al die verschillende merken een keuze te maken. Uiteindelijk ben ik voor dit merk 'Orijen' gegaan. Ik ben zelf namelijk een voorstander van biologisch voedsel en waarom zou ik m'n katten anders behandelen? Orijen is gemaakt van "biologically appropriate real-food" uit Canada. Het maakt niet uit of ze kitten zijn of volwassen. Wat snoepjes betreft: ze vragen er niet om maar ik gebruik snoepjes ingeval beloning op z'n plaats is
geluk: het zien van a happy cat in 'n draf op weg naar buiten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Camoth »

Orijen is op dit forum een bekend merk Salima :lol: . Super voer als je het mij vraagt. Ze krijgen het hier ook.

Ik zou toch wel natvoer gaan geven trouwens, vanwege het vocht wat erin zit. Is beter voor de niertjes en helpt blaasgruis te voorkomen. ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door NaNe »

Is er van Royal canin(en hills enz) ook een voer, voor katten die binnen en buitenkomen? omdat ik veel lees van indoor ... enz.

Mijn katten komen niet elke dag buiten, in de zomer wel meer dan nu natuurlijk. Soms een paar uur, soms
een half uur, heel verschillend.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik g

Bericht door Roosje »

NaNe schreef: Welke raadde jullie aan behalve dan royal canin, en hills, welke is wat goedkoper maar evengoed?
En waar moet je op letten? zoals in whiskas zit groenten bv, maar dit is niet de bedoeling toch?
Bij het asiel hebben we Prins meegekregen, maar ze wisten ons te vertellen dat Opticat van de Lidl vergelijkbaar is qua kwaliteit maar wel veel goedkoper is. (2 euro per 750 gram) Wel alleen per zakken van 750 gram te verkrijgen dus dat is misschien wel een nadeel. Bevat geen kleurstoffen enz.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Plaats reactie