Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hebben je katten echt lightvoer nodig? RC heeft bijvoorbeeld ook Silhouette, dat zit een beetje tussen light en indoor in qua voedingswaarde. Misschien is het een idee om dat eens te proberen eventueel gemengd met light?
En anders inderdaad proberen om iets meer te geven?

Hier krijgen ze ook altijd afgepaste porties. Wij laten geen gevuld bakje staan, want dan vreten ze door tot de bodem bereikt is. 8-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

yep marije heb je gelijk aan.
ze waren eerst ook moddervet maar dankzij dit voer zien ze er super uit, was laatst bij de DA voor een enting en zij had ze voor het laatst gezien toen ze nog tonnetje rond waren.
zij gaf mij een compliment en zei ook dat ik zo door moest gaan..
ik verhoog het dus naar 80 gram per dag ipv de bak maar vlak vol te gooien..
ik ben benieuwd... ;-)

ey sam, ja ze hebben het echt nodig. ik heb hiervoor de indoor gehad, maar helaas ze hebben de aanleg om dik te worden.. ze zijn nu mooi op gewicht want wat er eenmaal aanzit krijg je er moeilijk weer af haha
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

hey wat goed dat je katten nu weer op gewicht zitten zeg!! Dat valt inderdaad niet mee!!
Maar als ze nu goed op gewicht zitten, zou je misschien wel kunnen overstappen op een ander soort voer. Misschien dat hun honger dan minder is.

Succes!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Welk voer is nou wel echt goed, dit is een engelstalige link waarin toch wel schokkende dingen gezegd worden.
Ik schrok er wel van althans :???:

http://www.newstarget.com/012647.html

http://www.newstarget.com/015972.html

Toevoeging een nederlandse site met dezelfde informatie

http://users.pandora.be/holmes/webbie/waarheid.html
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Je zou ze bijna vegetarier willen maken ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Of barfen :ethink: Maar daar zou ik me heel goed in moeten verdiepen wat het precies inhoud en of dat wel haalbaar is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Dit gaat natuurlijk ook wel op voor heel wat mensenvoer :ethink:
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

En van de tweede Engelse link, is dit waarschijnlijk ook een beetje een stunt om hun 'schone' voeding te verkopen...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Er word genoeg gerotzooid met het eten en drinken van mensen, waarom zouden ze voor onze huisdieren een uitzondering maken en wel goed voedsel maken.
De eerste engelse link heeft trouwens niks te maken met een of ander merk versvoeding wat gepromoot word dus dat zie je toch echt verkeerd :roll:
Mensen zijn gestopt met zelf nadenken en nemen alles maar voor lief, ik ook hoor.
Maar sinds enige tijd ben ik wel aardig wijzer aan het worden overal over.
En versvoeding is toch gewoon natuurlijk voor onze dieren als je het goed bekijkt?
In de natuur word toch ook niks gekookt :???:
Voordat er weer gezegd word dat de lichamen van onze dieren op dit voer zijn ingesteld: brokken bestaan ook nog niet eens zo heel lang en katten kan je makkelijk overwennen op natuurlijk voer.
Ik heb het wel over om mn katten gezond te houden op deze manier.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Mijn kittens zijn nu 14 weken en ik ben onlangs overgestapt van RC Kitten 34 naar Carocat kitten. Ik gaf ze elk per dag 60 gram RC, maar op de zak van Carocat staat geen aanbeveling. Voert iemand hier toevallig ook Carocat en heeft iemand een idee hoeveel ik ze kan geven?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

wanneer beginnen jullie jullie kittens volwassen voer te geven?

Musti is nu bijna 7 maanden en weegt tussen de 4 en de 5 kilo. Het is een echte slokop en heeft dus meestal zijn brokjes binnen de korste keren op. Maar dan wil meneer nog meer. Dus daarom dacht ik dat het misschien beter was voor hem om stilaan aan volwassen voer te laten wennen. Daar mag ie dan wat meer van eten en dan is zijn maagje misschien wat meer gevuld.

Voor Woefie wil ik nog zo lang mogelijk op kittenvoer blijven, want die is sowieso al veel fijner en kleiner.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Lies77 schreef:wanneer beginnen jullie jullie kittens volwassen voer te geven?

Musti is nu bijna 7 maanden en weegt tussen de 4 en de 5 kilo. Het is een echte slokop en heeft dus meestal zijn brokjes binnen de korste keren op.
:shock: da's al een hele mooie kater! VOlgens mij mag ie dan wel al op volwassen voer hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Met die leeftijd en gewicht! Kan je hem zeker op volwassen voer zetten hoor!!
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap is vanmorgen gewogen, is bijna 6 maand oud, 3,2 kilo en die moest al op volwassenvoer!
De DA raadde aan alle katten vanaf 2,5 kilo aan volwassenvoer, ze worden veel te dik van lang kittenvoer.

Dus vanaf 4 maand ongeveer aan adult-voer!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

sadewi schreef:Dap is vanmorgen gewogen, is bijna 6 maand oud, 3,2 kilo en die moest al op volwassenvoer!
De DA raadde aan alle katten vanaf 2,5 kilo aan volwassenvoer, ze worden veel te dik van lang kittenvoer.

Dus vanaf 4 maand ongeveer aan adult-voer!
Nou, dat is wel heel erg jong hoor!! Mijn dierenarts zei toen dat ik vanaf de 6 a 8 maanden over kon stappen op volwassenvoer. Het ligt natuurlijk aan de bouw van je katje en of hij voldoende ontwikkeld is. Maar een kitten van 4 maanden heeft de energie van kittenvoer nog echt nodig om te groeien hoor!
Plaats reactie