Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Als ik tussen die twee zou moeten kiezen kies ik RC, ik geef het vanaf het begin, en ik heb twee katten die je tegemoet glimmen!
Ook nooit diarree of iets.
Purina is ook de producent van BV Felix kattenvoer.
Ik twijfel dan hoezeer "premium" het is..
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Er zijn wel bepaalde normen waaraan voldaan moet worden voor een voer "premium" mag heten, dat geldt dus ook voor de fabriek die Felix en Purina produceert. Zolang er vraag is naar gewoon voer zullen ze ook Felix blijven produceren. Maar ik denk dat Purina wel degelijk beter is dan Felix.
Zelf zweer ik bij RC. Onze katten doen het er erg goed op.
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Inmiddels hebben we onze poes zo'n 3 maanden. Qua voeding geef ik nog steeds hetzelfde. Royal Canin voor kittens en dan de aanbevolen hoeveelheid plus 1x in de 2 a 3 weken een maaltijdzakje Whiskas verdeeld over 3 dagen. Wat ik wel anders ben gaan doen, is het eten te verdelen over 5 a 6x per dag ipv 2x. Hij(ja, het bleek een hij en niet een zij) groeide wel maar het hield niet over en door het over meerdere keren per dag te verdelen worden er meer voedngsstoffen opgenomen (zei de da). Spencer lijkt nu ook wat voller.
liefs Piekje
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

dartagnan schreef:ik heb 6 katten in de leeftijd van 1 tot 15 jaar.
2 eten alleen harde brokken, 3 zacht voer erbij en 1 sinds een paar maanden alleen nog maar zacht voer.
ze is de oudste van het stel en harde brokken lukte niet echt meer want ze viel erg af.
nu geef ik haar 3 a 4 kleinere maaltijden zacht voer per dag, is dit voldoende??? vraag ik me af.
normaal at ze de hele dag en nu eet ze dit dus op.
en wat voor merk kan ik haar dan het beste geven, ze ziet er heel goed uit nadat ze is aangekomen, de flanken zijn weer gewoon en niet ingevallen.
en behalve haar gebit waar moet ik nu nog meer opletten.
Ik heb ook een poes van bijna 17 en ik geef haar zo'n 4×per dag
gourmet gold met een beetje warm water er door.Wel de mousse
dat is heel fijn en kan ze gemakkelijk weg krijgen. Ze komt het me zelf vragen. Op dit moment zit mevrouw bij me op schoot te schooien, dus ik moet weer iets voor haar klaarmaken. :smile:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

Elfquest schreef:Daarom voer ik zelf vers vlees bij. (Carnibest en Lamshart/Runderhart enz.) Hier zit genoeg vocht in, is goed voor de tanden, (brokken zijn dat NIET, wat je dierenwinkel ook zegt) veel beter verteerbaar en eigenlijk voeding voor katten zoals moeder natuur het bedoelt heeft.
Ik voerde ze ook al regelmatig vers vlees, maar sinds een week zitten ze nu aan de carnibest.
En ze doen het er erg goed op, ik geef ze ongeveer 125 gram per kat per dag (mijn katten wegen beide 6 kilo).
Ze kost me dat ongeveer 1 euro per dag, dus dat valt kwa kosten ook erg mee.
Een 2 kilo zak van RC aten ze hier met zijn 2-jes in ongeveer 2 1/2 week op.
Kwa kosten is carnibest dus net zo duur als RC.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ja, ik heb ook carnibest geprobeerd, maar ze vonden er nog niks aan.
Ik zou het nog gekookt kunnen proberen, misschien vinden ze het dan wat. Daarnaast zou ik carnibest moeten bestellen via een leverancier, zou ik het dagelijks willen geven. Lijkt me nog best een gedoe.

Carocat heb ik verschillende verhalen over gelezen. Maar is voor mij wel goed aan te komen. Ik heb hier de proefzakjes liggen en ze vinden het wel okee eten (meng het nu nog met RC).
Ik ben erg voorzichtig met Carocat, omdat ik verhalen heb gelezen over dat sommige katten dunne ontlasting ervan kregen. En ik heb 1 kat die daar erg gevoelig voor is. :???:

Elfquest: Ik weet alleen via een ander forum, dat je via 'zooplus' in duitsland aan bijv. carnibest en solid gold kan komen.

Carnibest kan je wel op een aantal verkooppunten in Nederland kopen. Zoals in Amsterdam in de Rijnstraat. Dat is een natuurlijke dierenzaak. Hebben ze ook van allerlei homeopathische middelen voor honden en katten.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Babiche schreef:Elfquest: Ik weet alleen via een ander forum, dat je via 'zooplus' in duitsland aan bijv. carnibest en solid gold kan komen.
Je kan inderdaad een heleboel goede merken bij zooplus.de kopen zoals Solid Gold, Felidae, Innova maar geen Carnibest hoor ;-) Zo'n versvlees produkt mag niet via de post verzonden worden.
Gebruikersavatar
wxndy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2004 11:32
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door wxndy »

Ik heb ook geprobeerd Madame Carokat te geven. Maar ze moest er steeds van over geven :shock: Nu geef ik RC sensible, ik denk dat ze gewoon een gevoelige maag heeft...
Vrouwen baarden voor de zondeval even makkelijk kinderen als katten...(dit gelooft men in de Oekraine) :pdtfly2:
Gebruikersavatar
dustyfan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2004 20:11
Locatie: Tilburg

Bericht door dustyfan »

Sinds een paar weken geef ik het geboefte hier ook RC, Kitten 34 voor de jongste twee en indoor 27 voor de grote kater. Alleen eten ze er veel minder van dan de aangegeven hoeveelheid op de verpakking. Deze veelvraten kunnen zo'n portie gewoonweg niet op. Is dat bij jullie ook zo?
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Gebruikersavatar
Martje77
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:43
Locatie: Koudekerk a/d Rijn

Bericht door Martje77 »

Hallo,

Wij krijgen aanstaande maandag een kitten van 7 weken in huis en ik heb bij de dierenwinkel dus een proefpakketje gekregen van RC en ik moet zeggen dat het er inderdaad goed uitziet allemaal. Er zat netjes een boekje bij met uitleg over de diverse soorten voer van RC en een handig boekje over het opvoeden van een kitten. Het mag dan mss wel wat duurder zijn, maar ik ga het denk toch proberen. Dan moet ik maar eens in de zoveel tijd naar de dierenwinkel om eten in te slaan, als het maar beter voor hem is.

Wij gaan de test aan ;-)

Groetjes
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat prijsverschil valt best mee. Je katje heeft er minder van nodig en zal ook minder poepen, dus uiteindelijk ben je nauwelijks duurder uit. ;-)
Gebruikersavatar
Martje77
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:43
Locatie: Koudekerk a/d Rijn

Bericht door Martje77 »

Hoi

Ik heb de afgelopen week Bikkel het eten gegeven wat ie had voordat ie bij ons kwam, Whiskas, en vanmorgen heb ik voor het eerst er ook een beetje RC erbij gedaan, en ik heb het idee dat ie het lekker vind. Maar dat is nu mss nog wat te voorbarig, na een keertje..

Gistermiddag zagen we trouwens ineens dat ie poep aan zn staartje had, na een controle in de kattenbak bleek ie een beetje dunnige poep te hebben, daarom besloot ik vandaag RC erbij te gaan doen. Ik heb hier al diverse verhalen gelezen over Whiskas, en daar kan het dus aan liggen.Dat wil ik hem niet aan doen. Ik heb zn staartje trouwens gelijk schoongemaakt, en daarna hebben we het niet meer gezien.....

Groetjes
Gebruikersavatar
Sarabi
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2005 20:25
Locatie: Den Bosch

Bericht door Sarabi »

Ik geef mijn katten een aantal soorten voer, heb er 3 en ze hebben zo hun eigen voorkeur. Wel zorg ik ervoor dat alle 4 de soorten op komen, vul dus niet meteen de bakjes aan als ze leeg zijn, anders staat het voer van de minste voorkeur heeft te lang........

Purina One (alle smaken; rund/rijst, kip/rijst en zalm/rijst), Whiskas (melkbrokjes), RC Beauty and Fit en RC Kitten 34

De oudste 2 zijn ongeveer 1,5 jaar oud en de jongste is van december 2004 (zij eet ook alles)

Het valt wel op, sinds dat ik Purina One geef, heeft dit voer toch de voorkeur op alle andere soorten
Gebruikersavatar
Martje77
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:43
Locatie: Koudekerk a/d Rijn

Bericht door Martje77 »

Hallo,

Nou ik kan mededelen dat Bikkel verzot is op het voer van RC!
Z'n vacht ziet er trouwens ook een stuk beter uit! Ik ben om, hij kijgt alleen nog maar RC hoor ;-)

Doei
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Ik zal mijn vraag hier ook bij zetten: Kwint is nu bijna 11 maanden en ik heb al adultvoer gehaald. Nu vroeg ik gisteren aan mijn huisgenoot Kwint eten te geven, omdat ik er niet was, had hij uit het adultvoerzakje eten gegeven. Het was mijn bedoeling om eerst een week te mengen. Nu is het probleem echter dat Kwint echt geen kittenbrokken meer eet. Alleen de volwassenbrokken vindt hij goed genoeg.Kan 't kwaad om 'm nu meteen aan de volwassenbrokken te zetten, of is er toch nog een goede manier om te mengen? Ze at eerst Hills kittenbrokken en nu Hills adult. Allebei met kip.

Salu,

Paul
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Plaats reactie