Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Kan wel gemengd worden ;-)
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hai Paul,

Eet Kwint helemaal geen kittenbrok meer, ook niet als je ze door de adult mengt? Als dat zo is, moet je het misschien maar bij de adult laten en even opletten of ze er geen diarree van krijgt. Als dat niet zo is, dan was ze dus snel gewend aan het nieuwe voer. ;-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Nee, ze eet dus niks meer van de kittenbrok meer. Daarom lijkt het onmogelijk om kitten- en volwassenvoer te mengen. Ze eet alleen het volwassenvoer op. Dank voor je antwoord.
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan geen kwaad hoor Paul. Ze heeft wel de leeftijd om adult te gaan eten en als zij zelf overgaat en geen last heeft van die overging, dan is er niet zoveel mis hoor ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hadden hetzelfde met Zody. We hadden op een gegeven moment (met een maand of 9/10) alleen nog maar adult waardoor ze een dag alleen dat maar kregen. Toen we daarna weer kittenvoer hadden liet hij het staan, hij heeft 2 dagen niks gegeten tot we hem weer adult gaven wat hij meteen begon te eten. Blijkbaar weten ze zelf heel goed wanneer ze over kunnen stappen ;)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Bericht door brutus »

over purina: volgens mij is dat gewoon de fabriek waar ze One, Felix en Gourmet maken. Maar dan hebben ze gewoon verschillende gradaties (dus prijzen) aan het voer.

Ik ben, helaas, ook overgestapt van whiskasbrokken, naar One, en P.Oes wil nu helemaal niets anders meer...(whiskas was goedkoper...)
morgen ga ik aan de lijn
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

brutus schreef:over purina: volgens mij is dat gewoon de fabriek waar ze One, Felix en Gourmet maken. Maar dan hebben ze gewoon verschillende gradaties (dus prijzen) aan het voer.
Ze kunnen in 1 fabriek wel voer van verschillende kwaliteit maken toch?
En dat doen ze ook, want er zitten andere ingrediënten in de verschillende merken die je noemt.
Gebruikersavatar
brutus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:44

Bericht door brutus »

@marije:
dat bedoelde ik eigenlijk ook, verschillende kwaliteiten, en daar hangt dan natuurlijk een prijskaartje aan.
Ik zit in nl in de paardensport, en dit soort gevalletjes heb je natuurlijk ook in de paardenvoederwereld.
morgen ga ik aan de lijn
Gebruikersavatar
eleanore
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2005 15:27
Locatie: Hooglanderveen

Bericht door eleanore »

Hallo,
Een vraag die bij dit topic aansluit:
Kimmy is een pietsje meer dan 5 weken drachtig nu en ze wil geen droge brokjes meer eten (ze krijgen One van Purina). Ze lijkt aan te geven dat ze liever 'vleesjes' wil (ze krijgen zakjes Nutro/Natural choice).
Moet ik haar nu maar gewoon meer porties vleesjes geven over de dag heen? Of moet ik haar al kittenbrokjes geven, de dierenarts zei dat dat pas in de laatste 2 weken hoeft). Of heeft ze misschien last van de warmte(het is erg benauwd), of het zwanger zijn?
Misschien maak ik me teveel zorgen, maar het is voor mij de eerste keer en ik wil het graag goed doen.
Eleanore
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik zou gewoon proberen of ze de kittenbrokjes al wil. Hier zitten in ieder geval genoeg voedingsstgffen in, als ze dan weinig wil eten krijgt ze wel aardig wat binnen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hoi allemaal ik heb ook een vraagje die ik hier moest zetten.
djessy is nml nu 14 weken en ze krijgt nog gewoon kittenvoer ze krijgt het maar ze eet het niet op ze doet met gizmo aan bakjes wisselen als ik even niet kijken gizmo is nml gek op kittenvoer en djessy gek op adult voer
probeer het al gescheiden te geven maar ze wachten net zo lang en laten hun eten liggen.
ze zijn best wel uitgekookt wat dat betreft .
kan ik djessy gewoon adult gaan geven want gizmo mag absoluut geen kittenvoer vanwege zn overgewicht dus het voer mixen kan ook niet.
wat zouden jullie doen ?
groetjes patricia
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Adultvoer geven aan een kitten kan geen kwaad ,zo heb ik het toch ergens gelezen.
Siska het kitten dat ik heb is 11 weken en eet ook adultvoer ,ze houdt niet van kittenvoer.
Omgekeerd is het inderdaad niet goed omdat er meer vetten inzitten in het kittenvoeder en dus voor volwassen poezen niet geschikt is ,zeker niet voor katten met overgewicht.
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Toen ik laatst aan de da zei dat onze kleine Bindi geen kittenbrokjes wil, maar eigenlijk de 'gewone' Gourmetbrokken die de grote heren hier krijgen, zei ze dat het geen probleem was. Als ze daar wel genoeg van eet is het ook goed. (alleen at ze niet genoeg en moest ze toch nog even aan het 'krachtvoer')
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Evita moest op vier maand op een speciaal dieet. Dat dieetvoeder hadden ze ook niet in kittenversie, dus is ze ook vrij jong aan volwassen voer begonnen.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Moon
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:36

Bericht door Moon »

Over 4 weken krijgen we Mikado en ik vroeg me af welk merk het beste bevalt van de kitten brokken.

Is het voer van de Aldi of de Lidle echt slecht?
Carpe Diem
Plaats reactie